Oost-souburg, 16 maart en richting de 15 graden, ja dan weet je het wel daar is alweer de laatste wedstrijd in de zaal. Maar goed, voor atlas 3 vandaag een heerlijk toetje, de derby tegen Fortis 5. Na het jammere verlies van vorige week tijd om nog iets recht te zetten. En anders dan maar het verlies te verdrinken onder het genot van live muziek. Het bleek al snel dat laatste te worden, want vandaag kwamen we zeker in de 2e helft er niet aan te pas.
Nadat we te horen kregen dat Atlas 1 gewonnen had met 26-20 en atlas 2 verloren met 16-12( wat eigenlijk 2 teleurstellende uitslagen waren) was het dan maar voor ons om nog wat ervan te maken. Publiek was er vandaag helaas weinig, dus dit was niet de inspiratiebron. Wel goed nieuws op het personele vlak. Mandy heeft besloten om ons nog langer trouw te blijven en daar zijn we erg blij mee. Verder was het vandaag wel lastig zonder Jessica, Carlo en Ellen. Het was dan maar aan Leinko, Marcel, Mandy en Jolien om de goals te maken. Aan Davy, Rob, Diane en Anne om ze tegen te houden. De tegenstander besloot op sluwe wijze snel de laatste man als eerste op het veld te zetten. Maar ze waren vergeten dat ze uit speelde, daar hadden ze dus niets aan.

Contractverlening doet een mens goed, want het is Mandy die vandaag uit de startblokken komt en tot tweemaal toe de korf vind. Binnen 5 minuten op 2-0, dat is wel eens anders geweest. Fortis denkt er het zijne van en komt langzamerhand terug. Helaas is het in de 1e helft een spelletje tussen Fortis en Mandy want voor de rest komt niemand van Atlas tot score. De oplettende lezer heeft dan al door dat het aanvalsvak dus geheel niet scoort in de 1e helft, tja dan wordt het lastig bijblijven. Dit gebeurd dan ook niet en met rust is het 4-8. 4 keer Mandy, waarvan zelfs één stip erin. Ook dit trauma heeft ze behoorlijk achter zich gelaten. Naast haar was Jolien vandaag goed in de coaching en dat ging allemaal nog wel aardig, maar Fortis strafte vandaag de fouten goed af en had af en toe ook wat geluk aan haar zijde. Tot tweemaal toe goals met achterhouden. Later aan de bar verklaarde desbetreffende heer dat hij hier ook zelf van schrok.
We gaan er de 2e helft weer vol tegenaan, maar eigenlijk werd fortis alleen maar beter. Onder de vang hadden we niets meer te vertellen en Fortis knalde lekker door. Ondanks de inbreng van Andre en Mitch lukt het niet om het tij te keren. Ondanks dat Andre zijn 1e schot er direct in poeierde. Uiteraard miste we ook vandaag weer wat strafworpen, al waren het er maar 2. Voor ons doen valt het nog relatief mee. Intussen was Atlas 2 aangekomen en kwamen er wat meer aanmoedigingen, maar ze zagen ook dat het vandaag niets ging worden. Zelfs schoten die nog vlakker zijn dan die van Leinko plofte er vandaag in bij Fortis. Leinko liet zien dat hij toch ook vlak kan scoren, maar dit was de 7-15 en dus meer voor de statistieken. op 7-16 was het wel welletjes al scoorde fortis nog een mooie goal, maar wel erg buiten de tijd. De goed fluitende scheidsrechter Koppejan floot voor het laatst en dat was het dan wel.

Tijd voor het veld, en tijd voor een niveautje lager. Als je slechts 3 punten pakt en laatste staat is het wel prima zo. Luctor 2, KVK 3 en Volharding 1 zijn de tegenstanders misschien dat we daar de weg naar boven wel weer terug gaan vinden.
We gaan het maar verdrinken dan, onder leiding van de Spontaan band komt er een gezellig feestje op gang, al moet hier voor sommige eerst wel een bezoek aan huis gebracht worden voor de juiste kledij. Als je de broek van je vrouw meeneemt zit dat op sommige punten toch niet zo lekker. Na een aantal drankjes verbroederd de sfeer tussen de beide verenigingen en worden er nog kleine pogingen gedaan om ze nog dichter bij elkaar te brengen, al lijkt dit een lastige opgave. Om 2:00 is het wel welletjes en zoek ik maar de stalen ros op. Om dit de dag daarna met lichte hoofdpijn te bekopen, maar dat was het dan wel weer meer dan waard. Voor je het weet is het weer oktober en mogen we weer, nu maar genieten van het buitenweer.

Rest me nog de scores: mandy 4, Davy, Andre en Leinko 1