Atlas 3- Top 6 14-11.

Oost-souburg afgelopen zaterdag heeft u ons moeten missen maar al snel is dit gemis ingehaald. Afgelopen woensdag mochten wij om 19:15 weer onze kunsten laten zien in de inhaalwedstrijd tegen TOP 6. Altijd interessant wie er vandaag op het veld staan en hoe je hiertegen te wapenen. Het is vaak of zeer jong of zeer veel ervaring wat je tegenover je hebt.  Vandaag waren het toch de “usual suspects” die in de groepsapp aangaven dat Atlas toch wel een van hun favoriete tegenstanders is. Iets wat bij “onze” Stephan Djenzen toch een lastige keuze gaf, de eerste liefde of de grote liefde. Wie weet wordt dit nog eens gecombineerd. Affijn genoeg bespiegelingen vooraf, op naar de wedstrijd dan maar. Ook daar veel liefde in het veld, want vandaag mochten in de aanval voor het eerst Jessica en Carlo samen beginnen. Dit dezen ze met Benjamin en Ellen. In de verdediging was het aan Mandy Diane Mitch en Leinko om de goals tegen te houden. Andre, Lucas en Emmy completeerden de bank.

In de aanval was het lastig met een grote heer in het veld. Belangrijk om dan de juiste mensen de juiste dingen te laten doen en dit intelligent uit te spelen. Dit lukte aardig goed. Het was een simpel recept aan het begin van de wedstrijd. Benjamin in de vang, Ellen in de insnij en Carlo schiet ze er wel in. En zo ging het ook. Tot tweemaal toe en het was 2-0. Traditiegetrouw is er dan een vakwissel, maar dan moet je natuurlijk wel opletten anders dan is top er als de kippen bij om de 2-1 te maken.
In het andere vak is het Mandy die de goals beloofd heeft. Ze was immers zaterdag jarig en 4 goals zou haar traktatie zijn. Ik hoor u dan stiekem denken, hoe oud is deze dame geworden. Dat mag je natuurlijk eigenlijk niet vertellen, maar ze is uit de vorige eeuw en als je haar leeftijd omdraait staat er hetzelfde. Ik laat de rest aan uw beoordelingsvermogen over.  Lang verhaal kort maken, de 3-1 kwam van haar armen af. Bij top is het al tijd om in te grijpen, een beetje door wisselen kan natuurlijk geen kwaad en dus wat vers bloed in het veld. Het spel veranderd niet veel. Het lijkt of Atlas vandaag net iets scherper is en de wedstrijd al snel onder controle heeft. De aanvallen zien er bij tijd en wijlen geduldig uit en de scherpte is aanwezig. Top is eigenlijk de hele wedstrijd achter de feiten aan het aanlopen doordat we de goals goed blijven maken en daar is vooral het koppel Benjamin Carlo vandaag erg goed in. Samen goed voor 8 van de 14 goals vandaag. Hiernaast laat ook mitch zien dat hij een stabiele factor is door zn goals mee te pakken en verdedigende inzet.  Tel hierbij op dat we jessica elke week zien groeien en dit geeft de burger veel moed. De ruststand gaf 7-5 aan.

Weinig verandering in de 2e helft. Mandy ging via Emmy naar het andere vak en Jessica mocht ook wisselen. Pas na 10 minuten in de 2e helft lagen de goals erin. Om te voorkomen dat het tempo uit de aanval ging kwam lucas erin voor Leinko en hij testte zichzelf na zijn blessure. Dit ging prima! De focus op een 2e aansteun of het samen uitstellen naar een betere kans begonnen we echt te zien en dat is erg positief te noemen. Verdedigend gaat er nog wel eens wat mis, maar goed we zijn atlas 3 als je geen fouten meer maakt dan speelde we vast op een ander niveau. Het moet vooral vermaak voor de kijker zijn natuurlijk. En als dit dan ook nog gepaard gaat met een overwinning dan smaakt dit natuurlijk extra zoet. En deze kwam er vandaag dan ook eindelijk. Het is Emmy die met een mooie DLB de 3 goals met nog 8 minuten op de klok schiet en dan kan het niet meer mis. Het eindschot van Benjamin mag er natuurlijk ook wezen. 14-11 bij het laatste fluitsignaal van Jesse.

Mooie pot waar we mee verder kunnen dit is al snel want binnen nu en 24 uur is blauw-wit de volgende tegenstander. Eentje die het graag spannend houdt bewijst wel dat ze al driemaal gelijk gespeeld hebben, aan ons de schone taak om dit voor hun niet de 1e winst te laten worden. 12:25 in het omnium, mocht u zich vervelen.

Scores Atlas Benjamin en Carlo 4. Mitch en Mandy 2, Lucas en Emmy 1