Atlas 3- Blauw wit 4 7-15.

Ritthem- Vandaag was het dan zover, de enige “super” Saturday van dit voorjaarsseizoen. Alle seniorenteams spelen thuis, tijd voor een mooie dag, een mooi feest en goed resultaten.  Een mooi zonnetje, een klein “bovenkorfs” windje en allemaal klaar voor de strijd. Het is aan Atlas 2 om een goed voorbeeld te geven.  Voor hen is het de kampioenswedstrijd en een overwinning is nodig tegen ONDO 4. Hierna kan de champagne ontkurkt worden en het feest beginnen. Vandaag mag ik deze wedstrijden met de fluit in goede banen leiden.  Over deze wedstrijd kunnen we toch wel erg kort zijn. Ondo scoort 2 keer als het 6-0 staat voor atlas en daarna in de 1e helft niet meer. Atlas nog 5 maal. In de 2e helft scoort Ondo 1 keer meer dan in de 2e helft en atlas 3 keer minder. U kunt zelf nu uitrekenen hoeveel dit was… Oke mocht u hier geen zin in hebben, het is ook u vrije tijd waarin u helemaal op u PC of telefoon bent om dit te lezen. De eindstand was 19-5.

Ik mag gelukkig nog even rusten omdat vandaag onze Joris in Ritthem is. We missen aan de herenkant namelijk Andre Benjamin en Lucas en dus is een 5e heer zeker geen overbodige luxe. Gelukkig is onze Joris een wilde 20er die een avondje stappen nog goed kan combineren met prestaties in het veld. En vooral in de 1e helft waren deze indrukwekkend. Zijn imposante gestalte maakte dusdanig indruk dat de normaal toch scherpe heer geen goals maakte. ( of dit echt aan Joris lag laat ik aan uw inschattingsvermogen over😉). Hij mocht vandaag in de aanval opereren met Marcel, Jessica en Diane. In de verdediging was het aan Carlo, Mitch Mandy en Jolien om de goals tegen te houden. Dit ging best aardig, want atlas hield tot de 1-1 het aardig vol. Maar het was wel duidelijk dat Blauw-wit vandaag iets meer routine en kwaliteit had. Ook op het fysieke vlak legden we het vandaag vaak af, en dat brak ons langzaam gedurende  de wedstrijd wel op. Blauw-wit liep op het gemakje uit naar een lekker voorsprong. Bij ons waren het in de 1e helft alleen Mandy en Joris die tot scoren kwamen. Tel hierbij op dat we er 11 doorlieten en dan kijk je al tegen een redelijke achterstand aan.

Maar goed dan is er nog een 2e helft natuurlijk. Al begon deze met een domper, Mitch moest de strijd staken door wat last van zijn knie. Leinko mocht op zijn positie komen. Het spel veranderde niet super veel, al waren we wat meer gewaagd aan blauw-wit, of dit nu door onszelf kwam of het feit dat de wedstrijd al gespeeld was laat ik ook weer aan uw inlevingsvermogen over. We kwamen langzaam terug tot 5-11, maar toen was het wel tijd voor de heer van Joris om ook mee te scoren. Blauw-wit laat dit met al de ervaring niet toe natuurlijk. Wie vandaag lekker meedraaide en ook al tot wat schoten kwam is Jessica, dit ziet er positief uit naar de toekomst. Die 1e goal kan niet meer lang uitblijven.  Goals die niet uitbleven waren die van Joris, die vandaag dan ook een positief saldo had t.o.v zijn tegenstander. Af en toe ziet het er gemakkelijk uit het korfballen. Maar af en toe is het ook behoorlijk zwaar met toch een windje en een brandend zonnetje. Dan maakt het publiek wel veel goed en af en toe wat vermaak is dan ook belangrijk natuurlijk. Het niveau is niet altijd hoog, maar zoals in het oude Rome al het devies was, give the people what they want. Dat proberen we natuurlijk altijd, maar helaas is de praktijk vaak anders dan de hersenspinsels vooraf. Maar goed je bent van de straat en gezond en sportief bezig. Dit laatste resulteerde nog wel in een  goaltje tegen. Soms zit zelfs de scheidsrechter er wel eens naast, maar eerlijkheid duurt het langst, vandaag koste dit ook een goal, maar goed met een stand van 7-15 gaat dat het verschil niet maken.

2e helft 5-4 gewonnen, dus misschien is dit iets om aan vast te houden. Nu een weekje rust en dan naar de vugels. Voorbereiden op windkracht 6 dan kan dit alleen maar meevallen. Stormvogels is een team waar we redelijke resultaten tegen geboekt hebben in de zaal, dus wie weet waar we allemaal nog toe in staat zijn.

Rest me nog de scores: Joris, 4 Mandy, 2 en Leinko 1

Moe maar voldaan zetten we ons op het terras om het 1e te zien. Hier staat wat op het spel, bij winst is er een kans op de overgangsklasse. Bij verlies moet er gestreden worden om plek 4 en promotie naar de 1e klasse. We zien een zeer moeizame pot waarbij Atlas 1 maar niet loskomt. Verdedigend prima maar aanvallend ondermaats. Maar goed de wind staat de 1e helft niet erg gunstig, dus de ruststand van 5-7 kan nog wel goedgemaakt worden in de 2e helft. Maar helaas pakt Erasmus het beter op en atlas kan het helemaal niet bolwerken. Er volgt een 8-13 nederlaag. De 2e op rij en dat zijn we toch niet gewend. Zaterdag tegen TOGO zal er uit een ander vaatje getapt moeten worden anders staat zelfs de plek die recht geeft op promotie naar de  1e klasse op de tocht. Laten we hopen dat het niet zover komt.  Om alles beetje weg te spoelen en toch het kampioenschap van atlas 2 te vieren gaat de BBQ aan en wordt er nog een klein drankje gedaan. Om 23:15 na een bezoek aan de alayna vind ik het bedje op zolder weer. Op naar een volgende keer.