Stormvogels 1 – Atlas 3 16-11

Koudekerke, terwijl de sint de harten van menig kind sneller laat kloppen is het voor de grote mensen en hulp pieten en sinterklazen hard sporten. De 2e uitwedstrijd van het seizoen staat voor Atlas 3 voor de deur en hij is weer behoorlijk zwaar. Het welbekende Stromvogels is vandaag de tegenstander. Eentje die we nu inmiddels goed kennen, maar ja ga er maar eens een plan tegen verzinnen.  De combinatie scherpe dames en grote heren is best effectief gebleken. Voor ons lastig om te bespelen. Maar met goede moed gingen we dit vandaag uiteraard proberen. In de aanval waren het Diane, Mandy, Mitch en Leinko die mochten beginnen. Verdedigend was het aan Ellen, Jolien, Davy en Rob om de goals tegen te houden.  Op de bank waren Andre en Anne geposteerd. Jessica, Carlo en Marcel waren vandaag afwezig.

Om 15:39 floot de uitstekend leidende scheidsrechter Theune voor het eerst, de fans van Atlas waren helaas toen nog niet allemaal gearriveerd en miste zo de 1e goal van Atlas. Vooral voor mij persoonlijk toch zonde je vrouw, je kinderen je zussen en je moeder zijn allemaal te laat voor je goal. Gelukkig maakt zuslief het verder op in deze wedstrijd nog ruimschoots goed.  Stormvogels pakte een voorsprong van 3-1 maar hierna was het Diane die de 3-2 maakte. Uit een actie waarbij ze eindelijk eens naar haar kleine broertje luisterde, dichter naar het blok lopen om je actie op te zetten en vanuit daar je goals maken. Het was in de 1e helft helaas slechts één vak wat scoorde en dat brak ons langzaam op. Al zie ik vanuit het andere vak wel mooie passes, maar deze worden nog te vaak gevolgd zonder iets of een schot met de verkeerde mensen onder de korf.  Hierdoor waren de aanvallen net wat te kort en stond de verdediging lang onder druk. Daar was een scherpe dame die vandaag afgestopt moest worden en dit ging best aardig, maar geheel van scores afhouden lukte dit toch niet echt. Nadat er 4 goals verschil op het scorebord kwamen ging het een hele tijd gelijk op. Met mooie goals van Diane en Mitch bleven we steeds plakken op 4 a 5 goals. De ruststand bedroeg daarom ook 9-5.

2e helft en 2 wijzigingen in de ploeg. Andre kwam voor Davy voor wat meer fysiek en Anne kwam naar haar blessure in de ploeg voor Jolien. Het spelbeeld veranderde niet veel, maar er bleef toch altijd de hoop dat er nog wat te halen viel. En in de 2e helft ging ook uiteindelijk het verdedigingsvak ook wat scoren. Rob en Andre, midden jaren 00 een gewiekst aanvalsduo, lieten zien dat ze elkaar nog wel kunnen vinden en zo ging het redelijk lopen. Rob maakt tot tweemaal toe een goal en versiert ook een vrije bal die Ellen kan maken.  Stormvogels is ook niet gek natuurlijk en die wisselden tactisch door om zo de controle over de wedstrijd te houden waardoor we ondanks een aardige pot eigenlijk nooit ergens aanspraak op maakte. Ondanks de aanmoedigingen van Sivar en de fans die voor Mandy gekomen waren was het net niet voldoende. Mandy speelde hierdoor wel een dijk van een wedstrijd, jullie mogen vaker komen kijken. Ook topscoorder Mitch groeit de laatste weken in zijn vorm dus volgens mij mogen we echt wat gaan verwachten. De einduitslag gaf 16-11 aan.

Een verlies met perspectief waarbij iedereen toch lekker gespeeld had. Iets waar we wel mee verder kunnen in de strijd naar echte punten. Als het aanvalsspel in het verdedigingsvak word doorgetrokken en de goals blijven in de aanval gemakkelijk vallen dan kan het niet anders dat die 2punter dichtbij is.  Maar goed dan moeten we blijven trainen en willen knokken voor elkaar zoals vandaag. Dat lukt misschien niet elke pot, maar het was vast wel een keer gaan lukken. Wie weet als u als toeschouwer erbij bent. Helaas is een mooie klassieke atlas avond nog erg ver weg. Pas op 13 januari is het 3,2,1 waarbij Atlas 3 dan ook nog uit speelt. Affijn, dan maar volgende week. Ook een klassieker waar je naar uitkijkt. Blauw-wit 3 uit. Weer uit hoor ik u denken? Ja we mogen de eerste 4 wedstrijden uit, hierna 6 thuis 1 uit en weer thuis. De verdeling is wat verassend gemaakt zullen we maar zeggen.
na de wedstrijd doen we een goede poging om de 3e helft wel te winnen, Ellen pleit voor een echte 3e helft, want we komen meestal wat laat op stoom.. Ik denk dat dan de conditie ons misschien wel parte gaat spelen, maar met kanonnen als Andre en Rob in je vak snap ik dat je hier wel voor bent, wie weet gaan we ooit weer 35 minuten spelen. Voor nu, op naar volgende week. Sinterklaas is dan nog dichterbij en wie weet wat voor cadeautjes hij nog voor ons in petto  heeft.  Rest me nog de scores:

Mitch 4, Diane 3, Rob 2, Ellen en Leinko 1.