Atlas 3- Luctor 2 4-9.

Ritthem- 8 mei 2024. Vandaag wedstrijd nummer 2 van deze week, de inhaalwedstrijd tegen Luctor 2. Een team wat we inmiddels wel kennen en waartegen het vaak best spannend is. Vandaag was dat zeker in de 2e helft een stuk minder. Maar goed daar zijn we nog niet natuurlijk, chronologische volgorde houdt het wel beetje interessant al besef ik me dat de clou eigenlijk al weggegeven is. Maar u als trouwe volger weet uiteraard ook de stand al. Hoe ging het dan maar.
Voor ons Atlas c, die in een op en neer gaande wedstrijd aan het einde aan het langste eind trokken tegen toevalligerwijs ook Luctor. Een optreden wat ons tot wat moois moest inspireren. Dit gingen we doen met in de aanval Marcel, Andre, Ellen en Jessica. In de verdediging was het aan Mitch, Carlo, Mandy en Jolien om de goals tegen te houden.  Het was scheidsrechter Koppejan die vandaag ons weer eens mocht fluiten. Maar vandaag maakte we het hem niet te moeilijk.
De wedstrijd begint en dan schrik je, vandaag de keuze gemaakt om eerst aan te vallen richting de kantine. Naar verluid sta je dan al met 0-3 heb ik gehoord. Maar wie weet was deze keuze gemaakt om dan de 2e helft dichter aan te vallen bij atlas 1 en 2 die op het achterveld de kunsten aan het vertonen waren, wie zal het zeggen.
Maar in het echt ging het best aardig. Het vak van Andre had aanvallend de goede snelheid, alleen kansen afmaken dat is iets waar we collectief altijd iets minder in zijn. Het is Marcel die de ban breekt met een mooie wegtrekbal achterkantje korf. Iets wat hij in de loop van de 1e helft nog vaker zal herhalen.  Luctor is ook niet echt scherp en zo ontwikkeld zich niet een scorende wedstrijd. Leinko vandaag gelegenheidscoach hamert op het dichterbij zoeken van de kansen en meer uitspelen. Mitch trekt hier zich weinig van aan en als je dan een meter voor de lijn raak schiet dan hoor je niemand natuurlijk. Als ook hij dit trucje tweemaal doet dan weet u dat er minimaal 4 keer gescoord is in de 1e helft. En warempel, Luctor doet dit slechts driemaal en zodoende gaan we dus met een minimale voorsprong de rust in.

De tips, meer beweging in het vak met Mitch, wat dichterbij spelen en meer leg in. Zo simpel kan het soms ook zijn maar goed wat er de 2e helft gebeurde weet eigenlijk niemand maar gescoord werd er door Atlas niet meer. Was het Ellen die last had van stijve spieren, was het jolien die iets verkeerd gegeten had. Waren de 3 wissels uiteindelijk te veel? Feit blijft dat luctor op het gemakje begon te scoren niet super veel maar de combinatie van routine bij de heren en scherpte bij de dames was voor ons niet tegen te houden. 9 goals is natuurlijk niet veel, maar ja als je der zelf 4 maakt is het bar weinig. Het lijkt helaas een beetje een gegeven te zijn dat of de scorende mensen er niet zijn of niet thuis geven. Zo ga je weinig winnen natuurlijk. Maar goed, gelukkig spelen we vaker voor de gezelligheid en die gaat der niet op achteruit. Positief zijn de 2 goals van Marcel, iets waar die lang van kan genieten. Maar goed we verwachten dan snel ook meer van de jonge mensen natuurlijk. We richten ons nu op zaterdag.. de 25e. Helaas was het afgelopen zaterdag Volharding die ditmaal geen ploeg had zodat we nu voor de 3e keer niet op de originele datum gaan spelen. Ik vrees dat de 4e keer ook nog gaat komen, als het maar niet 1 juni is dan vind ik het prima. Voor nu maar eens richting de dubbele confrontatie binnen 4 dagen met Volharding 1. Als daar 4 punten gepakt worden kunnen we ieder geval met een gerust hard de rest van de competitie vervolgen.

Scores atlas, M&M 2