Zaterdag 10 december. Ik schrik wakker en kijk naast me.. Ah logeerbed, het was een mooie avond gisteren. De uitslag was dit niet, maar het verdriet is toch beetje verzacht door 3 euro knallers. Half versuft sleep ik mn oude lijf naar beneden en merk al snel, ai dit zou wel eens een lange zware dag kunnen gaan worden. Affijn vermannen en je ding doen, het is vast snel 12:50.. Op zich is dat het ook snel. Dus dan maar de benenwagen richting Jolien die ons veilig in haar ( of die van Jesse, hierover is nog wat discussie, laten we het voor de helft van haar noemen) Mazda naar de overkant te brengen. Zaamslag 2 vandaag de tegenstander. Bij Jolien aangekomen zie we het favoriete “konijn” van Atlas 3. Een bijnaam die ik Dominique mag geven, want 3 dagen van te voren is ze toch weer uit de hoge hoed getoverd. Fijn dat we op haar kunnen bouwen als het nodig is. Aangekomen in de zaal een eerste verassing, vandaag mogen we in de 2e zaal spelen. Een zaal die gladder is dus we zeggen gekscherend dat we maar niet te hard moeten lopen vandaag. Zo hard gaat het overigens bij Atlas 3 normaal niet, maar dat is soms ook helemaal niet nodig. Tactisch lopen is een stuk belangrijker.
Na de tactische besprekingen kunnen we er tegenaan. Vandaag in de aanval met Andre, Leinko, ellen en Jolien. In de verdediging is het aan Joris, Lucas, Diane en Dominique om de goals tegen te houden. Op de bank Mirja en Mitch. Eeh.. ken ik die hoor ik u nu denken. Zou goed kunnen, Mirja speelt sinds dit veldseizoen voor atlas en heeft nu in 3 maanden tijd alle seniorenteams van Atlas al gehad. Snelle carrière noemen we dit! Naast haar Mitch, via collega Mandy 2 weken geleden bij Atlas geïntroduceerd. Met wat ervaring uit het verleden.  En dan is korfbal toch een beetje zoals fietsen, als je het weer doet ben je het eigenlijk niet verleerd.

De wedstrijd begon  en al snel was het duidelijk. Beide teams waren vandaag niet op hun best zullen we maar zeggen. Aanvallend hadden we het moeilijk met de lange heer van Zaamslag die qua lengte en reach niet onder zou doen voor Andries Noppert. De passing was niet optimaal en daardoor kwam de aanval er slecht uit. Maar gelukkig was het vak van Joris in het andere vak wel scherp en was er een lange doelpunt loze fase. Deze duurde voor Atlas zelfs maarliefst 16 minuten.  Het was Joris met de eerste goal en de oplettende lezer weet dan dat we minimaal 2-0 moesten achterstaan, het was zelfs 3-0. Maar niets aan de hand, herpakken en doorknallen en zo kwamen we langzaam terug in de wedstrijd. Ik krijg ineens een flash-back naar de avond hiervoor. “ik hoef geen bier meer, we moeten morgen toch presteren”. Ja had ik het zelf maar gedaan denk ik nog even dan ging het misschien wat sneller allemaal. Deze quote was overigens van Jolien. En waarom dacht ik hieraan. Nou het was deze Jolien die de 3-2 maakte. Dit was tevens de ruststand.

Pupillenstandje zo wordt het dan genoemd. Verdedigend erg goed, maar aanvallend nog wat ondermaats van beide kanten. Maar we gingen op zoek naar meer en het begon te lopen. Andre was vandaag in het aanvalsvak wel de sleutelfiguur. Aanvallend ging veel over hem en verdedigend de fitste, ja als je hiermee graag pocht moet je natuurlijk ook je verantwoordelijkheid nemen om de tegenstanders uit te schakelen, dit ging over het algemeen prima.  Na de 3-3 ( Andre) namen we zelfs de overhand. Goals van Lucas en Leinko zorgde steeds voor 1 goaltje voorsprong. Op 5-5 komt via Diane en Lucas de 5-7 en we ruiken zelfs langzaam de overwinning. Zaamslag is niet van plan deze cadeau te doen, de goedheilig man is inmiddels al een tijdje naar Spanje dus er zal geknokt worden voor alles vandaag. Zaamslag komt terug tot 7-7 en het is nog 5 minuten. Joris knalt ons op 7-8.. aanvallen over een weer en de laatste minuut is aangebroken. Zaamslag blijft knallen en ja hoor met nog 10 seconden scoren ze de gelijkmaker. Een mooie goal die onder grote druk toch gemaakt wordt. De gelijkenissen met de vrije trap van 15 uur geleden zijn er. Bij korfbal hoeft er geen winnaar te komen en dus geen verlenging. Gezien de kopjes zat niemand daar ook op  te wachten. 8-8 de eindstand.

Nog niet echt een uitslag voor de zaal, wel een leuke wedstrijd waar beide teams in mijn ogen beter kunnen. Maar goed wie weet is dat voor atlas voorbehouden aan 2023, want we kunnen ons nu gaan richten op een kleine pauze. Pas op 7 januari mogen we weer. Om 14:00 uur in Arnemuiden. Het is de enige wedstrijd (van Atlas) die dag, nieuwjaarsbezoekjes zijn voorbij. Kortom u heeft geen reden om niet te komen en ons naar de overwinning te helpen.

Rest me nog de scores Joris en Lucas 2, Diane, Andre, Leinko en Jolien 1