Atlas 3 – Volharding 1 4-10.
Atlas is er ook in de  4e wedstrijd niet in geslaagd om deze om te zetten in punten, na een kansrijk duel gingen we toch met een vrij kansloze score de bietenbrug op.  Het was een andere wedstrijd, maar uiteindelijk waren de parralellen flink te trekken met afgelopen zaterdag. Atlas creeerde 112 schoten en zette hier 4 om in een doelpunt. Volharding had een normaal schotpercentage en daarmee wonnen ze gemakkelijk.

Onder de leiding ven scheidsrechter Wisse gingen we er tegenaan. Met in de aanval een oud koningskoppel herenigd namelijk Rob en Andre, samen met de routine van Diane en de Jeugd van Jessica zou dit goed moeten komen. In de verdediging was het aan de jonge middengroep 3 M ( mandy, Micht & Marcel) en Jolien. Op de bank ook wat routine met Leinko en Ellen.

Atlas begint goed, de eerste aanvallen zijn mooi en ik tel één aanval waarbij er zelfs 7 schoten richting de korf gaan. Maar dat is het dan ook, de schoten gaan richting de korf maar zeker niet zuiver. Andre creëert vandaag kans naar kans maar krijgt de korf niet gevonden.  Zo gaat het de hele eerste helft. Al heet in het andere vak Andre Marcel. We trappen in de val door te snel te schieten en te veel naar binnen te pompen. Volharding vind het prima en wordt niet afgestraft voor het niet verdedigen. Ze sjokken er wat achteraan en brengen de dames slim in stelling die dit dan afmaken. Frustrerend om te zien omdat we beter zijn en beter kunnen. Maar dat het deze weken ergens verstopt zit en er zeker niet uitkomt.  Het is in de 1e helft alleen Rob die de korf vind van ver. Volharding scoort 6 keer zo veel. U als snelle rekenaar weet dan dat het 1-6 is bij rust.

Volhouden, meer naast elkaar gaan spelen en zo een 2e of 3e schot pakken kijken of die dan beter valt. Met Ellen voor Jolien proberen we ook nog wat te forceren. De tegenstander wisselt ook en hierdoor liggen de kansen al snel bij Ellen en Mandy. Gericht hier naar zoeken levert ons ook daar veel kansen op. Ellen en Mandy waren ook de dames die voor ons tot score kwamen in de 2e helft. Mitch gooide op zijn typerende wijze er ook nog een goal van ver in. Dit was te weinig voor de kansen die we kregen. Leinko probeerde ook nog door een wissel tegen dezelfde tegenstander als zaterdag. Maar het blijft geen feest natuurlijk, ook hij had der wel een of twee mogen ingooien maar dit gebeurde ook niet. Der was vandaag vooral een frustrerende avond.

2 hoogtepunten dan maar, vandaag hebben de heren evenveel gescoord als de dames en daar gingen we minimaal voor tijdens het motiverende praatje. Ook hebben we vandaag alle strafworpen die we mee kregen gescoord (1). Als we dit door zetten kan er nog alles gebeuren.  Zaterdag is er een mooie dag voor. In elke seniorenwedstrijd van Atlas zit een mooi verhaal. Om 14:00 trappen we af Atlas 2 tegen Tjoba 4. Naast dat ik als scheidsrechter hier bij steentje zal bijdragen zal deze wedstrijd vooral in het teken staan van het afscheid van een icoon van Atlas, Michel  die afscheid neemt. Hierna wordt Atlas 1 hoogstwaarschijnlijk kampioen in hun duel tegen Seolto 1. Waarbij voorafgaand de peutergroep op mag lopen met de spelers van Atlas 1.  We hopen natuurlijk dat ons vlaggenschip dit successeizoen afsluit met een mooie pot korfbal.
en hierna gaat iedereen genieten van de BBQ en het bier natuurlijk. Al is er om 17:00 nog een laatste potje korfbal. Geniet van deze met flink wat bier, wie weet ziet u de thuisscore dubbel en lijkt het nog wat. Uiteraard zullen we wel de volle 100% geven om u te vermaken zo in de laatste wedstrijd van het seizoen.

Scores Atlas, Mandy, Ellen, Mitch en Rob 1