Atlas 3 – Swift 5 8-14

Oost-souburg, alweer de voorlaatste speelronde vandaag en deze was weer tegen swift. Een ploeg die vast revange wilde nemen na de vorige pot die wat gelukkig naar atlas ging. Vandaag toch wel a diffrent cooc op het programma. Ondanks het late tijdstip (19:50 met gebruikelijke uitloop naar 20:10)  was op Ellen W ( werken), Bets ( 1e) en Lucas  ( thailand) op tijd aanwezig. 10 mensen, dat is genoeg om te beginnen. Gelukkig was dit bij ons in de verhouding 5 om 5. Een blik op de wedstrijd voor ons gaf ons de verhouding 6 dames en 2 heren in het veld.  Voor de macho mannen onder ons lijkt het me toch lastig. Je wil volgens mij niet te hard je best doen maar je wil er ook zeker geen doorlaten. Dit gebeurde wel, maar goed als je 17-6 wint dan doet dit minder zeer.
Affijn onze wedstrijd dan maar, ik verwacht dat u hiervoor naar de site gesurft bent natuurlijk. Om 20:10 floot scheidsrechter Koppejan ( jr) voor het eerst in en hij zag dat in de aanval vandaag Marcel, Andre, Emmy en Jolien waren geposteerd. In de verdediging was het aan Mandy, Diane, Mitch en Leinko om de goals tegen te houden. Het begin van de wedstrijd was nog even onwennig, maar het zat verdedigend ook wel goed dicht. Atlas maakte de 1e goals door Andre en Marcel. Ze wilden erg graag samen, dan moet je ook laten zien dat je elkaar beetje aanvoelt natuurlijk en dit was prima.
Het andere vak was ook lastig. Hier was het verschil in lengte wat groter, niet iedereen kan dan in de vang natuurlijk. Maar ja de verleiding om te schieten is vaak groter, en als tie zit juichen we maar goed het is ook Atlas 3 natuurlijk. Het schotpercentage is niet boven de 50%. Gevolg is wel, bal kwijt en geen lange aanvallen. Druk op de verdediging die daardoor wel op den duur moest breken.  Maar goed niets aan de hand, maar Swift had nu wel door hoe ze moesten verdedigen om ons het spel beetje onmogelijk te maken. Dit werd gedurende de wedstrijd te slecht opgelost, maar in de 1e helft brak dit ons (nog) niet op. Door goals van Leinko, Marcel en DEmmy bleven we in het spoor van Swift. Vooral de 5-4 van Emmy liet zien hoe gemakkelijk het is. Eindelijk dubbelen en afmaken, zo hoorde het. Helaas viel de 5-5 5 seconden voor rust en konden we weer opnieuw beginnen.

Na rust mocht het koppel Dirks-Mulder invallen voor Emmy en Marcel, die beiden hun kunsten ook in het 2e hadden laten zien. De 2e helft was niet veel anders dan de 1e, maar wel met die verstanden dat SWIFT het spel goed ontregelde, met het lengteoverwicht en het goede verdedigen kwamen we er niet meer goed aan de pas. Al viel de beslissing pas later in de wedstrijd. Tot 12 minuten voor tijd was het gat nog 2 punten en dan denk je, misschien valt hier vandaag nog wel eens wat te stelen. Maar dit was eigenlijk geen optie, SWIFT knalde door en liep uit naar een onoverbrugbare voorsprong. Achteraf wel terecht. Ze waren letterlijk vandaag iets te groot voor Atlas. Al moeten we hier zelf beter mee omgaan om ergens aanspraak op te maken. 8-14 bij het laatste fluitsignaal.

Nu rest ons nog één potje tegen Stormvogels. Misschien voor ons niet zo bijzonder, voor Stormvogels gaat dit om het kampioenschap. Dus dit zal eentje zijn op het scherpst van de snede voor hun. Bij winst zijn ze alleen kampioen en bij een ander resultaat nog afhankelijk wat Zaamslag doet tegen Blauw-wit. Deze wonnen gisteren verassend van SWIFT, dus alles lijkt nog open te liggen. Aan ons om het “aan de overkant” blij te laten worden natuurlijk. Let op, ondanks dat het een thuiswedstrijd is beginnen we ditmaal erg vroeg. Om 16:10 zal de eerste bal door de lucht vliegen. Rest me nog de scores:

Andre, Marcel, Leinko 2, Diane en Emmy 1