1 april, Wat een dag vandaag, in de verdere wereld gaat het vandaag om grappen en grollen, maar bij atlas is het vandaag een mooie dag geworden. Al in de eerste plaats omdat vandaag voor het eerst de kangaroes een wedstrijdje mogen spelen. Als trotse vader is dit erg genieten natuurlijk. Om 10:00  zit iedereen klaar in de zaal in Westkapelle. Als ik de scheidsrechter voor de 1e keer fluit weet niemand eigenlijk wat hij of zij moet doen, maar al snel krijgen de kinderen door wat de bedoeling is en dan beginnen ze leuk over te gooien. Wat de uitslag wordt ( 2-1) is eigenlijk niet relevant natuurlijk. Het is heerlijk om kinderen zo te zien genieten en gedurende de wedstrijd beter worden. Zelf verzinnen als ik nu dit doe dan gaat het beter, uiteindelijk kunnen we daar op sommige niveaus nog wel wat van leren.  Fijn dat de jeugd nog aanwezig is bij Stormvogels, hopelijk blijven ze daar en kunnen we ook de senioren van Westkapelle op hoger niveau zien. In mijn achterhoofd zit al de gedachte aan mijn eigen wedstrijd, toevalligerwijs ook tegen Stormvogels. Ondertussen druppelen er nog wat uitslagen binnen en zowel Atlas F als Atlas B ( en ja ook deze tegen stormvogels) winnen. Nou kijk aan, de dag begint op sportief vlak dus erg goed voor onze vereniging. Na een bezoekje aan de Jumbo en een smakelijke maaltijd ga ik me maar voorbereiden op een nieuw hoogtepunt. Atlas 1 mag vandaag aan de bak en hiervoor mogen de kleintjes oplopen. Dit gaat met wat kleine vertragingen maar uiteindelijk komt alles goed. Als 5 jarige kijk je natuurlijk op tegen de grote mannen van het eerste en als je dan aan de hand van Mathijs mee mag dan is alles goed. Eerlijk gezegd, zelf wat meer van Mathijs zou ik ook wel willen. Maar ja de motivatie om naar de sportschool te gaan is hier niet erg groot meer. Nu de wedstrijd maar, deze is erg moeizaam. In de 1e helft is het vizier niet scherp bij Atlas, bij de dames van NIO des te meer en zodoende klappen ze er behoorlijk op. Atlas krijgt er geen grip op vandaag zo lijkt het. Na het inschieten in de rust zet ik me nog even op de tribune om alvast sfeer te proeven. De mannen van Atlas B zijn er en maken er een feestje van. De stand 10-16 is dat op dat moment niet, maar  wie weet dat als het publiek er achter gaat staan. NIO lijkt op te zijn, is hier dan een Korbatjo achtige terugkomst mogelijk?? Met 12-16 ga ik naar beneden en daar zie ik dat het helemaal omdraait. Als hoogtepunt toch hier weer Laura die aan mag leggen voor een cruciale stip en deze faalt niet. Uiteindelijk lijkt de belt redelijk te ontploffen als de 19-17 erin valt en atlas 1 dit “gewoon” gaat winnen.

ik hoop dat in de euforie van het moment Tim en Betsie niet vergeten zijn dat ze moeten fluiten/ spelen want bij Atlas 3 is het niet krap vandaag. Ik hoopte nog dat het een 1 april grap was, maar helaas vandaag slechts 4 om 4. Genoeg om te beginnen en met de algemene reserves van Altas 2 ook genoeg back up als dit nodig zou zijn. Met Marcel, Betsie, Feline en Diane gingen we op zoek naar goals. Aan Andre, Leinko Ellen en Jolien de taak om ze tegen te houden. De eerste aanval was erg hoopvol 1:10 aan de bal en mooie schoten, maar deze moeten er dan wel een keertje in. Dit was helaas niet echt aan de aanval besteed, het was dan ook Stormvogels die op voorsprong kwam. In het andere vak duurde het ook lang voordat de ban gebroken was en het contrast met de wedstrijd hiervoor kon niet groter zijn lijkt me. Maar goed een trouwe supporter van Atlas 3 is natuurlijk wel iets gewend en dus liepen de mensen niet massaal weg.  Ondanks dat we een ruststand van maarliefst 3-3 mochten optekenen. De goals in de 1e helft kwamen van Marcel en Ellen.

De 2e helft dan, hetzelfde beeld. Mooie aanvallen maar weinig goals. Maar Stromvogels was vandaag ook niet bij machten om iets te doen. Maar ja, Stormvogels is gekomen met 12 man en wij hadden er 8. Vaak zie je aan het einde dat wissels wat kunnen forceren en ons misschien wel op een onnodige nederlaag te trakteren. Tijd om dus de juiste dingen te doen om iets te forceren. In het verdedigingsvak was dit duidelijk. Alle ballen op Ellen vandaag.  Dit werkt en ik kan u vast verklappen dat ze in haar eentje evenveel goals als Stormvogels erin heeft gegooid. De voorsprong kwam en deze gaven we eigenlijk niet meer weg. Het was niet sprankelend, maar vooral verdedigend erg degelijk. Veel een schot aanvallen waardoor  je de druk er goed ophoudt en dan gaat het vanzelf een keer mis.  Na een kleine blessure voor Andre en de publiekswissel voor Feline ( we gaan je missen na al die jaren) stond de eindstand al een kleine 10 minuten op het bord. 8-5 voor ons.

Stormvogels was toch wat teleurgesteld, want ze konden kampioen worden als ze gewonnen hadden. Nu waren ze afhankelijk van de score van Blauw-wit 3 – Zaamslag 2. Deze wedstrijd was pas om 19:00 en na even wachten kwam er laat in de avond alsnog de eindscore 22-21. Eind goed al goed voor Stormvogels dan maar, al krijg ik ook hier het gevoel dat dit wel eens een uitslag kan zijn die wat te maken heeft met de speeldatum, maar dit geheel terzijde. Wij hebben het zaalseizoen goed afgesloten. Van elke tegenstander hebben we punten afgepakt en dat is best knap. Wat als er nog een paar ballen een andere kant opgevlogen waren? As is verbrande turf, dat weet u.

hierna wordt het feest nog groter, atlas 2 doet ook een duit in het zakje en krijg het voor elkaar om precies 2 identieke helften te spelen qua score. (9-3). De slimme rekenaar weet dan dat de einduitslag 18-6 is tegen het op voorhand toch sterk ingeschatte top 4 is dit een goede prestatie.

Met een drankje wat nog lekkerder smaakt sluiten we de zaalcompetitie af. Op naar het veld waar we ook Zaamslag 2 en Stormvogels 1 treffen. Blauw-wit is ook van de partij maar dit zal het oudere team zijn. We kijken er met deze temperaturen al weer lekker naar uit en hopen u natuurlijk hier ook weer op een vol terras te verwelkomen. Rest me nog de scores

Ellen 5, Diane 2 en Marcel 1