Op de helft van het stukje veldseizoen voor de zaal zijn we alweer aangekomen. En dit voelde als een ouderwetse week waarvan ik er op het gebied van regelen toch niet te veel van mee wil maken. De week stond afgelopen week bol van blessures weekendjes weg en bevallingen waardoor er veel onduidelijkheden waren over wie wat waar wanneer en hoe door zou kunnen gaan. Je voelt je dan af en toe Noddy the detective.  Affijn woensdagmiddag dan maar knopen doorgehakt. Deze week geen Atlas 2. De 2 dames die nog over waren kregen direct een functie bij 1 ( Natasja) en bij 3 ( marjolein zodat deze teams wel hun wedstrijden kunnen afwerken. Gelukkig was Movado erg flexibel en kon de wedstrijd verzet worden naar Dinsdag om 20:00 uur. Grote kans dat u denkt, dat heb ik net gemist als ik dit lees. Wie weet scoort op het moment dat u dit leest Jesse wel de winnende goal, wie zal het zeggen.
Nou terug maar naar het verleden zullen we dan maar zeggen. Het is zaterdag morgen en tijd om de kleinste telg maar lekker te laten spelen bij Atlas. De vrijgekomen tijd vul ik dan maar op met een potje fluiten. Maar niet zomaar een potje. Ik mag toch getuige zijn van een historische wedstrijd, want voor het eerst sinds 2 jaar wint Atlas D een wedstrijdje. En dan niet zomaar, nee even met 7-0. En de ene goal is nog mooier dan de andere, bij een van Rhode besef ik me dat ik 2 seconden even sta te genieten voordat ik op mn fluit blaas voor een goal.

Nou dit is een mooie opsteker, tijd voor meer succes vandaag. Dit gaat best lastig worden besef ik mezelf met de uitwedstrijden naar Fortis 1 en Zaamslag 2 voor de boeg, maar wie weet hoe de koe de haas vangt en hoe de strijdplannen vandaag uitpakken.  En strijdplannen zijn er altijd. Met vandaag in de aanval Marjolein ( hopelijk leest het KNKV niet mee) Jessica, Mitch en Leinko gingen we er tegenaan. Het was aan Carlo, Davy, Diane en Ellen J om de goals tegen te houden. Op de bank was allen Rob, die voor de gelegenheid altijd nog zijn pruik had op kunnen zetten om als dame te fungeren. Iets wat op ons niveau ook gewoon toegestaan is.  Nou de wedstrijd dan maar. Ik moet me er wel een beetje toe zetten om iets te tikken natuurlijk, want u als volger weet eigenlijk al wat er gebeurd is. Atlas kon vandaag geen enkele vuist maken tegen Zaamslag. Verdedigend lag het vaak open door mooie crossballen waardoor we vaak te laat waren en aanvallend was er veel moeite met het flinke lengte overwicht.  Het was wachten op de goals van Zaamslag en deze kwamen om de 3 minuten. Zoals u allemaal dan kunt berekenen als Atlas niet terug scoorde ( iets wat niet gebeurde) de ruststand was maarliefst 10-0.
Tja wat zeg je dan, je voelt je alsof je in de kleedkamer van Ajax zit, machteloos terwijl je toch best aardige spelers hebt, maar je vind elkaar niet ondanks dat je toch duidelijke afspraken maakt. Maar goed de 2e helft kan dan eigenlijk alleen maar beter gaan denk je dan. Score technisch wel, want nu scoorde Zaamslag gemiddeld pas om de 3,75 minuut. Atlas daarentegen ondanks goede bedoelingen niet. De eindstand laat zich raden, maar mocht u minder goed in rekenen zijn, een beschamende 18-0.

Snel onder de douche en sommige richting Atlas 1. Anderen analyseren nog maar even met een drankje in het zonnetje en kijken naar een mooie pot korfbal van Zaamslag 1. Waarbij de uitploeg laat zien hoe je punten steelt. Dat zou ook iets voor ons wezen. De tussenstanden van Atlas 1 wordt je ook niet blij van, later zal blijken dat ze 22-8 hebben verloren. Een dag om snel te vergeten.

Ja dan hoop je maar dat het snel weer volgende zaterdag is. Stormvogels staat voor de deur, daar ging de 1e wedstrijd 17-3 verloren dus daar staat ook nog wel een rekening open. Gelukkig zijn we zaterdag wel wat completer en hopen we u toch nog een beetje te vermaken. Maar zo niet, kom gezellig naar het 1e kijken ( die vechten voor hun laatste kans op handhaving) Pak snel 3 of 4 biertjes en geniet. Als het score technisch niet wil lukken gaan we maar proberen om met verassende acties u toch nog wel wat te vermaken. Het oog wil immers ook wat. Voor vandaag was er een conclusie die toegevoegd is als foto..

Rest me nog de scores.. Ooh nee toch niet…