Trainingstijden


Als groeiende vereniging zijn we mega trots dat er elke week sporters komen trainen op de baan. Op dit moment zijn de survivalrun trainingen op maandag, woensdag en zaterdag, en trainen alle verschillende niveaus met dezelfde trainer. In de toekomst gaan we trainen in groepen op niveau en zullen er wellicht trainingen bijkomen.

Survivalrun/OCR Zeeland

Maandag:
Survivalrun van 19:30 tot 21:00 uur

Woensdag:
Survivalrun van 19:30 tot 21:00 uur
Jeugd van 8 tot en met 12 jaar van 15:00 tot 16:00 uur

Vrijdag:
Jeugd van 13 tot en met 17 jaar van 19:00 tot 20:15 uur

Zaterdag:
Survivalrun van 09:00 tot 10:30 uur. Tijdens deze les ligt de focus op techniek.

Zondag:
Vrij trainen voor AOR leden en wedstrijdlopers op zondagochtend.

De training op zaterdag van 09:00 tot 10:30 uur is speciaal bedoeld voor proefleden en startende leden. Hier wordt getraind in kleine groepjes en is er veel aandacht voor de techniek. Zodra de techniek voldoende wordt beheerst om zelf veilig de baan op te kunnen, mag er worden deelgenomen aan de overige reguliere trainingen. Veiligheid staat bij ons voorop!

Locatie: Sportveld Ritthem, Zuidwateringstraat 5, 389 TT Ritthem.

Wil je een keer komen meetrainen? Laat het ons weten via kvatlas@gmail.com, dan rekenen we op je komst.

Kleding

Kleding moet vooral lekker zitten en niet te wijd zijn. Kleding beschermt je tegen kou en schaafplekken van touwen, netten of bijvoorbeeld braamstruiken. Daarom loop je altijd in een lange tight en zorg je ervoor dat ook je enkels bedekt zijn. Je bovenkleding pas je aan aan de temperatuur. Bijvoorbeeld een t-shirt met daaronder eventueel een thermoshirt met lange mouwen.

Bij een survivalrun krijg je als recreant en wedstrijdloper een wedstrijdshirt met daarop je startnummer.

Hardloopschoenen met extra profiel zoals trailschoenen zijn geschikt voor survivalrun. Het materiaal moet extra sterk zijn omdat je schoenen nogal wat te verduren krijgen met al die touwen en netten. Laat je vooral adviseren bij een sportwinkel of bij je vereniging.

Als je het erg koud hebt draag dan een muts, kol en handschoenen die je makkelijk van je handen kunt schuiven. Klimmen met handschoenen is niet aan te raden. Je ziet veel survivalrunners dit praktisch oplossen met afgeknipte sokken als handschoenen. Niet mooi, wel handig!

Dus: kom naar de training in een tight, met sokken tot over de enkels, schoenen met grip (maar geen noppen), en een t-shirt met eventueel een thermoshirt daaronder.