Atlas 3- Zaamslag 2 12-11

Ritthem Zaterdag 25 juni, al het korfbal is eigenlijk al achter de rug, maar atlas 3 moest door omstandigheden nog tweemaal aan de bak deze week. Nadat woensdagavond Tjoba 5 was verslagen konden we ons op iets gaan richten wat toch al jaren niet was voorgekomen. Een ware kampioenswedstrijd! Met Togo op 8 ( al uitgespeeld) punten en Atlas en Zaamslag beide op 7 kon er nog van alles gebeuren. En zoals wel vaker dit seizoen zat het qua bezetting niet echt mee, zowel Anne als Mandy waren wat ziekjes geweest en waren niet fit voor de ingooi. Gelukkig was Feline er en was Emmy bereid om in te vallen. Bij de heren was het Stephan die Andre zijn plekje kon innemen. Nadat wij eerst mooi geposeerd hadden kon om 14:00 scheidsrechter J. Koppejan influiten.

In de aanval waren vandaag Ellen, Emmy, Jordy en Leinko geposteerd. In de verdediging was het aan Diane, Feline, Lucas en Joris om de goals tegen te houden. In het begin was het al snel duidelijk, dit wordt een potje waarbij we aan elkaar gewaagd zijn. Het spel was nog wat stroperig, want de omstandigheden waren best zwaar. Hoge temperatuur en een lage luchtvochtigheid speelde ons parten. Maar verdedigend zat het goed dicht, Zaamslag had vandaag een goede combinatje van (erg) jong en oud meegenomen wat mooie duels opleverde. In zon spannende wedstijd is elke goal belangrijk, maar zeker natuurlijk de 1e. Deze kwam vandaag van Emmy, die slim de tegenstander voorbij liep na uitstekend uitstappen van Jordy. Een vrije bal leverde de 2-0 voor Atlas op. Al snel wat tegenslag voor beide teams. Feline viel uit met een enkelblessure en zodoende moest Mandy wat eerder dan gewild/gehoopt toch aantreden vandaag. Zaamslag ontbond zijn duivels zoals dit zo mooi op zijn overkant’s heet en kwam langzaam ook in de wedstrijd. 2-1 broer en zus mulder waren vandaag scherp. Diane knalde op haar kenmerkende wijze, niets inspelen bal krijgen, vrijstaan en knallen, er een mooie bal in en even later was het broer Leinko die op weer eens een afgemeten pass van Ellen achterkantje korf een mooie goal maakte. Inmiddels was bij zaamslag de trein bij de heren ook gaan lopen en er ontpopte zich een mooie titanenstrijd tussen de 2 kampioenskandidaten.  Zoals het een echte finale betaamd was het spel niet altijd goed, maar spannend vanaf minuut 1 tot het einde. In het aanvalsvak moesten we het simpel gaan doen, 2-2 neerzetten en de ballen op Emmy die had vandaag de dreiging. Mede hierdoor kreeg ook Ellen wat mooie kansen maar er ontbrak wat geluk in de afronding.  Het was dan ook Emmy die een mooie goal maakte op aangeven van Jordy. 5-4 de stand inmiddels. 5-5 viel, maar gelukkig was daar weer Diane. Dit maak vanaf de stip die het verschil voor Atlas maakte.  Uit een achterhouden situatie was het weer gelijk. Het was bijna tijd voor de thee/ siroop maar de goals gingen wel meer vallen. 7-6 laatst minuut voor rust. Je wil dan zeker niet met een gelijkspel de rust in dus je moet dan geen gekke dingen doen natuurlijk. Maar ja scoren mag ook en das toch altijd een mentaal tikkie. 8-6 met rust.

Zo doorgaan, meer praten in de verdediging en blijven knokken der voor, ook al is het warm. Zo gingen we de 2e helft in. Zaamslag kwam beter de 2e helft uit en knokte zich naast atlas. Diane schot ons gelukkig weer op voorsprong maar atlas was het beetje kwijt. Dan maar wat wissels om misschien wat om te draaien, Stephan mocht de verdienstelijk spelende Jordy vervangen en later kwam ook anne weer voor mandy en mandy voor Ellen, beetje multifunctioneel moet je natuurlijk wel zijn in Atlas 3. De goals waren schaars in de 2e helft, er werden wat stippen gemist door atlas, maar goed ga er maar aan staan. Wedstrijd van het seizoen, kijkend naar de vele fans en dan hem maken. De 3e die dit probeerde voor Atlas was Anne, met broerlief/trainer kijkend is de druk dan toch immens hoog en nu kunnen we Anne nog geen routinier noemen natuurlijk, maar dit was geen twijfelaar zeg. 10-9 weer voor Atlas. De 10-10 valt en de klok tikt door. 10-11 en dan zie je de bui al hangen. De aanval loopt niet super en in de aanval van Zaamslag zoeken ze de lange heer onder de korf. Deze pakt veel en zo komt er grote druk op ons te staan. Doordat Emmy goed gedekt wordt is het lastig om tot goede kansen te komen. Een vrije bal dan maar? Ja een vrije bal doet het hem 11-11 en het publiek op de banken. Een vakwissel met nog 6 minuten. De spanning is om te snijden en dan moet je natuurlijk geen domme dingen doen of rare ballen schieten. Lucas doet dit wel uit de draai onder druk en eigenlijk is iedereen het hier mee eens, wat is dit voor dom schot. Maar ja, u raad het al hij ploft er gewoon in. 12-11 en een orkaan van geluid knalt over het sportcomplex. De verdediging houdt het hierna dicht en het kampioenschap is binnen!!

De champagne knalt en de bloemen kunnen tevoorschijn komen. Scheidsrechter Jesse wordt vertegenwoordiger van het bestuur ( hij kan toch alles deze man) en overhandigt ze. Voor het eerst sinds veel jaren weer eens een kampioenschap. Oke, misschien wat geluk. Wat als TOGO die stip geraakt had in de laatste minuut of die rare bal van Leinko er tegen Tjoba niet was ingevlogen, maar we hebben mooie potten gespeeld en het binnen gesleept.  Na het uitzwaaien van laurens die helaas stopt vanwege fysieke ongemakken is het nu tijd voor een verdiende vakantie waar iedereen na uitkijkt. Hopelijk volgend jaar weer vol goede moed en scherpte en dan kunnen we weer knallen, een kampioenschap smaakt natuurlijk naar meer!!

Scores atlas Leinko en diane 4 Emmy 2, Anne en Lucas 1