Zin om te korfballen?

Atlas is een kleinschalige sportvereniging die jou een leuke dag vol sport en spel biedt!

Sport, spel en plezier

Sport en spel binnen een kleinschalige, persoonlijke vereniging? Het kan bij Atlas in Ritthem! Atlas is een gezellige sportvereniging met veel aandacht voor jeugd. We laten kinderen op een laagdrempelige, speelse manier kennis maken met sport. Bij Atlas zijn er verschillende takken van sport aangesloten, zoals de korfbalsport. Ieder korfbalteam bestaat uit zowel jongens als meisjes. Dit maakt de sport uniek en zorgt voor een leuke dynamiek. Jarenlang beleven al veel kinderen wekelijks veel plezier aan deze sport.

Waarom korfballen?

Het korfbalteam bestaat uit jongens en meisjes. Tijdens een wedstrijd moet er zo vaak als mogelijk in de korf worden geschoten. Uiteraard moet dit voorkomen worden door de tegenpartij. Spelers moeten dus snel en behendig zijn en goed kunnen mikken, gooien en vangen. Dit oefenen we tijdens de trainingen spelenderwijs met de kinderen.

Waarom bij Atlas?

Atlas is een fijne vereniging in Ritthem en bestaat al bijna 75 jaar. We hebben een prachtige accommodatie met een kunstgrasveld, survivalbaan, kleedkamers en een kantine. Atlas kenmerkt zich als een kleinschalige vereniging met een grote sociale betrokkenheid van de leden. Naast het korfballen organiseren we veel activiteiten voor de jeugd en geven we veel persoonlijke aandacht aan de kinderen en hun ouders; we vinden het belangrijk dat zij graag bij Atlas willen horen en zich verbonden voelen met onze club.

Wedstrijden en trainingen

Kinderen van groep 1 en 2 op de basisschool trainen op maandagmiddag. Ze spelen tijdens de training met allerlei soorten ballen, er worden spelletjes gedaan en op de korf gemikt. En natuurlijk vooral veel plezier gemaakt.

Kinderen vanaf de F-jeugd (6 jaar) gaan zich tijdens de training meer op korfbal richten. Afhankelijk van het niveau worden ze in een team ingedeeld. Met dit team gaat je kind één keer per week trainen en op zaterdag een wedstrijd spelen. Kinderen vinden het erg leuk om wedstrijden te spelen en het geleerde in de praktijk brengen.

Peutergroep Atlas

Er bestaat ook een peutergroep bij Atlas. Die is bedoeld voor kinderen vanaf ongeveer 2,5 jaar. Onder ervaren begeleiding worden er spelletjes gedaan, zowel binnen als buiten afhankelijk van het weer.

Voor kleine broertjes of zusjes van kinderen die al aan de korfbaltrainingen meedoen is het leuk dat er ook voor hen activiteiten zijn. Ouders kunnen hun kinderen op een leuke wijze laten spelen en sporten met andere kinderen.

Atlas is meer dan korfbal alleen

Naast sportieve inspanningen organiseren we ook andere activiteiten voor de jeugd. Zo gaan we elk voorjaar met alle kinderen naar de speeltuin en bezoekt Sinterklaas in december Ritthem! Naast het korfballen mogen ook alle kinderen kosteloos meedoen aan allerlei andere leuke dingen zoals vriendjes en vriendinnetjesmiddag, paaseieren zoeken, een filmmiddag en spelletjesmiddagen. Daarnaast gaan we ook verschillende keren met zijn allen kijken naar de wedstrijden van Atlas 1. En misschien word je kind wel pupil van de week!

Bekijk de agenda met activiteiten!

Veldtrainingen

Vanaf half april t/m half oktober (incl. zomerstop) trainen we op maandag op het buiten veld in Ritthem. Bekijk hier de actuele trainingstijden.

Zaaltrainingen

Vanaf ongeveer eind oktober t/m half april trainen we op maandag in de zaal in Oost-Souburg (Sporthal de Belt of gymzaal het Kroonjuweel). De tijden worden jaarlijks vastgesteld en zijn vergelijkbaar met de tijden van de veldtrainingen. Bekijk hier de actuele trainingstijden.

Dit kan bij Diane Berkhout, 06-48532503, of via email: kvatlas@gmail.com.

Kosten

De contributie is leeftijdsgebonden, wij proberen deze zo laag mogelijk te houden. Je vindt een actueel overzicht op onze website.