Oost-souburg, wat één van de meest historische dagen in het bestaan van Atlas had kunnen worden is helaas een van de mindere geworden. 3 keer 0 punten is na een lange mooie aanloop een hard gelach.  Hoe ging het dan allemaal deze dag. Het is er eentje waar je toch naar toe leeft, alles thuis en met het 1e op promotiekoers is het een dag waar menig atlasser zin in heeft.  Voor mezelf uiteraard ook een leuke dag die ik dan maar ga vullen met flink wat korfbal daar is het tenslotte zaterdag voor. Laten we beginnen met een potje fluiten. Een topper in de reserve 4e klasse tussen Swift 4 en Movado 4. De winnaar kan kampioen worden en de verliezer haakt wel af. De druk staat er goed op maar beide teams geven voor de wedstrijd wel aan dat het vriendenteams zijn die geen kampioen moeten worden. Dit merk je in de sfeer, ook al gebeurd er iets er word veel gelachen en het is een leuk potje om te fluiten. Aan het einde trekt SWIFT hem over de streep met een sprint van 13 naar 17-10.
even op het bankje kijken naar Max Verstappen. Leuk dat de rest ook altijd meedoet maar het lijkt ook dit seizoen weer voor de welbekende spek en bonen.
Op de stalen ros ga ik naar de belt waar Atlas 2 al bezig is. Normaal loopt het minimaal een kwartiertje uit maar vandaag gaat het redelijk goed op tijd. Atlas 2 heeft op voorhand de beste kansen om punten te pakken, maar ze hebben het zwaar maar lijken op het eind zich terug te knokken naar een punt. Top 4 denk van niet en vind op het juiste moment een kleine versnelling en geeft het atlas het nakijken. 13-18.
dan het hoofdgerecht dan maar, Atlas 1. Alle toeters zijn er klaar voor, het publiek is in grote getalen aangekomen en was warm. Tijd om te knallen. Zonder Thomas begon atlas 1 toch gehavend tegen een goed voorbereid DVS. Met een uitgebalanceerde ploeg die taai bleek. Atlas kwam niet echt los, maar bij DVS vielen de goals niet als rijpe appelen en zo bleef het een pittige strijd. De rust lijkt 1 punt verschil te gaan worden, maar dan scoort Mathijs de gelijkmaker, maar de scheidsrechter vond van niet. In het moderne voebal zou de VAR ingeschakeld worden en dit zeker een goal geweest zijn, helaas is deze niet aanwezig en scoort DVS wel. Misschien niet cruciaal maar zeker een tikkie zo voor rust.

Na rust moeten we de voorbereidingen treffen, maar deze worden helaas te vaak bruut verstoord door grote brullen die niet van atlas zijn. We zien dan ook dat DVS uitloopt en tot 6 punten voorsprong komt. Dit kom je normaal gesproken niet meer te boven, al komt Atlas nog erg dichtbij in de slotfase. 14-15 in de laatste minuut.
kleine kater, en dan moet je zelf nog gaan spelen. Nou ja misschien is het atlas 3 die vandaag dan de kastanjes uit het vuur gaat halen, wie zal het zeggen.

In de aanval was het vandaag aan Jessica, Diane, Marcel en Leinko verdedigend waren het Andre, Carlo, Mandy en Jolien die de goals gingen tegenhouden. Op de ban waren het Ellen, Anne, Rob en Davy die plaatsnamen. De enige zieke was vandaag Mitch.Nadat de teleurstelling beetje weggetrokken was, en hiermee ook een groot gedeelte van het publiek kon Koppejan JR ( en dan de kleinste, maar niet de dame, afijn u weet wel wie) influiten voor het begin.  Het ging aan het begin best aardig. Diane brak de ban met een dlb. Tot de 2-2 ging het best aardig, maar hierna kregen we het toch wat moeilijk. De heren van Seolto waren erg scherp en verdedigend was het veel duwen trekken en tegenhouden. Gelukkig was de scheidsrechter scherp en deelde maarliefst 5 stippen en 5 vrije ballen uit. Maar nu komt het.. rendement. Het rendement was namelijk in de 1e helft maarliefst 0!! %. Ja dan kun je doen wat je wil, maar als je zoveel mist dan kun je gewoon kijken en hopen dat de tijd snel vooruit gaat. Of snel ingrijpen om een kanteling te forceren. Dit gebeurde met Davy die voor Leinko mocht invallen. Na een potje fluiten merk je toch dat de scherpte ver te zoeken is. Hij mocht ook een van de 5 stippen nemen na overtreding 10 van zn tegenstander, als u goed gelezen heeft weet u wel de uitkomst helaas al.  Bij Seolto viel er een dame uit die vervangen werd door een heer. Geen probleem, dit mag op ons niveau en het was ook een heer van 1,40 die wel ouder was dan hij oogde blijkbaar. Voor Mandy wel vervelend denk ik, op ons niveau wil je de tegenstander toch een beetje laten spelen en niet vernederen. Maar ja je wil ook niet dat je toevallig tegen een topschutter komt die raak schiet omdat jij hem laat doen. Ik denk dat ze tussen deze uiterste goed laveerde. Gedurende de wedstrijd maakte het ook niet heel veel meer uit..

Rust,  4-11 achter  en toch het gevoel wat als. Maar ja das verbrande turf opnieuw beginnen dan maar en kijken waar het schip strandt. Rob wil graag een keer met zn maat Andre korfballen, nou laten we dit dan maar eens doen in de 2e helft. Het spelbeeld veranderde iets doordat ook Seolto wat wisselde. Maar echt een verandering kwam er niet. Wat je dan niet moet doen is meegaan in het fysieke, maar zo af en toe kon je het dan niet tegenhouden. Niet goed te praten maar wel begrijpelijk. De wedstrijd kabbelde beetje door en Atlas wisselde Carlo en Leinko weer terug om wat blessures te voorkomen. Het hoogtepunt van de 2e helft kwam door Anne, die vandaag ons weer trakteerde op een goal en warempel, het was een strafworp. Zo kan het dus ook! Voor de rest gebeurde er niet veel om te bespreken.  7-17 was het aan het einde.

Saai potje, hopen volgende week beter  spel en minder fysiek geweld. Luctor 2 is dan de tegenstander. Een die al 2,5 jaar geen wedstrijd gewonnen heeft dus nu gebrand zijn om de twee punten in Terneuzen te houden. Aan ons om dit te voorkomen en nog een redelijk puntenaantal bij elkaar te sprokkelen dit seizoen.  Mocht u zich vervelen. 15:30 gaat de eerste bal door de lucht.

Rest me nog de scores: Mandy en Diane 2, Rob, Andre en Anne 1