U heeft het vast al gezien, ons vlaggenschip gaat het voor de wind deze weken! Atlas 1 staat op dit moment gedeeld eerste en er komen wat cruciale wedstrijden aan waarbij promotie gepakt kan worden naar de 1e klasse. In het gunstigste geval zelfs een kampioenschap! Er kan in de laatste wedstrijden nog van alles gebeuren en onze dames en heren hebben onze steun als 9e man natuurlijk hard nodig. Maar wat zijn nu de feiten?

• Nr 1 en nr 2 van de poule promoveren direct naar de 1e klasse.
  • Bij een gelijk aantal punten wordt er voor de ranglijst gekeken naar het onderling resultaat.
  • Atlas 1 speelt nog drie wedstrijden.

De eerstkomende wedstrijd is zaterdag 2 maart thuis tegen DVS 69 om 18:30 uur. Deze wedstrijd is cruciaal voor het verdere verloop van de competitie. Om het eens rustig voor u uit een te zetten zijn er vijf scenario’s mogelijk. We zullen ze van het meest ongunstig tot het gunstigste uitleggen.

Scenario 1
Atlas 1 verliest, DVS 69 promoveert en heeft in de twee wedstrijden die resteren slechts één punt nodig voor het kampioenschap. Atlas 1 moet één punt halen uit de resterende twee wedstrijden voor promotie. (N.B. Als Atlas 1 met slechts één punt verschil verliest van ACKC op 9 maart is de promotie ook binnen).

Scenario 2
Atlas 1 speelt gelijk. Dan is de promotie binnen en is het afhankelijk van puntverlies van DVS 69 voor het kampioenschap.

Scenario 3
Atlas 1 wint met één punt verschil. Atlas 1 moet nog drie punten halen uit de twee resterende wedstrijden, omdat op het onderling resultaat Atlas 1 minder is dan DVS 69. Promotie is gegarandeerd.

Scenario 4
Atlas 1 wint met twee punten verschil. Atlas 1 moet nog drie punten halen uit de twee resterende wedstrijden, het onderling resultaat is gelijk en dan wordt er gekeken naar het doelsaldo. Dit is ver in het voordeel van DVS 69. Promotie is gegarandeerd.

Scenario 5
Atlas 1 wint met drie of meer goals verschil. Atlas 1 heeft hierdoor een beter onderling resultaat en hoeft maar twee punten te halen uit de resterende twee duels. Promotie is gegarandeerd.

Dus zaterdag 2 maart om 18:30 uur in de Belt in Souburg is het erop of eronder! In het hol van de leeuw zal DVS 69 tot het bot gemotiveerd zijn om het kampioenschap binnen te halen. Maar Atlas 1 is in het voordeel, immers wij hebben de 9e man! Haal de ratels toeters spandoeken en andere zaken die geluid kunnen maken maar van stal en schreeuw Atlas 1 naar de promotie en de basis voor meer!

TC Atlas met dank aan het wedstrijdsecretariaat!