KVK 3- Atlas 3 7-6.

Kapelle, 4 mei een dag van herdenking voor Nederland, voor Atlas een dag van de 1e wedstrijd op het veld. De 1e nog maar hoor ik u denken? Ja deze wedstrijd zou eerst op 6 april gespeeld worden maar toen hadden wij geen ploeg, dus we waren allang blij dat dit nu gespeeld konden worden. Onder een mooi zonnetje gingen we op pad, maar al snel verschenen er donkere wolken boven het veld. Wat zou de invloed zijn op de wedstrijd?? Nou de voortekenen waren best aardig, want in plaats van afmeldingen was het deze week Marcel die vergeten was dat tie toch wel kon korfballen. Op vrijdag dus dan ben je nog net op tijd natuurlijk. Maar om niemand te passeren spraken we maar af dat tie een halve mocht spelen met Lucas. Deze jongen gun je toch ook zijn minuten. Het is inmiddels 14:22, we zijn warm en er klaar voor. Helaas nog geen scheidsrechter. Maar gelukkig 2 minuten later komt hij aangefietst. Dus we konden beginnen.  Vandaag een grote verassing in de opstelling, normaal is het Leinko die altijd een goed verhaal heeft om zichzelf in de aanval te zetten kon er vandaag geen verzinnen, dus in de aanval vandaag Diane, Jessica, Davy en Mitch. Om wel wat extra druk toe te voegen sprak de aanvoerder wel uit dat hij zeer veel vertrouwen in dit vak had de goals moesten snel komen! Aan Marcel, Leinko, Anne en Jolien om deze tegen te houden.

Het was een lastig potje te noemen wat wel even duurde tot het ontbrandde. En toen er een vonkje kwam was de regen er als de kippen bij om dit zo snel mogelijk te doven. KVK kwam op 1-0 maar via Davy kwamen we tot 1-1. Het was Leinko met een mooi schot die de 1-2 op de borden deed toveren. Maar het was allemaal net zoals het weer in de 1e helft.. Niet veel. De ballen kwamen niet meer aan en de schoten waren flink te kort. Vangen was ook was lastiger en daardoor was het behoorlijk stroperig. KVK had gelukkig hetzelfde euvel en kwam wel 2 keer tot scoren, waarvan eenmaal lopen. Maar goed dat moet dan wel gezien worden.
Opvallend feit vandaag is dat het missen van strafworpen virus overgegaan was naar de tegenstander. Maar liefst 3 stippen werden gemist door KVK. Ik hoor u denken, hebben jullie er dan 5 gemaakt vandaag? Helaas kregen wij vandaag geen stippen mee, slecht één vrije bal gedurende de gehele wedstrijd. Er waren volgens velen situaties dat het best gekund had, maar als er niet gefloten wordt dan zal dit niet zo geweest zijn. Affijn waar zitten we chronologisch. Ooh ja nog maar in de rust. 3-2 voor KVK. Menig pupil zal gelachen hebben om deze stand, maar goed we zijn ook wel eens met 0 goals de rust in gegaan, dus het kan altijd erger. De regen is voorbij de zon gaat schijnen, op naar een leuke 2e helft. Met Lucas voor Marcel knalde we de 2e helft in. Het was dan ook Lucas die de 3-3 maakte. De dreiging van de dames beter uitspelen was het devies. In het vak bij Mitch kreeg Diane dubbele dekking en in het vak bij Leinko was het Jolien die af en toe goed doorbrak. Helaas werden de kansen gemist. Dit deed de tegenstander overigens ook en het kijkspel was nog niet echt voldoende. Vanuit Atlas was het alleen Edwin die keek, vanuit KVK waren er nog nooit zoveel mensen wezen kijken hoorde ik in het veld overvliegen. Maar ze zagen wel een zeer spannende wedstrijd. Goals van Diane en Mitch hielden ons bij KVK. En het bleef zeer gelijk opgaan. Emmy maakte de 5-6 en toen was het Lucas die ons eindelijk die 2 puntskloof gaf en zeker de 2 punten. Helaas bleek deze goal verdedigd en ja als de goals zo schaars zijn en het zit niet echt mee krijg je de deksel nog op je neus. Zo bleek ook vandaag, KVK  scoorde aan het einde tweemaal en hielt de 2 punten op zak.

Na de wedstrijd was KVK alvast het kampioensfeest aan het plannen. Nou met 3 gewonnen wedstrijden en een doelsaldo van +4 zou ik nog me niet te rijk rekenen. 1 juni zullen we toch echt gebrand zijn op revange. En gelukkig is voor onszelf morgen alweer een kans. Luctor 2 komt op bezoek en daar willen we ook wel eens van winnen. Maar goed daar zullen meer dan 6 goals nodig zijn, wie weet dat alle doelpuntenmakers van vandaag gaan verdubbelen, dan komen we al op 12.  Wie weet is dat genoeg voor een of 2 puntjes. Mocht u dit op woensdag lezen, vanavond 20:00 uur thuis gaat de eerste bal door de lucht.

Scores atlas, maarliefst 6 topscoorders met 1 goal. Davy, Emmy, Lucas, Diane, Mitch en Leinko