Stormvogels 1 – Atlas 3 17-3.

Westkapelle, zo eindelijk mogen we weer. Na een lange periode korfbal mogen we de wei weer in. Nou en iedereen heeft er uiteraard weer reuze zin in. Niets leuker om met 30 graden Celsius lekker een balletje richting een korf te gooien. Tot zo ver de lichte cynische ondertoon. Laat ik bij het begin van de dag beginnen, want daar was vandaag de mooiste prestatie van de dag in mijn ogen. Atlas D heeft voor het eerst sinds 2 jaar een punt over gehouden aan een korfbalwedstrijd. Thuis tegen Zaamslag D zagen de ouders dat het 5-5 was na het laatste fluitsignaal. Mooi dat eindelijk de ban gebroken is. En wie weet wat deze positieve vibe nog kan geven voor atlas D. De overige teams wonnen hun wedstrijden, dus het was nu aan de senioren om deze lijn door te trekken. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan, want alle atlas teams moesten vandaag uit en atlas 2 mocht dit zelfs op gewoon gras doen. Niet verwonderlijk dat na 9-9 het op was en ze een 12-9 nederlaag moesten slikken.  Tankje iets te snel leeg dus.  Om 15:30 begonnen er twee wedstrijden, naast de eerder genoemde wedstrijd ook Juliana 1 atlas 1. Een team wat in de oefencampagne verslagen was, maar ja wat zegt dit voor het eggie??
Helaas niets, ook hier was het best aardig tot het tankje leeg was. Een 18-12 nederlaag op de bordjes. Dan maar naar Atlas 3. Vandaag bestempeld als “risicowedstrijd” Stormvogels had hiervoor de neutrale en ook prima fluitende scheidsrechter Cannoo van Top opgetrommeld. Hij zag dat om 15:30 in de aanval Mitch, Leinko, Emmy en Jolien begonnen. In de verdediging was het aan Andre, Davy, Mandy en Diane om goals tegen te houden.
Laten we beginnen met toch een redelijk uniek moment. Het eerste schot van de wedstrijd ging er direct in. Iets wat je niet verwacht van iemand met slechts 1 training in de benen, maar goed met meer dan 30 jaar ervaring zou je het ook wel eens een keer moeten kunnen zou je zeggen he. Deze goal werd gevolgd door een van Stormvogels en zo stond het al na 2 minuten 1-1. Dit zag er best goed uit, zeker toen Davy hierna even zn tegenstanders wat bomen liet zien. Dit zou hij nog vaker doen deze wedstrijd, maar helaas leverde dit slecht eenmaal dit resultaat op. Stormvogels scoorde de 2-2 en toen merkte sommigen al dat het zwaar was vandaag. We gingen te weinig lopen en in plaats van zoeken naar een 2e inspeelpass het 1e schot van te ver zoeken. Stormvogels vond dit prima en pakte veelvuldig de vang.  Zelf scoorde ze er opt gemakje op los en liepen zo  naar een 8-2 voorsprong met rust. Dit niet voordat ze 8 minuten voor het einde van de 1e helft 5 nieuwe mensen inbrachten, dit helpt ook niet voor het moraal natuurlijk.

In de rust brachten wij onze jokers in, Anne en Genyla mochten Jolien en Mandy vervangen. Later zouden deze dames dan weer terugkeren om iedereen beetje rust te geven. Aan de herenkant deden we vandaag een beroep op Rob. Mmm ik hoor u denken, dat is wel een oude bekende toch?? Klopt Rob is na een lange korfballoze periode teruggekeerd en daar zijn we erg blij voor. In principe als noodoplossing, maar ik verwacht dat het toch stiekem nog wel eens nodig zal zijn. Vandaag eigenlijk nog niet helemaal fit, dus de heren moesten de conditie maar aanspreken. Voor sommige (lees Andre) geen probleem natuurlijk, maar de overige heren hadden het er soms toch wat moeilijk mee. Het resultaat hiervan was niet scherp voor verdedigen zodat de dames onder te veel druk kwamen. Al had het vandaag helemaal niet zoveel uitgemaakt. Of je er nu 10 of 17 doorlaat, als je er zelf slechts 3 maakt..  oh oh oh daar hoor ik u weer, dan wil ik toch weten wie die 3e gemaakt heeft. Oke oke, het was onze Emmy die met een typische “emmy bal”  (achter kant korf wegtrekkend) ook een goal maakte. Tot overmaat van ramp viel ze hierna ook nog eens uit. Voor de stand maakte het weinig uit, Stormvogels was niet van plan zich in te houden en liep uit naar een monsterscore.. Waren er nog lichtpuntjes te noemen dan? Persoonlijk vond ik het optreden van Anne erg hoopvol. Na een jaar geen korfbal draaide ze toch aardig mee en er zat zelfs op 3 minuten voor het einde op een kansloze bal nog een sprint in waarbij ze de bal binnen hield. Ieder ander had in deze omstandigheden en stand wel gedacht, geef mijn portie maar aan fikkie. Maar goed, lang verhaal kort. 17-3 was de eindscore.

Klein beetje geflatteerd wel, we hadden wel wat (grote) kansen maar maakte ze niet af. We troosten ons maar met de gedachte dat het vanaf nu alleen maar beter kan, en dit begint al zaterdag. Om 17:00 uur ( na Atlas 1- Tjoba 1, wat zeker een mooie derby gaat worden)  is het Blauw-wit wat op bezoek komt, qua team vergelijkbaar met Stormvogels dus het is aan ons om een oplossing hiervoor te verzinnen.  Rest me nog alle 3 de spelers te noemen die vandaag alleen 3,3333 enz% gescoord hebben:

Davy, Emmy en Leinko