Swift 5- Atlas 3 9-10

Middelburg- Vandaag kwam half Nederland terug van wintersport en de helft was zich aan het klaarmaken maar er waren ook nog belangrijke zaken natuurlijk. Atlas 3 mocht vandaag aantreden tegen SWIFT 5. Wij misten vandaag door de wintersport Jolien en Benjamin. Maar gelukkig stond Emmy niet op de latten en was er 9 maanden geleden een mooie avond eind mei die ervoor zorgde dat haar gesprek niet doorging en ze reserve bij ons kon zijn. We hadden haar hard nodig. Nou belangrijk is dan kopjes tellen.. en we kwamen op 9, mm dat is er één te weinig, Hadden we iemand in ritthem achter gelaten, was er verkeerd gerekend door de wedstrijdsecretaris. Nee vandaag een planningsprobleem bij onze lucas, maar om 15:40 liep hij fluitend de zaal in. 5 minuten voor de wedstrijd die daarna alsnog snel kon beginnen. Wel met Lucas op de bank, dat snapt u.

In de aanval vandaag met Koppel Dirkx-Mulder Ellen en Andre. In de verdediging was het aan broer en zus mulder samen met Marcel en Mandy om de goals tegen te houden. Het begin was erg stroperig. Het aanvalsvak had het lastig met het opzetten van simpele aanvallen waardoor er te weinig vang was om een mooie aanval te krijgen. Maar goed verdedigend zat het aardig dicht waarbij Swift ook niet overtuigde dus het was beetje een patstelling. Swift kwam als eerste op de borden en na 15 minuten  was het 2-0. Na 16 minuten was het 3-1 doordat de andere vakken wel wat scherper waren. Het was Diane met de simpele goal, wel de eerste kans maar als tie zit dan hoor je daar niemand over natuurlijk. Hierna was het aan Andre en Carlo om sneller de goals te maken en de stand weer recht te trekken. Jessica en Carlo moesten helaas al vroeg wisselen door wat fysieke ongemakken, dus het was daarna weer even wennen aan nieuwe mensen.  Door een goal van Mandy gingen we met een minimale voorsprong van 3-4 de rust in.

Aanvallend matig, verdedigend solide laten we het zo maar omschrijven. Ik denk dat het in de kleedkamer van SWIFT ongeveer hetzelfde geweest is. Belangrijk om dan terug te vallen op automatismen en meer te tempo te creëren waar dat kan. Zo gezegd zo gedaan denken we dan. Maar goed dan heb je ook nog een tegenstander. Die paste wat wissels toe en daar werden ze in de basis niet slechter van. Swift kwam beter uit de kleedkamer en Atlas bleef ondermaats aanvallend. Swift klapte erop en erover en het leek dat we hier geen grip meer op gingen krijgen. Maar ook voor Swift een tegenvaller in de personele bezetting en dit kwam ons goed uit. Emmy kon hier van profiteren. Inmiddels is het 8-5 en dan kijk je dan toch beetje met angst naar de tijd. Zou het nog kunnen? Ja uiteindelijk wel natuurlijk, als je maar de geest krijgt. Nou via nogmaals Emmy met een belangrijke DLB kwam de 6-8. Nog 12 minuten, dan wordt het heel belangrijk wie de goals gaan maken en dan moeten de 30+ ers opstaan. In het verdedigingsvak lopen er 3 rond dus dat moet goed komen. het was Leinko die de aansluitingstreffer mocht maken. Lopen doet hij weinig, maar af en toe een helde moment kun je aan hem wel toevertrouwen. Zo ook bij de volgende vrije bal waarbij zijn tegenstander in de rug opgesteld ging staan. Prima dan is een stip zo uitgelokt natuurlijk en zo gebeurde het. Die moet er dan uiteraard nog wel in… Nou met veel pijn en moeite kroop de bal over het randje, maar hij telde. 8-8 Nog een minuutje of 8 en dan wordt het toch billenknijpen. Nou dan moeten er natuurlijk goede kansen gepakt worden en niet eentje waarbij je al 5 seconden stil staat met de bal. Maar ja ook hier, als tie raak is. Tot tweemaal toe was het Ellen die scherp was en de 8-10 op de borden schoot. De tijd kroop voorbij, maar ineen stond er 0:44 op de borden. Deze duren dan ongeveer 5 minuten voor je gevoel, maar verder dan 1 goal extra kon SWIFT niet meer komen. 9-10 de eindstand.

Geen mooie pot, maar zeker wel spannend voor alle fans die mee waren. Ben je nu cynisch hoor ik u denken, maar zeker niet. Aan Atlas zijde waren er toch zeker 15 fans ( inclusief kinderen) die atlas vandaag steunde en die kregen toch waar voor hun reis naar de sprong. Belangrijk is om ook vandaag weer het collectief te noemen. 7 verschillende doelpuntenmakers is erg goed te noemen. Als we ons allemaal ontwikkelen naar 3 goals per pot wie weet waar je dan nog kan eindigen.  Nu rest ons maar liefst 3 weken rust en daarna. SWIFT 5. De programmamakers hadden niet hun beste dag denk ik dan maar.  Hopelijk zijn er dan nog meer dan 15 man om ons aan te moedigen. Aan de tijd (19:50) en de locatie ( lekker thuis) kan het niet liggen lijkt me. Rest me nog de scores.

Ellen, Emmy en Leinko 2. Diane, Carlo, Andre en Mandy 1