Blauw-Wit 3 Atlas 3 11-15

Goes- na de mooie midweekse winst op top mochten we al snel weer aan de bak. Blauw-wit 3 is vandaag de tegenstander en dit is er eentje waar we in de heenweg een puntje verloren hebben, dus tijd voor revanche.
vandaag vertrokken we met 10 man in maar liefst 7! Auto’s. ( wat nou duurzaamheid) richting Goes. Nou ja soms komt dat zo uit. De ene was aan het coachen, de andere moest nog door naar de voetbal en zo had iedereen wel zo zijn reden. Als je in het veld maar meh zn alle staat natuurlijk. En zon kwartiertje voor tijd was dat ook zo. Als je uit het buitenland moet komen dan duurt dat natuurlijk altijd wat langer. Die grenscontroles zijn niet meer wat ze vroeger waren zullen we maar zeggen. Affijn om 12:25 konden we toch beginnen. Voorafgaand waren er wat koppeltjes gemaakt die goed tegen elkaar konden spelen, maar staan deze dan ook in de vakken zoals je ze verwacht is de grote vraag? Warempel, het antwoord op deze vraag was ja. Het pakte voor beide teams misschien wel uit zoals ze verwacht hadden. Dus het was dan maar tijd voor het potje korfbal. Met in de aanval Andre, Carlo, Jessica en Ellen en in de verdediging Mandy, Diane, Lucas en Marcel gingen we op zoek naar een mooie pot korfbal met punten aan het einde. Na drie aanvallen gaf de teller al 1-1 aan, dus de scherpte was er bij beide teams vandaag.
in het andere vak liep het wat stroever. We pakte te snel de eerste kans en begonnen daardoor van te ver te schieten. Maar goed als je ze dan maakt dan geeft dat niet natuurlijk. Dit verwachtte ik persoonlijk (nog) niet van Marcel, maar tot tweemaal toe verbaasde hij hierin eenieder en knalde ons naar 1-3. Het andere vak had minder moeite met scoren en al snel knalde carlo en Andre ons naar 1-5. Er waren slechts 12 minuten verstreken. Maar de beer en de huid, je weet dat we dit niet heel de wedstrijd gaan volhouden en dus moet je wel de rust bewaren en proberen de tegenstander onder controle te houden. Gedurende de 1e helft ging dit prima. Na de 2-5 kwam er toch een moment wat niet vaak voorkomt. Het was Diane die scoorde. Ik hoor u denken dat gebeurd toch best vaak, klopt maar met een DLB die lastig aangegeven is gebeurd dit niet zo vaak en hier zijn we natuurlijk erg blij mee.  Blauw-wit is inmiddels wakker en knokt zich langzaam wel terug in de wedstrijd. Maar gelukkig is het vandaag ook Ellen die de balletjes erin gaat knallen  en ons aan de goede kant van de score houdt. De ruststand is 6-9 door Mandy, na goed afleggen even simpel uitstellen daar willen we naartoe en zo maak je de goals.

Deze lijn doortrekken en dan kan dit zomaar weer een mooie middag worden. Na de 7-9 waren het Ellen en Carlo ( laat het er altijd gemakkelijk uitzien)  die de goals mochten maken. Hierna zat de wedstrijd even 10 minuten in de plooi. Blauw-wit probeerde door kruisen wat te forceren maar na een tijdje hadden Jessica en Ellen dit keurig in de smiezen en kwam er weinig meer door. Het leek een gemakkelijke overwinning te worden, maar toen kwamen we toch even bedrogen uit. Vanaf 7-11 kwam blauw-wit toch terug tot 11-12 en was het billen knijpen. Maar 6 minuten voor tijd een vrije bal van Lucas die wel wat rust gaf. Hierna was het Ellen die uit stilstand ( maar als je de bal niet kwijt kan moet je) en Andre die de genadeklap gaven. 11-15!

Weer een mooie pot afgesloten met punten. Wie weet wat er nog in het vat zit dit seizoen, de laatste plaats is even uit beeld en laten we dit maar zo houden. Vandaag maarliefst 8 verschillende doelpuntenmakers, dat is toch ook wel eens anders geweest.
Nu rest ons een weekje rust en daarna 2 maal achter elkaar SWIFT. Een leuk team wat ons altijd wel goed licht. Sportieve wedstrijden met mooie resultaten. Wie weet wat dit ons weer gaat brengen. Er is maar één wedstrijd van atlas op 25 februari, voor u dus geen enkele reden om ons niet te komen aanmoedigen. 1545 in de sprong gaat de eerste bal door de lucht.

Rest me nog de scores: Ellen, Andre en Carlo 3, Marcel 2, Lucas, Mitch, Mandy en Diane 1