Atlas 3 – Stormvogels 1 11-5

Ritthem 3 juni 2023. Vandaag moest toch wel een beetje in het teken staan van revanche. Vorige week werd er wat onnodig verloren van Stormvogels. Toen waren er nog flink wat excuses te verzinnen ( gemis van routine, spelen met een kater)  en u was er ook niet bij natuurlijk. Ik helaas ook niet vandaar dat u de avonturen op het veld ook gemist heeft. Helaas niemand die verder spontaan in de pen schrijft om u dan toch maar nog een beetje op de hoogte te houden van het wel en wee.
Maar terug naar deze week, geen excuses en is fit we moeten vandaag laten zien wat we waard zijn in alweer de laatste wedstrijd thuis ( op zaterdag dan). Toch wel wat personele problemen want we missen nog altijd Lucas en Anne met blessures. Vandaag was Marcel bier aan het drinken en Carlo geld aan het verdienen. Maar gelukkig was het trekkertrek Ritthem. Dit zorgde dat we geen AR hadden maar wel dat onze Joris weer aanwezig was in Ritthem enzo hadden we toch 5 heren. Aan de dames kant waren we met de overige 5.

13:00 Scheidsrechter Jesse K fluit in en zit in de aanval Ellen, Jessica, Benjamin en Leinko spelen. In de verdediging is het aan Andre Mitch Diane en Mandy om goals tegen te houden. Vooraf hadden we een duidelijke afspraak, kunnen we vandaag wel de 1e wedstrijd schieten met het fysieke van de heren van Stormvogels? Dit was duidelijk niet gehoord door Ellen, want ze kreeg tweemaal de bal en gewoon knallen. De 2e zat erin en dan juichen we. Het was al snel vrij duidelijk wat het strijdplan was. Ben in de korf en de rest on ongestoord knallen. Helaas was dit vandaag niet aan Leinko besteed, met een scoringspercentage van 2% was het vandaag niet veel. Hij mocht wel voor de 2-0 aanleggen. In het andere vak was het nog even zoeken, vooral de wind maakte het lastig om mooie aanvallen op te zetten. Maar het was Mitch met een mooi balletje achterkant korf die de 3-0 maakte.  Stormvogels was wakker en knalde terug naar 3-3. Maar het spelbeeld veranderde eigenlijk niet en we lieten ons niet van de wijs brengen. De goals gaan echt wel vallen als je blijft doorzetten. Andre was het die ons op 5-3 schoot.  Ja en toen, toch wel het hoogtepunt van deze middag de 6-3. Een mooi schot van de achterkant korf, dat was misschien niet zo heel bijzonder. Maar de maker toch wel degelijk. Het was de eerste van Jessica!! Helaas zonder dat der partner dit zag maar dit smaakt natuurlijk naar meer. U kent vast het verhaal van de ketchupfles. Dit was ook de laatste goal voor rust.

Gewoon zo doorgaan, we hebben alle vang en de goals moeten toch wel gaan vallen was het devies. Maar Stormvogels had een ander plan. Met maarliefst 4 nieuwe heren trokken ze ten strijde in de 2e helft en dit resulteerde in eerst toch even wat aanpassen. Het spel werd wel wat meer gevarieerd en dat kwam het wel ten goede. De 2 j’s (Jolien en Joris) mochten zich ook nog opmaken voor een invalbeurtje, maar niet voordat Benjamin ook de korf wat vaker ging vinden. Hij kwam wat meer uit de vang en kon beter in zijn kracht spelen dit kwam de amusementswaarde ook nog wel wat ten goede. Het was duidelijk dat we konden winnen, maar ja wij hebben 2 wissel en de vogels er 6. Het is warm, dus erg belangrijk om dan niet te verslappen en de winst over de streep te trekken. We hielden het goed vol en gesteund door het publiek wat langzaam binnendruppelde gingen we vandaag winnen. Ondanks het gemis van maar liefst vijf strafworpen strafte Stormvogels dit niet af ( ook zij misten er 2).  Er werd niet veel meer gescoord in de 2e helft en atlas eindigde op 11-5.

Mooie pot waarbij de score 20-8 toch ook gemakkelijk gekund had maar goed voor nu was het genoeg. We gaan zien waar de volgende wedstrijden toe gaan leiden. Volgende week woensdag om 19:30 het volgende hoofdstuk. Thuis tegen Zaamslag 2. We hopen u natuurlijk weer te zien om ons naar een overwinning te loodsen.

Scores atlas Andre 3,  Mitch en Benjamin 2, Ellen, Diane, Leinko en natuurlijk Jessica!! 1