TOP 6 – ATLAS 3 13-6

7 januari, tijd om eens kijken of alle kerstkilo’s er al af zijn. Vandaag de wedstrijd tegen top 6 die oorspronkelijk de 1e week van de competitie gepland stond. Het is een prachtige dag en er is zelfs lichte twijfel om misschien wel de fiets vanaf Middelburg naar Arnemuiden te pakken, maar de wind houdt deze hersenspinsel toch maar tegen.  Aangekomen in een lege hal in de blikken is het “kopjes tellen”. Mmm 9 kopjes, iets klopt hier niet. We missen Lucas vandaag.. Hij zal toch niet in de belt staan gaat er door menig hoofd, al dan niet aangemoedigd door een telefoontje van Marcel. Maar nee, vrouwlief had hem te lang bezig gehouden in België en hierdoor was hij wat verlaat. Gelukkig was er geen wedstrijd voor ons en konden we op tijd beginnen toen hij gearriveerd was.

Met vandaag in de aanval Diane, Mandy, Mitch en leinko en in de verdediging Andre, Lucas, Ellen en Jolien gingen we er tegenaan. De eerste goal van 2023 kunnen we direct al bestempelen als frommelgoal van het jaar denk ik, want na een half foute inspeel en 3 man die vechten om een bal is het Leinko die hem erin frommelt. Top maakt de 1-1 en in het andere vak draait het wel beter. Ellen is scherp en top heeft alle moeite om Andre van het scoren af te houden. Dit gaat gepaard met wat duw en trekwerk maar dat mag vandaag.  Het is Ellen die ons op 1-2 brengt met een mooi schot. Na de 2-2 van TOP is er een mooi moment waarvan ik hoop dat er natuurlijk nog vele zullen volgen. De eerste officiële goal van Mitch in Atlas 3 . het betekend op dat moment een 3-3 stand. Een mooie 1e helft die gelijk opgaat alleen de tijd qua aanval en verdediging misschien niet helemaal in balans is. Het aanvalsvak staat lang verdediging en andersom. Je kunt zeggen dat ze elkaar bij de lurven hebben er en een patstelling is. Top probeert deze te doorbreken met wat wissels en dat werpt later zijn vruchten af. Doordat alleen Ellen nog goals maakt is de ruststand 6-5.

Meer de kansen ook bij Jolien zoeken en scherpte krijgen dat is het devies, dit is in de 2e helft helaas heel ver te zoeken. De aanvallen zijn nog wel leuk maar de scherpte is helemaal weg. Atlas krijgt aardig wat kansen maar de goals worden niet afgemaakt. Zelfs een stip is niet besteed aan ons vandaag. Top heeft inmiddels 3 heren uit de jeugd erin staan en die laten even zien wat efficiënt korfballen is. Op het gemakje loopt TOP uit in deze wedstrijd. Alleen Ellen is vandaag scorend goed genoeg om weerstand te geven. Verdedigend is het wel fel, Mandy pakt vandaag zelfs nog een heerlijke killer blok mee en ook onderscheppen we genoeg maar de aanvallende druk is weg en met slechts één goal ga je geen duels winnen natuurlijk.  Jozianne mag vandaag ook nog haar minuten maken en daarin laat ze zien dat ze verdedigend slim kan lopen. Als hier nog wat power bijkomt dan gaat dit helemaal goedkomen in de toekomst.  De wedstrijd kabbelt wat voort en we zien in dat dit hem helaas niet gaat worden vandaag. De eindstand geeft dan ook een terechte 13-6 aan.

Het spel was niet slecht, maar kansen afmaken daar gaat het om en dat hebben we vandaag niet gedaan. Simpele conclusie. Gelukkig wacht ons al snel een nieuwe pot volgende week tegen Blauw-wit 3. Uw vaste verslaggever gaat even 2 weken met de familie op pad en kan hier dus niet bij zijn. Ik vrees dat de taak niet over genomen gaat worden, dus vanaf deze positie alvast excuus hiervoor. U moet er dan maar gewoon bij zijn, dan mist u niets natuurlijk. 14:00 volgende week in de belt. Doet u af en toe een appje dan krijg ik er ieder geval nog wat van mee. Rest me nog de scores:

Ellen 4, Leinko en natuurlijk Mitch 1