Atlas 3- TOP 6 12-9

Ritthem. Daar was tie dan ineens, die overwinning waar we al een tijdje op zaten te wachten. Na 5 potten was het eindelijk zo ver en trokken we aan het langste eindje. In een wedstrijd die beide kanten op kon ging het gebeuren. Op het lekkere tijdstip van 17:00 met een lekker zonnetje end weer gefloten door Koppejan Jr ( de kleinste) konden wij beginnen.
Althans, het duurde even voordat Marcel er was vandaag en verder hadden wij geen invallers die konden beginnen dus het was wel spannend. 5 minuten voor tijd kwam hij aan vanuit het voetbalveld waar er ook slechts 11 waren vandaag. Het lijkt dat de teamsporten in deze dagen toch erg onder druk staan.
Marcel mocht direct in de aanval plaatsnemen, naast Andre Diane en Mandy. In de verdediging was het aan Lucas, Leinko, Jolien en Feline.
Top kennen we goed, een mix van routine en jong talent stond er vandaag tegen over ons. Dames waar je je schoenen nog gewoon bij aan kan trekken gecombineerd met bekenden die we wel vaker aan de lijn zien staan. Maar vooral moet je ze niet zomaar laten schieten. Iets waar we al snel achter kwamen. Maar traditiegetrouw kan ik u vertellen dat de eerste goal weer voor Atlas was. En de eerste die zeker op de titel slaat. Top was te snel met het uitverdedigen en gooide de bal naar het andere vak, iets wat Leinko al in de smiezen had. Een grote brul volgde en de bal kwam bij Andre terecht, Mandy had het ook door en al snel was het 1-0. Top sloot snel met de 1-1. Hierna ging het verdedigend bij Top met wat jeugdige overmoed en probeerde ze de vang te stelen door achter het blok te blijven bij het oplossen. Leinko pakte dit cadeautje uit. Maar zoals wel vaker was Top scherp aan het begin en namen ze een 2-3 voorsprong. Via een stip van Andre kwamen we weer terug tot 3-3. Het 1 om 1 scoren bleef tot de rust zo doorgaan. We mochten hierbij aantekenen dat Andre ( gestimuleerd voor de wedstrijd door Jesse die vertelde dat de vorige keer het maar prut was). Vandaag scherp als een mes was. De ruststand gaf 5-6 voor Top aan.

Niets verloren, het kon allemaal nog natuurlijk. Coach Michel gaf ons de goede tips in de rust om op weg te gaan naar een overwinning hoopten we. Belangrijk was hierin dat de juiste mensen in de vang komen te staan. Hierin was in de 2e helft de rol van Marcel erg belangrijk. Hij stond tegen een grote geroutineerde heer en blufte hem op sprongkracht af.  Verdedigend trapte hij nog wel tweemaal in een klassiek trucje, maar dit leverde geen tegengoals op, dus dan wordt je hier niet nog een tijd aan herinnerd. Langzaam maar zeker leek het naar de kant van Atlas te vallen, al duurde dit tot ver in de 2e helft. Op 9-9 kwamen we voor het eerst weer aan de goed kant van de score. Feline met een schot en Leinko via de vrije bal leken het pleit te beslechten. Het was Andre die met de 12-9 aan alle illusies van Top een einde maakte.

Degelijke pot met eindelijk de punten die we wel verdienden. Een fel Altas wat Top verslaat, meestal zit de felheid bij TOP dus dit mogen we toch als een winstpunt zien. Nu op naar de laatste pot van dit veldseizoen alweer. SWIFT 5 thuis zaterdag om 17:00. Maar u kunt al vanaf 14:00 uur op het veld staan, Atlas 1 staat voor de belangrijke wedstrijd tegen ACKC. Bij winst gaan ze naar de 1e plaats en lonkt de overgangsklasse volgend jaar. Misschien nog wat vroeg om hierover te speculeren, maar wat als.. Bij atlas 2 durf ik het stelliger te zeggen, die gaan als der geen gekke dingen gebeuren kampioen worden. Maar alle steun is natuurlijk nodig. En voor ons tegen SWIFT.. We proberen u gewoon te vermaken, dat is ook wat waard. Zorgt u dat u misschien al wat biertjes op heeft dan wordt het nog een prachtig schouwspel om naar te kijken

Rest me nog de scores: Atlas 5, Feline en Leinko 3 en Lucas 1