.Fortis 5 – Atlas 3 13-12

Oost-souburg, het beste voor 2024 voor een ieder, dat het een sportief jaar mag worden met veel punten en misschien wel een uniek moment in de historie van Atlas 1.. wie gaat het allemaal zeggen. Eerst maar eens de 1e wedstrijd. Voor atlas 3 is dit een mooie, want het is de enige echt “Belt Derby” tegen Fortis 5. Fortis is een team wat op papier misschien wel aan ons gewaagd is, maar ja wat is papier waard in het echt, daar gaan we vandaag achter komen. Om het vroege tijdstip van 16:10 mogen we vandaag beginnen. Marcel was vandaag erg fanatiek en kwam als eerste het veld op, maar ja hij was vandaag laatste man en we speelden uit in ons eigen stadion. Hadden we dus weer niets aan.  Uiteindelijk begonnen we in de aanval met Diane, Jessica, Marcel en Leinko. In de verdediging waren het Jolien, Manda, Mitch en Carlo die de goals gingen tegenhouden.  Op de bank waren Rob, Davy en Ellen/Wendy geposteerd ( vandaag één dame).

Om 16:30 ging de 1e bal door de lucht. Het was al snel duidelijk dat we vandaag wel redelijk aan elkaar gewaagd waren. Fortis pakte een 2-0 voorsprong. Hierna een ander beeld wat eigenlijk gedurende de wedstrijd ging overheersen. Het aanvalsvak van Atlas verdedigde goed en het aanvalsvak van Fortis verdedigde goed. De kansen waren er wel, maar deze gingen er niet in. Zo was het nog niet sprankelend voor de neutrale kijker, maar wel spannend. Laten we vooral de unieke gebeurtenissen uitlichten. Want er viel een strafworp voor Atlas. Dat is op zich natuurlijk niets raars en ook niet als Mandy die mag nemen. Maar wat wel uniek is, hij ging er vandaag in! Zelfs tot tweemaal toe. Ze moest helaas snel weg na de wedstrijd maar het rondje verwachten we wel nog natuurlijk. Fortis kwam tot scoren door het wegtrekken onder de korf, hier trapten we in de 1e helft (te) vaak in. Zelf scoorden we te weinig, vooral Marcel had vandaag wat mooie doorloopballen waar er wel eentje had ingekunt. Dit was op dat moment ook eigenlijk de sleutel tot succes, maar deze werd niet gepakt. Fortis liet dit bij vlagen overigens ook wel na. Hierdoor was de nog wat magere ruststand 6-4

1 wissel in de rust, Davy kwam Carlo vervangen. Ellen was inmiddels ook aangekomen en ging zich met Rob opmaken om iets te forceren, maar wanneer doe je dit. De 2e helft was het namelijk veel stuivertje wisselen. Atlas knokte zich steeds gelijk maar kreeg ook snel weer het spreekwoordelijke deksel op de neus. De voorsprong zat er nooit in, en dan wordt het lastig. Ondanks dat topscoorder Mandy vandaag ook schoten en DLB-tjes maakte en ook Mitch vandaag weer in vorm was. Met nog 10 minuten de dubbele wissel Rob en Ellen voor Leinko en Jessica en dan maar zien waar het schip strand. Knal, schot één ging er bij Ellen direct in. Weer gelijk, maar ook weer een achterstand die met nog 3 minuten 13-11 was. Als je dan ook nog op dat moment de stip mist dan is het natuurlijk wel gedaan. De 13-12 viel toch nog en hierna nog wat foceerschoten, maar meer was het helaas niet.

Weer een leuke pot, dit overheerste toch wel. Seolto, Luctor en Fortis zijn de ploegen die best van ons niveau zijn en waar we thuis misschien wel eens nog hele leuke dingen kunnen gaan doen. Helaas volgen nu de 3 bovenste ploegen die qua niveau toch net wat verder van ons weg staan. We troosten ons maar met de gedachte dat na ons 4 punten gehaald worden door Atlas 2 en 1 en dat bij het 1e de concurrentie een lelijk uitglijder maakt. Zo komt er misschien wel historie dichtbij. Maar goed de beer en de huid, u kent het spreekwoord. Maar als ik u was zou ik de 1e 3 weken van Maart maar eens goed in u agenda omcirkelen, hier zouden zomaar de punten voor Atlas 3 binnen te harken zijn.

Rest me nog de scores: Mandy 4, Mitch 3, Diane en Ellen 2 en Leinko 1