Zaamslag 2 – Atlas 3 14-4

Zaamslag- vandaag alweer de laatste uitwedstrijd van het seizoen. Hemelsbreed misschien wel de verste die je kunt hebben. En voor ons was dit toch alweer 4 a 5 jaar geleden denk ik dat we ons op mochten maken voor een uitwedstrijd naar het veld. 2 leden waren hier ieder geval nog nooit geweest.  Het was dan ook een kleine zoektocht, maar nadat we in de straat een mooi parkeerplekje hadden konden we ons voorbereiden op de wedstrijd. Het zou een pittige worden, want we hadden vandaag niet de beschikking over Ellen, Feline, Mandy en Andre. Dominique Genyla Heidi en Josianne waren aanwezig als invallers aan de dameskant en bij de heren was het Joris die weer eens in Ritthem was. Met de huidige mensen erbij kwamen we een opstelling met in de aanval de 3j’ s( Jolien, Joris en Jordy)  en Dominique. Verdedigend was het aan Carlo, Lucas, Heidi en Diane om de goals tegen te houden. Na wat tactische keuzes konden we beginnen.

Joris liet zien dat je niet vaak hoeft te korfballen om ieder geval het spelletje nog door te hebben. Hij zette het spelletje rustig op en probeerde het vak goed te laten draaien en dit ging aardig. Met de routine van Dominique ( die het spelletje nog zeker goed beheerst) trokken ze de jonkies er goed doorheen. Dit resulteerde zelfs in de 0-1 van Dominique. Iets waar we dit seizoen wel een patent op hebben. Maar ook deze maal was het de laatste voorsprong van de middag moet ik direct erbij vermelden. Zaamslag was de betere ploeg en we deden uiteraard ons best, maar aanvallend was het niet goed genoeg om potten te breken. Dit was overigens wel logisch gezien de samenstelling, hier hadden we nog nooit in gespeeld en dat is altijd even wennen. Verdedigend was het goed, afspraken werden aardig uitgevoerd en het zat behoorlijk dicht. Je houdt natuurlijk niet een tegenstander 30 minuten van scoren, dus langzaam liep Zaamslag weg. Ondanks de goede pogingen van Jordy vielen ze nog niet. Tel hierbij op dat zaamslag ook nog 2 heren van 2 meter had en dan weet je dat vangen best lastig is als je een 50/50 duel hebt.  De wedstrijd kabbelde door en kwam op een 6-1 ruststand terecht.
1 afgesproken wissel in de rust Genyla kwam Heidi vervangen. Beide dames laten zien dat ze niet misstaan in deze wedstrijd en lekker meedraaien. De 2e helft verliep qua scores voor Atlas zelfs nog beter dan de 1e ( was ook niet heel moeilijk moet ik toegeven😉). Maar de doelpuntenmakers waren toch verassend. De 2e goal kwam namelijk van Genyla.  2 wedstrijden atlas 3  en 2 goals. Als dit zo doorgaat is het geen verassing meer te noemen. De 3e goal van atlas was er toch ook eentje waarbij doorzetten belangrijk is. De bal viel voor 2 mensen, deze pakte hem samen, maar diane trok harder en gooide zichzelf richting de korf. Uiteraard hinderde der tegenstander en de stip werd verzilverd. Na een tijdje waren de geroutineerde mensen wat moe dus het was tijd voor nieuw bloed. Leinko en Josianne voor Joris en Dominique. Helaas na 1 aanval lieten we er een door dus geen tijd in de aanval voor beiden. Helaas vielen er 2 snelle goals, maar de 2 verse mensen mochten toch nog even aanvallen, en toen gebeurde het. Het zat er al een tijdje aan te komen maar daar was tie, de pass van Jolien het snelle schot en de goal van Jordy! Hij had natuurlijk een thuiswedstrijd verdient, maar eindelijk van de hatelijke 0 af. Ik verwacht dat dit voor Heidi Josianne en Carlo snel er ook aan zit te komen. De eindstand gaf 14-4 aan.

Redelijk ingecalculeerd, maar wel weer ervaring opgedaan. Verdedigend was het niet verkeerd en aanvallend kan het alleen maar beter dus veel ruimte voor de toekomst. En de doelpuntenmakers, ja als u een gokker was had u toch miljonair kunnen zijn. Overigens ook bij de voetbal natuurlijk deze dagen, maar dat is weer een andere tak van sport. Voorlopig zijn we klaar met uitwedstrijden en kunt u nog 2 keer van ons genieten op 8 en 15 Oktober om 17:00 thuis.

Rest me nog de scores Diane, DOMINIQUE, GENYLA en JORDY!!