Oost-souburg 3 februari 2024. Vandaag weer alles thuis, mooie dag voor punten. Een watering zonnetje en veel wind. Lekker in het zaaltje is dan wel zo fijn. Wat zou dit vandaag voor een dagje worden? Beginnend met een ander leuk evenement in Ritthem, de jaarlijkse Rammekensloop, editie 25 die het speciaal maakte. Met een winnaar die toch een mooie hardloop naam heeft met Gebreslassie. Ritthem staat hierna weer goed op de kaart als dorp, tijd voor de klassieke sport die we ook graag beoefenen, korfbal.
Vandaag slechte één taak voor mij, korfballen. Geen gefluit zaalwacht of kinderen brengen maar gewoon heel de dag de focus op een ding. Wie weet dat het achteraf wel een goed idee is, wie zal het zeggen. Belangrijk is dan te kijken hoe je het gaat doen met eten. Te vroeg is niets, maar te laat dan krijg je last en je wil ook eigenlijk niets missen van Atlas 2 en 1. Dilemma’s dilemma’s. Maar, het is thuis, dus het zal wel beetje uitlopen. Ik raadpleeg bron jesse en die verteld me dat het al minimaal 20 minuten uitloopt, voor mij ideaal. Ik kan eten, op het fietsje en dan mis ik niets. En zo lukt het me nog ook. Als ik de zaal in stap is het 2e nog maar net begonnen en ze zijn furieus. Het 2e kan een mooie 3e plek in de competitie ongeveer veilig stellen als het win vandaag tegen DSO. De heenwedstrijd was in een mooie 15-15 geëindigd dus er was wat recht te zetten. Atlas staat al snel met 7-1 voor, mede doordat DSO naast niet scoren ook vaak de verkeerde kans pakt en Stephan op zijn gemakje alle ballen wel weg kan plukken. Helaas schiet de klad erin en ineens is het toch 7-5. Maar verder laat Atlas het niet komen, DSO blijft wel flink plakken maar komt nooit meer tot op minder dan 3 goals. Aan het einde staat er een 15-10 einduitslag.
Hierna Atlas 1. De trotse koploper, wie maakt ze wat. Nou dat gaat OZC uit Rotterdam proberen. De 1e helft zie ik aan van de tribune en ik moet toch constateren dat OZC best wat grote kansen mist, Atlas is beter maar het had ook anders kunnen uitpakken. In de 2e helft knallen ze er nog meer overheen en is het uiteindelijk 25-16 wat de einduitslag is. Vandavond ( als u dit leest zal u de uitslag al weten denk  ik) is het ACKC- DVS 69, bij verlies van ACKC kan ik me toch zorgen gaan maken, dan komt de 1e klasse en schotklok dichtbij. Bij deze alvast een oproepje, wordt u strakjes jury voorzitter? Maar goed dit is nog vrij speculatief natuurlijk nooit de huid verkopen voor de beer geschoten is zeggen ze dan. Zaterdag wacht ADO uit en dat zal a different cookie worden.

Affijn, het praatje zit er inmiddels op. Ons wacht Stormvogels. Een wedstrijd waarvan je vaak al weet hoe die gaat, Atlas begint aardig Stormvogels wisselt een paar keer tactisch en we lopen achter de feiten aan en verliezen de pot. Maar vandaag.. tja toch een ander verhaal. Atlas begint namelijk niet goed met Ellen, Anne, Davy en Leinko in de aanval. Die moeten ff warmdraaien en dan is het al 0-2. Maar gelukkig is het het vak van Diane, Mandy, Andre en Carlo wat eerder wakker is en de aansluiting vind. Davy zet ons zelfs even op voorsprong. Maar het blijft lastig tegen Stormvogels, de vang is moeilijk en de druk van de dames is er altijd. Maar vandaag waren we in goede vorm, zou er dan een stunt mogelijk zijn?? Het scoreverloop blijft redelijk in balans. Carlo maakt een mooie goal en ook Davy vind via een mooi afstandsschot de korf. Met een 7-7 ruststand gaan we aan de thee beginnen. De heren zijn aanvallend kwetsbaar in het vak van Andre en Carlo, hier moeten we meer op spelen zeggen we. Maar het dan direct doen is echt top natuurlijk. Want na 20 seconden in de 2e helft is het Carlo die ons op een voorsprong schiet, Voor ons een redelijk unieke ervaring dit seizoen. Hoe zullen we hier mee omgaan? Het aanvalsspel is gevarieerd te noemen, al zitten er nog wat fouten in de passing. Maar er vliegen meer kansen in dan normaal, dit is zeker bij de 1e goal van Leinko die een bal eigenlijk maar uit zn nek richting de korf gooit. Weer een voorsprong. Later zou er nog een vreselijke vlakke vrije bal in vallen, gegeven door onze scheidsrechter Wisse vandaag. Een dame, weer eens wat anders. Ze floot goed en laat het een inspiratie zijn voor alle dames want een van de speerpunten is toch ook wel meer dames aan de fluit.
Nou op spannende momenten moet de routine dan opstaan, en dat was dan ook zo. Diane ging ook mee scoren en we staan ineens op een tweepuntskloof die we lang volhouden. We kunnen het ons vandaag zelfs permitteren om twee stippen te missen. Op 13-11 met nog  8 minuten begin ik toch langzaam te bedenken dat er vandaag toch echt wat in zit. En warempel we houden dit vol. Voor het eerst 2 punten dit seizoen, iets wat we wel verdient hebben vinden we zelf.  En dat tegen een tegenstander die vaak slim wisselt voor de winst. Deze zit er vandaag niet in en daar zijn ze toch best teleurgesteld over. Volgende keer beter zal maar zeggen. Wie ook niet wint zijn Ajax en PSV, winst van laatstgenoemde had het weekend helemaal goed gemaakt, maar misschien voor mij ook een snelle aftocht uit de kantine als PSV-er ben je toch in een behoorlijke minderheid. Voor ons is het genieten met een drankje van deze onverwachtse zegen, dit bied perspectief voor de volgende potten wie weet wat we daar nog kunnen breken. Om 00:45 vind ik mezelf in het logeerbed, het was voor vandaag weer prima.

Rest me nog de scores Carlo, Diane en Leinko 3, Davy  2, Ellen en Andre 1