Zaamslag 2- Atlas 3 8-6.

Zaamslag, daar was tie ineens alweer. De eerste veldwedstrijd van het voorjaar, en het bleek een echte te zijn. Een lekkere frisse regenbui die over het veld trok, niet het beste spel maar wel een spannende pot.
Vandaag miste we ellen en Benjamin vanwege verplichtingen, gelukkig was naamgenoot Jentink bereid om mee te gaan zodat we toch 5 dames hadden. Qua heren was het weer beter. 6 stuks in de aanbieding, al moest lucas nog een hele spelen bij het 2e en moesten we deze een beetje heel houden natuurlijk. Om het vroege tijdstip van 12:00 uur floot de scheidsrechter voor het eerst. Deze zag dat wij in de aanval Mitch, Mandy, Marcel en Jessica hadden geposteerd. In de verdediging was het aan Andre, Carlo Diane en Jolien om de goals tegen te houden. Lucas Leinko en Ellen namen een droge positie in  in de dug out ingenomen waarvan het spel goed te volgen was en de tactische aanwijzingen zeker doorkwamen.

De wedstrijd dan maar, dit was een moeizame van twee kanten. De goals vielen lastig en door het fysieke overwicht van Zaamslag was het moeilijk om lange aanvallen te krijgen. Maar gelukkig waren de mannen van Zaamslag vandaag niet op schot en was het daardoor een spannende pot. Zaamslag kwam op 2-0 maar door een mooie dlb van Carlo kwamen we op het scorebord. De 3-1 viel, maar atlas was vandaag niet van plan om zomaar de punten aan Zaamslag te geven. Via een strafworp van Marcel kwamen we terug op 3-2. Doordat Zaamslag veelvuldig de vang had was het tegenhouden van goals wel lastig en de 4-2 was ook niet te voorkomen, maar vlak voor rust ontbonden wij onze duivels en via Carlo kwam de 4-3 op het scorebord. Hierna een enorme kans uit de counter, maar toen stokte het even en leek de ruststand 4-3 te worden. Maar niet als het aan Andre lag. Vanaf een mooie afstand was die daar toch echt. De zogenaamde “superchopper”. Voor iets minder ingewijde in het korfbal, de bal ringloos door het mandje schieten. Iets wat mijzelf nooit gelukt is en ook zeker niet meer gaat lukken, maar dit geheel terzijde.

Na rust één wissel, Leinko erin voor Marcel ( die mocht de provincie nog door om in Burg Haamstede zijn voetbalkunsten te vertonen)  Het spelbeeld bleef een beetje hetzelfde. 2 teams die wat worstelden en maar niet boven kwamen drijven. Het was Atlas die wel op voorsprong kwam door Mitch met het schot, maar daarna was het wel klaar. Zaamslag nam een tussensprintje naar 8-5 en dat kwamen we niet meer te boven. Wederom was het Mitch die de 8-6 nog maakte, en met een kwartier te spelen kan dan nog alles natuurlijk. Maar er gebeurde niets meer, aanvallen was het iets te slap in de passing om echt wat moois ervan te kunnen maken. Waren er dan nog wissels, nou met nog 14 minuten te spelen stond Ellen J klaar. Met nog 3 minuten te spelen mocht ze er ook daadwerkelijk in. Dit geeft misschien wel aan hoeveel er gebeurde in de ze wedstrijd, vrij weinig spektakel. Hopelijk volgende keer beter.

Snel maar vergeten en door naar Terneuzen waar we het 2e zien spelen met de tegenstander (7-23).  En toch trots op onze debutanten in het 2e, Mitch en Jolien mochten hun 1e minuten gaan maken. Jolien samen met Jesse in één vak, hopelijk savonds geen ruzie op de Walcherseweg. Driftig worden de telefoontjes ook bijgehouden en daar komt toch verassend en minder nieuws uit. Atlas 1 verliest van Seolto 1 iets waar toch niemand rekening mee gehouden had. Maar goed overgangsklasse is misschien ook wel een kleine bridge to far zullen we dan maar zeggen. Laat ik traditiegetrouw maar afsluiten om u van harte uit te nodigen op 13 mei. Om de ongebruikelijke tijd van 13:40 mag het 2e aantreden in hun kampioenswedstrijd tegen ONDO 4. Waarnaar atlas 3 tegen Blauw -wit 4 de kunsten mag laten zien en we eindigen met de strijd om de 2e plaats met Atlas- Erasmus. Ik zie u daar dan graag in de globe, rest me nog de scores

Carlo en Mitch 2, Andre en Marcel 1