Atlas 3- SWIFT 5 9-13

Daar was tie toch alweer snel, de laatste wedstrijd van het veldseizoen. Al zou je dit vandaag niet zeggen qua temperaturen. Lekker 21 graden en een zonnetje wat doorkwam het zou zomaar eens een lastige pot kunnen worden in deze omstandigheden. Het was wat puzzelen vandaag weer, maar uiteindelijk weer 10 man opgetrommeld die vandaag het gingen doen. In de aanval waren dit Leinko, Marcel Heidi en Mandy. In de verdediging was het aan Carlo, Andre, Diane en jolien om de goals tegen te houden. Op de bank namen Jordy en Jessica Ā plaats. Ik hoor u denken, alweer een nieuwe (voor) naam. Klopt, Carlo heeft zijn wederhelft weten over te halen en zodoende is er een extra dame toegevoegd aan Atlas 3, iets waar we erg blij mee zijn. Met de achternaam Mulder ( geen familie van overigens) moet het met het talent wel goedkomen. Nu tijd voor vlieguren.

Scheidsrechter J. Koppejan floot om 13:00 stipt de wedstrijd in gang en het was weer zo ver. Atlas kwam op een 1-0 voorsprong. Voor u als trouwe lezer geen verrassing natuurlijk. Het was leinko die vanaf de stip dit mocht afmaken. SWIFT scoorde al snel mee, maar ondanks dat we vandaag misschien niet super ervaren waren gingen we goed mee. De ervaring hoort dan op te staan en dit deden de dames zeker. Onder leiding van de topscoorders Mandy en Diane bleven we vandaag goed in het spoor. Na de 1-2 voor Swift was het Diane vanaf de stip met de gelijkmaker. Over het spel in het algemeen konden we tevreden zijn. De opdracht om goed vanaf de zijkanten in te snijden probeerden we goed uit te voeren en we hadden minder balverlies dan vorige wedstrijden. Het tempo kon wel wat hoger, maar goed 20+ graden speelde ons soms wel even parten. Een spannende strijd voor alle supporters. Een stuk of 10, maar ook dat kan door bovenstaande oorzaken komen natuurlijkšŸ˜‰. Die met rust de 7-7 aantikte. Gemaakt door Carlo! Oke niet de eerste in je carriĆØre, maar de eerste voor Atlas en we hopen dat hier nog veel meer van zullen volgen.

2e helft zo doorgaan proberen nog de juiste mensen op de juiste posities en gaan met die banaan. In de rust kwam Jordy Leinko vervangen( mocht daarna nog fluiten). Het spelbeeld was wat anders, we werden wat slordiger en wat moeier. Jolien had hier meeste last van en moest gewisseld worden. Het debuut van Jessica was aanstaande. Tegen een snelle jeugddame van Swift, daar ga je voor de leeuwen, maar dat ging helemaal prima. Geen goals doorgelaten en langzaam meedraaien. Swift pakte op het juiste moment een versnelling en kwam op een voor hen ook wel verdiende voorsprong, ze miste genoeg kansen gedurende deze pot. Langzaam ging het kaarsje bij atlas uit en de eindstand bedroeg 9-13.

Veel lichtpuntjes gezien in een leuke wedstrijd. Het debuut van Jessica, maar ook zeker het spel van Heidi was vandaag goed, had een goaltje verdient maar ze laat zien dat ze er staat als jeugddame en dat is belangrijk. Nu tijd voor even rust, de zaal in waar dezelfde tegenstanders zijn aangevuld met Blauw-wit 3 en Stormvogels 1. Pittige uitdaging, maar goed met alle nieuwe aanwas zou dit wel eens iets moois kunnen opleveren. Rest me nog de scores:

Diane 4, Mandy 3, Leinko en natuurlijk Carlo 1.