Oost-souburg. Vandaag de thuiswedstrijd tegen Blauw-wit 4. Een van de favorieten voor het kampioenschap en na de 27-9 verloren heenwedstrijd eentje waar je toch niet direct naar uit kijkt. Maar goed, ik hoef u het verhaal van de koe en de haas niet te vertellen en de bal is rond, het is 8 tegen  8 en dus kan in theorie niemand vrij staan. Dus vol goede moed er tegenaan vandaag. We waren niet helemaal compleet, Jessica en carlo stonden op de latten en ook andre had andere verplichtingen.

Met vandaag nog een leuke verassing aan de fluit. Het was Thomas die zijn debuut maakte in de senioren. Gesteund door jesse mocht hij zijn 1e potje fluiten in de senioren en ik heb hem op weinig fouten kunnen betrappen. Het was gelukkig ook een sportieve wedstrijd met weinig incidenten. Hij begon vandaag met de bal in de handen van Anne, die hier met Davy, Rob en Ellen een mooie aanval van ging maken. In de verdediging was het aan Marcel, Mitch, Mandy en Jolien om de goals tegen te houden.

Het is natuurlijk dat je scherp begint en ook luisterd naar de tips die vooraf gegeven worden. Zo vroeg Jolien nog, waar moet ik op letten bij de dames, nou laat ze niet wegtrekken onder de korf is wel belangrijk. Helaas is de praktijk nog lastig want na 20 seconden valt de 0-1, achter de korf door een dame. Maar goed, je bent wel gelijk wakker. Hopelijk gebeurd het niet vaker. Nou de wedstrijd is begonnen en als ze zo door denderen dan wordt dit een herhaling van de thuiswedstrijd. Maar vandaag is niets minder waar. We hebben lange aanvallen met wat spelverplaatsingen, maar nog belangrijker, we hebben vandaag vaker de vang. De goals vallen (nog) niet maar we kunnen beter aanvallen dan normaal doordat we erg goed in de korf zijn. De 1e helft loopt wat stroperig er vallen weinig goals aan beide kanten doordat we verdedigend ook aardig vaak de bal onderscheppen. Zeker Marcel is goed met zijn lengte tegen de langste heer. Af en toe een slimmigheidje tegen, maar daar kan je alleen maar van leren. Na de 2-0 was het Mandy die weer ging scoren. 2-1 met een mooi schot.  Het was duidelijk, we zaten er vandaag wel in. Dit resulteerde bij Blauw-wit snel in wissels en proberen de wedstrijd om te draaien, maar vandaag waren we een lastige tegenstander. Op 4-4 kregen we één unieke kans om op voorsprong te komen via de stip, maar deze ging helaas mis. Blauw-wit trok een sprintje naar 4-7 en we leken te knakken maar Mandy knalde met de 5-7 vlak voor rust ons toch weer dichterbij.

Zo doorgaan en kijken of we af en toe konden uitstellen of bewust de dames in de 2-2 kunnen zetten. Dat laatste was wel wat lastiger doordat we af en toe toch te onrustig waren, snel de kansen pakken wanneer je ze pakken kan wie weet krijg je er geen meer.  Om wat te forceren werd na een klein kwartiertje Diane ingebracht voor Jolien. Leinko bleef vandaag lekker zitten. De heren zaten er goed in en fysiek heeft hij weinig toe te voegen natuurlijk. Dit tot grote spijt van de zaalwacht, misschien zaterdag weer wat rare fratsen..
Langzaam leek Blauw-wit wel te gaan winnen, maar we bleven door mooie goals van Davy Mitch en ook Ellen goed bij. Vandaag ook een groot compliment naar Rob die een lastige taak had, er even mentaal doorheen zat maar zich toch herpakte en de scherpe heer van Blauw-wit keurig uitschakelde. Tel daar bij op dat we vandaag maarliefst 7! Doelpuntenmakers hadden, dat is keurig te noemen. De laatste wil je toch ook graag in het zonnetje zetten, het is niet iemand die der wekelijks 1 of 5 maakt. Maar vandaag knalde ze de laatste goal van Atlas er toch strak in. Keurig Anne

11-15 de eindstand. Een waar we tevreden mee kunnen zijn, als we dit doorzetten gaan we nog wel wat leuke wedstrijden tegemoet. Te beginnen volgende week, Seolto thuis. Een waarvan je denkt, daar moeten de punten te halen kunnen zijn als we scherp zijn. U bent hier allen natuurlijk bij want het is na Atlas 1 – DVS 69 1. Dus mocht u nou niet direct de promotie willen vieren, neem het biertje nog ff mee naar de tribune en schreeuw ook atlas 3 naar een mooie pot.

Rest me nog de scores Mandy 3, Davy en Mitch 2, Marcel, Rob Ellen en Anne 1