Oost-souburg,  Ineens is het daar dan alweer. De laatste speelronde van het jaar voor Atlas, en wat voor een zou het worden.. Na toch wat teleurstelling van vorige week was het vandaag toch tijd om wat recht te zetten. Voor Atlas 2 realistisch, voor Atlas 3 eigenlijk een must en voor Atlas 1 bonus als het zou gebeuren. Als je thuis bij de nummer 1 gaat winnen.. waar gaat het dan eindigen?? Beginnend bij het begin dan maar. Voor mezelf is dat het fluiten van Atlas B. Die mogen vandaag aantreden tegen de leeftijdsgenoten van Tjoba. Dit is een leuke gelijk opgaande strijdt die Tjoba denkt te gaan winnen door na een klein kwartier een grote heer in te brengen als dame. Helaas kennen ze Genyla nog niet daar want die was hier totaal niet van onder de indruk. Stoïcijns korfbalt Atlas B door en is vandaag de betere. Met 9-6 verslaan ze de tegenstander en dat is klasse te noemen. Dan het grote wachten. Vandaag pas spelen om 19:50 ( wat in de praktijk vaak 20:05 is) en dus maar nuttige dingen doen thuis. Ondertussen wel al af en toe een schuin oog de socials in de gaten houden. Rosalie en Marjolein doen vandaag verslag van de wedstrijden van 1 en 2. Geruststellende standen komen tot mij en vooral van het eerste wordt je toch wel erg  blij. Gaan ze ACKC hier punten afsnoepen? Nou dat lijkt zomaar te gaan gebeuren, bij 12-15 met nog 5 minuten zou het toch wel binnen zijn lijkt me en inderdaad 14-16 de einduitslag.. Is het 2e dan ook zo ongenaakbaar? Uiteindelijk wel want daar is ook een 11-20 einduitslag. Op naar de triple zegt Jeroen en goedgemutst fiets ik dan ook richting de belt.
Op zich een rare week achter de rug, want normaal gesproken vallen er eigenlijk alleen mensen af gedurende de week. Deze week kwamen er in de laatste 2 dagen 2 dames bij.  Doordat ik al redelijk alles geregeld had is er zelfs een dame teleurgesteld vandaag ( Sorry Anne!!) een goed teken dat iedereen der vandaag bij wil zijn natuurlijk. En ja, het moet ook wel, we spelen vandaag thuis tegen de mede nummer laatst. Met talenten Genyla en Djayda bij de selectie gingen we er tegenaan. Eerstgenoemde stond vandaag in de aanval met Diane, Andre en Davy. Het was aan Mandy, Jessica, Mitch en Marcel om de goals tegen te houden. En op de bank dus nog Jolien, Djayda, Rob en Leinko. Eindelijk eens een volle bak bezetting.

Scheidsrechter Koppejan floot voor het eerst en hoefde dit weinig te doen de 1e helft. Het was niet echt hoogstaand, maar zeker wel spannend. En er was een 1e voorsprong door een schot van Davy. Nadat ook Luctor direct een aanval later los was kwamen de andere vakken in de aanval en verdediging, het was al snel duidelijk dat vandaag daar de sleutel tot succes lag. Deze vakken hadden elkaar goed in de tang en scoorden weinig. Mitch was het met de 2-1, en na een lange tijd de 2-2. Davy was het die daarna al snel de 3-2 op de borden schoot en Andre knalde met een mooie chopper de 4-2 op de bordjes. Luctor vond het toen wel genoeg en begon beter in het spel te komen. De heren waren redelijk aan het forceren en af en toe kwam hier wel wat uit. Ineens keken we tegen een 4-5 achterstand aan en ook viel Davy uit met een blessure. Rob viel in en maakte even voor rust de 5-5.

Na rust 2 wissels. Leinko voor Mitch en Jolien voor Jessica, als de goals in het verdedigingsvak gaan vallen gaan we vandaag gewoon winnen. Maar helaas was goals maken vandaag niet een Leinko besteed. In de rust lukte dit prima maar in de wedstrijd stond het vizier niet op scherp. En dit merkte de wedstrijd. Atlas had geen grip meer op de wedstrijd. Toen kwam er een mooi moment wel. Het officiele debuut van Djayda in Atlas 3. Hopelijk een begin van nog veel meer minuten. Ze liet met 2 schoten zien dat ze ieder geval brutaal genoeg is. Alle vertrouwen in de toekomst.
In de eerste 27 minuten van de 2e helft scoorde namelijk alleen Andre nog voor Atlas. Met 6-9 en nog 3 minuten kijken we tegen een achterstand aan en gelooft niemand het meer. Maar goed, Atlas 1 en 2 staan te kijken, Mandy knalt hem derin en zou het dan toch nog kunnen.. Ja hoor Andre zet aan en scoort ook nogmaals. En met nog 1,14 is het Diane die de gelijkmaker erin knalt. Wat hebben we die 27 minuten daarvoor dan ongeveer gedaan denk je dan hardop. Er volgt zelfs nog een aanval voor beide teams, maar de scheidsrechter fluit af bij 9-9.

Ja, als je de hele wedstrijd bekijkt krijg je misschien wel meer kansen, maar als je 3 minuten voor tijd nog 3 goals achterstaat dan moet je tevreden zijn met een punt ik troost me met de gedachte dat we nog een schutter achter de hand hebben voor de return, dan moet het toch maar echt gebeuren. In de kantine barst er een bescheiden feestje los, 5 punten voor de 3 seniorenteams dat mag best gevierd worden. Stiekem kijken we ook al beetje naar volgend seizoen. Wat voor geks zou er kunnen gebeuren? 1e klasse met schotklok? Jury voorzitters opleiden? Mogen we nog wel spelen in de belt? Chauvinistisch als ik ben denk ik al aan mooie avonden die eraan zitten te komen. Maar eerst maar eens genieten van het moment en de 3 weken rust die eraan zit te komen. Wie weet wat 2024 voor ons in petto heeft. Voor nu wens ik u fijne dagen en een zalig uiteinde, 13 januari dan melden we ons weer met een “uitwedstrijd” tegen Fortis en 2 thuiswedstrijden, u ook??

Rest me nog de scores. Andre 3, Davy 2,  Mitch, Rob, Mandy en Diane 1