Ritthem- Vandaag de eerste  van 3 “super” Saturday’s. Een dag waar je toch lang naar uitkijkt met 3 prachtige wedstrijden in het verschiet  Atlas 2 – Fortis 4, Atlas 1 Tjoba 1 en ook nog Atlas 3 -Blauw-wit 4. De laatste misschien wat minder in het oog springend. Maar met een biertje in de hand op het terras ziet het er misschien al snel wat rooskleuriger uit.
Ik mag vandaag zelf de fluit hanteren bij Atlas 2 en zie de leukste pot korfbal van de middag voorbij komen. Fortis is misschien iets sterker, maar door de verdedigende tactiek van Atlas hebben ze moeite om vlot te combineren en blijft Atlas er aardig bij. Het is niet een super scorende wedstrijd en uiteindelijk trekt atlas aan het kortste eind. 10-12 is de stand.

Ik probeer even tot rust te komen en even lekker te zitten. Het publiek is inmiddels toegestroomd en breid zich voor op Atlas 1. Het begint nog aardig voor Atlas,  tot 6-6 is het stuivertje wisselen en blijft Atlas goed bij. Bij rust is er een gat van slechts 3 punten en lijkt alles nog te kunnen, maar na rust wordt er 10 minuten niet gespeeld en is er een gat van 7. Dit komt atlas niet meer te boven en het krijgt nog een flinke oorwassing met 13-22. Verzachtende omstandigheid is dat Atlas aan de dameskant wat mensen miste en daardoor konden we wel een mooie debutant zien. Vorig seizoen nog af en toe spelend tegen Atlas 3 met Top 5. Dit seizoen in de 2e week je debuut maken in Atlas 1. Zo snel kunnen carrières gaan in het hedendaagse korfbal. De kwaliteit van de dames van Tjoba gaf hier toch de doorslag.

Leuk feitje tussendoor, we hadden inmiddels op het terras een internationale gast. Uit het verre Ecuador was het Niels die vandaag de verrichtingen van atlas op de voet volgde. Naast hem ook nog zijn tweeling uit het verre Limburg( ook een soort buitenland natuurlijk). Savonds aan de bar zagen we dat ze ook in de 3e helft nog in vorm kunnen zijn.

Nou dan het nagerecht, Atlas 3 vandaag. Dit bleek achteraf toch een beetje de yoghurt te zijn die net een paar dagen te lang in de koelkast geeft gestaan, want het was zeker in de 2e helft niet veel soeps meer. De wedstrijd begon best aardig. Onder leiding van Scheidsrechter Koppejan JR (en dan de kleinste) ging de bal om 17:00 uur rollen. Met in de aanval Benjamin, Carlo, Diane en Jolien en in de verdediging Mitch, Davey, Anne en Rosalie gingen we er tegenaan.
De 1e helft ging redelijk gelijk op, al vielen de goals niet als rijpe appelen. Het was Davey die de score opende voor Atlas, maar als u goed had opgelet dan weet u dat het al 0-2 stond.  Rosalie maakte vanaf de strafworpstip nog gelijk. Het was weer erg zoeken naar wie onder de korf kon staan. Broer en zus van hese waren de aangewezen mensen hiervoor, maar je moet wel zorgen dat je variatie houdt in je spel en dat is lastig.  Het was een beetje een gezapige 1e helft hierdoor, mede doordat wij ook geregeld wat vang eruit plukte. Via een strafworp konden we het gat weer op 1 goal brengen. Benjamin stond hiervoor klaar. Tja en dan is het toch nog een kunst om met de druk om te gaan. Met zijn kwaliteiten zou dit toch een eitje moeten zijn maar helaas  de opgave is dan toch te groot. Inmiddels 6 keer achter elkaar en er zijn contacten gelegd met het KNKV of dit een unieke reeks is.
De ruststand van 4-6 gaf de verhoudingen niet helemaal goed weer, de 2e helft des te meer. Al snel twee blessures waardoor we een beetje van slag raakten. Het overleg was weg en de verdediging ook. Dan gaat het soms hard en dat is erg zonde te noemen. Blauw-wit lachte zich rot natuurlijk en ging gemakkelijk over ons heen. Uiteindelijk stopte de teller bij 7-16.

Teleurstellende pot, bij vlagen was er geen enkel overleg en bleven we maar gewoon alle ballen naar boven gooien. Tijd om hier eens op te gaan trainen lijkt me. Zaterdag is het Zaamslag uit en dan krijgen we minder ruimte. Op zich ook wel fijn, dan kun je ieder geval niet zomaar een bal omhoog gooien en moet je je echt eerst vrijspelen.

Scores Atlas Benjamin & Rosalie 2, Davey, Diane en Carlo 1

Op naar volgende week. Atlas 2 heeft de uitwedstrijd met op papier de gemakkelijkste tegenstander in Movado en Atlas 1 mag uit naar Fortis. Met al onze mannen met een Fortis verleden wordt dit een mooi weerzien. Hopelijk ook een mooie pot, en misschien wel punten… De  0 mag nu wel weg vind ik.