Terneuzen, wat zou ik deze week nog moeten vertellen. u heeft alle goals natuurlijk al gezien, want wat een luxe deze week. Doordat we onze kunsten bij Luctor mochten laten zien waren onze kunsten ( althans de goals, en dat is voor ons ook al een hele kunst) opgenomen door de plaatselijke filmster. Deze goedlachse dame moest vandaag een keuze maken tussen haar twee liefdes en zag hoe één van deze voor het eerst sinds 2,5 jaar weer een overwinning pakte. Op zich ook wel gegund natuurlijk. Ach hoe ging het dan:

Met vandaag maar 6 auto’s voor 11 man gingen we richting Terneuzen, ik hoop toch altijd maar dat niemand van PVDA/Groen links dit leest. Maar goed een ieder kwam uit een andere richting en ging daarna ook weer zijn of haar weg ( ook in deze benaming ben ik nog erg ouderwets, excuses hiervoor).  Allemaal op tijd aangekomen zien we een “overkantse” derby met Luctor 3- BKC 1. Laatstgenoemde wint met 5-20 en is klaar voor het wedstrijdkorfbal. Goed om te zien dat de kleinere verenigingen weer hoger gaan spelen. Dit komt het algehele niveau in Zeeland natuurlijk alleen maar ten goede.
We hadden ons goed voorbereid en dachten een tactische move te maken door ons aan te passen. Helaas viel de basis van Luctor anders uit, dus moesten het maar gewoon doen zoals het ging. Met in de aanval Andre, Davy, Ellen en Jessica. In de verdediging was het aan Mitch, Carlo, Anne en Jolien om goals tegen te houden. Het was vanaf het begin een lastige pot, de vakken waren wat in onbalans. In het ene vak ging het wat te snel en werden de kansen ( te) snel gepakt en soms zonder vang. In het andere vak was het tempo te laag en gingen we te traag naar kansen toe. Na de 1-0 van Luctor kwamen we via Andre a.k.a Carphunter.1985 op 1-1. In het andere vak was het wat lastiger doordat daar niet altijd de juiste keuzes gemaakt werden. Na de 3-1 was er een stip van Andre die ons op 2-3 ging zetten. Maar helaas, geheel in de stijl van de laatste weken ging deze mis. Maar gelukkig lieten we ons niet van de wijs brengen en 20 seconden schoot Jessica. Bam op de korf en hij viel er zo door!! De bank ( nog niet verteld, vandaag bestaande uit Marcel, Wendy en Leinko) veerde op en vierde hier natuurlijk een feestje mee.  Helaas was dit de helft van de doelpuntenproductie de 1e helft. Mitch  en Davy verzorgde de andere helft. Luctor scoorde wat meer en de ruststand was 9-4.

Met Wendy voor Jolien gingen we jagen naar wat er misschien nog te wat forceren. Luctor had die plannetje wel door en zorgde dat in de 2e helft het beste team op het veld stond. Deze wedstrijd vandaag wilde ze gaan winnen en daar gingen ze volle bak voor. Wij kwamen hierdoor er wat minder uit, al kregen we langzaam wat meer grip op de wedstrijd. Vooral Ellen voelde zich in de 2e helft en stuk beter en ging behoorlijk wat goals maken. En zelfs uit de DLB, dit betekend dat je dus eerst moet inspelen voordat het schot gepakt worden. Complimenten. Helaas bracht Luctor ook een dame die scherp was op korte kansen in het veld en die wist wel raad met de geboden kansen waardoor het stuivertje wisselen was in de 2e helft. Ondanks toch mooie goals van Davy en Mitch bleven we steeds op een gat van 4 punten wat we niet dicht kregen.  Leinko voor Carlo en Marcel voor Davy moesten nog wat gaan forceren, maar meer dan 2 punten aan het einde lukte helaas niet.  Onder toeziend oog van alweer Blauw-wit 1. ( 3e keer aan de overkant en 3e keer Blauw-wit na ons, hier zal toch ook aan algoritme in zitten) floot de scheidsrechter vandaag voor het laatst en dat was net te vroeg voor ons om nog iets om te draaien. 14-12

Iets slimmer spelen in de 1e helft en dan ga je hier met een resultaat weg, dat weet ik zeker. Maar aan de andere kant gun je het de sympathieke Terneuzenaars dit ook. Lang op gewacht. Op het veld beiden een niveautje lager, eens kijken of we dan samen misschien wel voor het kampioenschap strijden. Nu wacht ons nog een potje. Maar natuurlijk niet zomaar een. De slag om de belt, “thuis” tegen Fortis 5. Met hierna een band en een feest bij Ruud, beter kan niet. Zaterdag om 18:40 gaat de bal door de lucht.  Rest me nog Marjolein te bedanken voor het filmen, en natuurlijk de scores.

Ellen 4, Davy, Mitch en Andre 2, Leinko en JESSICA!! 1.