Ritthem E.O

Wat een week die we ineens op sportief gebied mochten beleven. Waren onze seniorenteams dinsdagmorgen nog gezamenlijk op een schamele 0 punten. Zaterdagavond zijn dit er ineens 6 geworden. Hoe is dit mogelijk na de oorwassingen van vorige week hoor ik u denken.. Welnu het begint allemaal op dinsdagavond. Atlas 2 mag om 20:00 zich melden in Dordrecht waar Movado 4 het slachtoffer is. Deze ploeg zit een beetje in de hoek waar de klappen vallen en mag zich opmaken voor degradatie uit de 3e klasse, want met maarliefst 7-18 geeft ons 2e ze het nakijken. De eerste 2 punten in de zak en met veel vertrouwen op naar de zaterdag.
Dit is een mooie dag te noemen voor Atlas. Hij begint voor mij met het begeleiden van onze nieuwe scheidsrechter Thomas. Die laat zien dat zijn 2e wedstrijd aanvoelt aan zijn 200e en ziet dat Atlas E met 5-1 wint van BKC E2.
Snel de auto maar inruilen voor de stalen ros en op naar Atlas 2. Leuk om een keer vanaf de luie stoel eens te kijken in plaats van met de fluit in de mond. En ik moet toegeven, atlas 2 vermaakt het publiek. Een zeer spannende wedstrijd die goede goals heeft. Vooral als je net voor rust nog even van 8-7 naar 9-7 gaat is dit pijnlijk. Aan het einde is het Lenn die verschil maakt na mooie aanvallen over verschillende schijven. 20-15 is de eindstand en hier zijn vooral de buren van Fortis erg blij mee, de rode loper voor het kampioenschap licht nu klaar. Maar goed, zit er nog een stuntje in? gaat het punt aftrek wat fortis heeft voor het niet leveren van genoeg scheidsrechters ze opbreken en mag atlas zich in de 2e klasse melden? Het kan in theorie, maar mijn realistische kijk denkt dat dit niet gaat gebeuren.
Maar ja, er gebeuren gekkere dingen in het leven, zoals de wedstrijd van Atlas 1. De heenwedstrijd ging wat geflatteerd in 18-12 naar Juliana, dus dit moet misschien wel een gemakkelijke pot worden. Niets is minder waar. Atlas laat zien waar het toe in staat is en klapt erop. Tim en Maurice worden erg goed gedekt maar forceren de goals uit hun tenen en dit is mooi om naar te kijken. Er komt gestaag een voorsprong en ineens groeit deze uit naar 5 goals. Het zal toch niet.. en jawel het zijn er zelfs 7 bij een stand van 17-10. Dit zou betekenen dat Atlas op onderling resultaat over Juliana heen wipt en een half seizoen 1e klasse nog wat realistischer is. Maar helaas is het net te weinig, Juliana komt terug en de wedstrijd eindigt in 18-13. Complimenten, maar ja ik denk dat er nog nooit zo’n slecht gevoel is na een partij winst. Maar het kan nog, bij verlies was degradatie onafwendbaar. Wie weet welke oerkrachten er nog kunnen komen op 14 oktober als u allen Atlas 1 komt schreeuwen naar een overwinning.

Atlas 3 dan maar, ja over teams gesproken waar klappen vallen. Ach ja na de uitslag van vorige week kon het vandaag alleen maar beter gaan, thuis, lekker weer en een redelijk compleet team ( helaas geen Benjamin). De ingrediënten voor een goede pot zijn er.

En wat een begin voor Atlas. Scheidsrechter Koppejan heeft nog maar net in gefloten of het is Ellen die met een droog schot ons de 1-0 bezorgd. Ik denk dat Jessica Leinko en Davey net één bal gehad hebben. Nou direct het resultaat van vorige week verbeterd. Ne in de eerste helft knalt Atlas door. De 2-0 valt en ook al snel de 3-1. Na 5 minuten hebben we  het gemiddeld aantal doelpunten per wedstrijd al te pakken, wat zal dit worden deze pot.
Maar Stormvogels is niet te onderschatten, ze hebben een goede mix van geroutineerde grote heren en snelle scherpe dames. Zo blijft het lastig om onder de druk uit te komen. Ze zien ook snel al waar de zwakke plekken van de tegenstander liggen en wisselen snel en slim om dit tegen te houden. De eerste helft ontwikkeld zich goed voor Atlas.  Het aanvalsvak heeft met Ellen vandaag iemand die de schoten afmaakt en Leinko de kleine kansjes. Ondanks dat het soms nog zoeken is naar de beste vang, houdt de verdediging het goed dicht waarbij Andre een sterke rol vervult. De mooiste goal van de middag komt van Carlo. Waarom, gewoon omdat je bij het uitspelen al weet dat deze bal gaat vallen, volgelvrij en geen druk. Dan is hij op zn best.  Met rust is het 7-5.

Na rust komt Marcel er in voor Andre die zich moegestreden heeft en moet afhaken.  Stormvogels neemt langzaam het heft in handen en je voelt de wedstrijd wat wegglippen. Ondanks een mooie goal van Mandy is het op 8-8 een cruciale fase. Hier krijgen we een cadeautje vanaf de stip, maar deze wordt gemist en dan valt toch langzaam het doek wel. De conditie is beetje op en we spelen Stormvogels (te) gemakkelijk in de kaart. De goals vallen niet meer en zodoende is de eindstand 9-13 ( ondanks een mooie goal buiten de tijd van Marcel).

herstel zit er in en dat is positief. Mooie goals hebben we gezien, nu dit vast weten te houden en uitbreiden naar volgende week. Dan is het Blauw-wit uit. Altijd een wedstrijd waar iedereen naar uitkijkt. Als we de vorm hier beetje behouden moet er misschien wel wat leuks te halen zijn. Wie zal het zeggen. Vanaf 14:00 bent u welkom in Kloetinge.

Scores Atlas Ellen en Leinko 3, Mandy 2 en Carlo 1