Alweer 2 wedstrijden deze week voor atlas 3. Nadat in de 1e week Zaamslag geen ploeg had kwamen ze nu op woensdagavond richting Ritthem. Voor ons een keer wat minder regelen omdat het op een trainingsavond is is ook wel een fijn.  Om 19:15 onder de leiding van scheidsrechter J Koppejan konden  we beginnen.  In de aanval was het aan Jordy, Leinko, Diane en Mandy om te scoren. De verdediging bestond vandaag uit Jolien, Ellen, Andre en Lucas.

Zaamslag heeft een sterke ploeg met erg goede heren, het belangrijkste is altijd om te proberen om hier scherp op te zitten en de dames goed voor te laten verdedigen. Maar goed in theorie is alles gemakkelijk, de praktijk wil nog wel eens anders zijn. De wedstrijd begon voortvarend voor Atlas. Mandy knalde direct de 1-0 op de bordjes. Dit was de 1e en ook de laatste voorsprong van de dag helaas. Via de heren kwam Zaamslag op een 1-3 voorsprong.  Een slimmigheidje van Leinko zorgde voor de 2-3. Het spel zag er aardig uit, we wisten dat dit een zware pot ging worden maar voorlopig gingen we aardig mee. Dit ging tot de 4-5 goed en daarna stokte het.  Score noteerster Anne kon maarliefst 8 goals achter elkaar voor Zaamslag noteren.  Oke en zat de rust tussen, maar dat nekt je natuurlijk wel. De moed zakt je dan even in de schoenen, maar uiteraard de schouders er weer onder en proberen het op te pakken. Topscoorder Mandy brak de ban voor atlas om de 5-13 te scoren.  8 goals achter, maar vanaf dat moment gaat het qua scores weer wat gelijker op. Jeroen komt de moegestreden Jordy vervangen en dit geeft wat nieuwe impulsen aan de wedstrijd. Ellen prikt ook een goaltje mee en daarna gaat het publiek helemaal op de banken staan. Zwager en schoonzus Koppejan scoren. Bij Jolien ziet hier wel een luchtje van lopen aan.. en haar partner als scheidsrechter. Gelukkig dat er geen onbekende chinees met een telefoontje liep op het terrein anders hadden we toch de misschien nog de pers gehaald. De wedstrijd kabbelt lekker door en Zaamslag heeft de buit allang binnen 10-18.

Goede 1e helft gespeeld, zeker als je kijkt naar de kwaliteiten die Zaamslag heeft. Het slechte snel vergeten en op naar Zaterdag, dan is SWIFT 5 de tegenstander. Rest me nog de scores.

Mandy 3, Lucas en Ellen 2 Jolien, Diane en Leinko 1

En zo is het zaterdag, 16:00 klaar voor een potje tegen Swift 5. Vaak duels die vol staan van spanning leuke potten met veel kansen, vandaag was het wel wat anders maar zeker een leukere pot dan woensdag. Met vandaag weer wat nieuwe namen die ik u natuurlijk niet wil onthouden. Niet zo zeer in het veld, daar was de opstelling voor 7/8 hetzelfde als woensdag. Alleen was vandaag Feline er en die kwam op de plek van Ellen. Maar de bank bestond uit maar liefst 3 debutanten voor atlas 3. Bart en Josianne uit atlas B en Carlo. Ik hoor u denken, waar komt die vandaan. In het hedendaagse topkorfbal is er geen transfer-deadline en we konden deze aanwinst gratis oppikken van ONDO 5.  Coach Michel ( vader van) completeerde ons.

Vandaag paste we ons aan aan de sterke heer van de tegenstander, dit was een prooi voor Andre. Een zeer goede beslissing die gedurende de wedstrijd goed uitpakte.  Het zat aan beide kanten goed dicht waardoor er zich een beetje een patstelling creëerde met weinig goede kansen.  Zoals ook afgelopen woensdag kwamen we op voorsprong. Helaas moet ik ook deze keer al verklappen dat het de laatste keer zou zijn. Feline had haar afstandje gevonden en knalde ons op 0-1. De 1-1 viel en in het andere vak ongeveer hetzelfde beeld. Verdedigend zat het goed dicht maar aanvallend kwam er te weinig uit. We begrepen elkaar niet en te veel foute passing was hieraan ten grondslag.  Maar omdat Swift ook niet super was gebeurde er niet veel en was het misschien soms wat gezapig. De fans gaven hier niet om, lekker weer een biertje en beetje genieten van af en toe een mooie actie. En het waren toch zeker 10 fans die de moeite hadden genomen om te komen kijken, waarvoor hulde.
Wat zagen de fans nog meer. Een wedstrijd die nog aardig op en neer ging. Na de 2-1 van Swift was het Diane die met een schot de 2-2 maakte. Swift speelde de dames goed uit en kwam weer op voorsprong via kruisen. Maar Andre chopte op zijn kenmerkende wijze de 3-3 in het mandje. Swift trok een sprintje naar 5-3. Maar door een kenmerkende Lucas goal kwamen we tot een 5-4 ruststand.

Niets aan de hand, proberen aan te klampen en erop en erover natuurlijk.  Wederom Lucas was het die een mooie goal maakte en de 5-5 was een feit. Maar helaas was het in het vak van Andre ook voor Swift te doen en scoorde ze weer tweemaal via de heren. De scherpe heer van Swift viel hierna uit, maar daar kwam een betere voor terug dus dat maakte helaas weinig verschil. Van de kant van ons begonnen alle debutanten zich warm te lopen en een voor een mochten ze invallen. Beginnend met Carlo, en daarna ook Josianne en Bart. Leuk om hierop terug te kunnen vallen en mee voort te bouwen. SWIFT voelde dat er iets te halen was en trok een sprintje van4 goals die we niet meer te boven kwamen. Ondanks dat Andre nog vanaf de stip de topscoorderstitel naar zich toe mocht trekken, maar helaas faalde hij hierin. De ingevallen Bart liet nog even zien hoe je wel een goal maakt. Van een mooie afstand, via de hand van de tegenstander maar hij knalde er prachtig in. Hij mag zich in het rijtje met Genyla en de andere groten voegen. Hij bepaalde de eindstand op 10-7

Helaas, zat wel iets meer maar aanvallend was het nog niet super, maar het kan alleen maar beter! Leuk dat Atlas B in wil vallen en ook zeker fijn dat we Carlo erbij hebben. Later zou hier zomaar nog eens een naam in de opstelling komen te staan die u niet kent. Maar we houden het nog een beetje spannend. Zaterdag wacht ons Zaamslag, daar zullen de punten niet te halen zijn, maar TOP en SWIFT thuis kijk ik met veel genoegen naar uit. Rest me nog de scores:

Lucas, Andre 2. Diane, Feline en natuurlijk Bart 1