Atlas 3 – TOP 6 11-1

Ritthem- Woensdag 25 mei. Vandaag zou zomaar een legendarische avond kunnen worden, hoe vaak win je van top 6 en daarna ook een Europese finale met een Nederlandse club? Once in a lifetime denk ik dan. Helaas liep niet alles goed af, maar om onze feyenoorders niet te veel pijn te doen focus ik me nu maar op onze wedstrijd.
Weer eens door de week, nu ging dit ons vorige week goed af getuige de winst tegen Swift, wie weet wat ons vanavond brengt. Zaterdag waren er wel wat afspraken gemaakt met bepaalde spelers van TOP dat we ze niet meer wilden zien  en daar hield TOP zich aan. Vandaag zeer veel routine in de ploeg. Iets wat we zelf ook hebben dus het zou zomaar eens een interessant duel kunnen worden. Onder de leiding van Jesse Koppejan kunnen we gaan knallen. En ja vandaag knallen we uit de startblokken. Na 30 seconden breekt Mandy door en wordt ze overgenomen,  een mooie pass volgt naar Anne en daar is tie. Onder de korf begint het gejuig al als de bal halverwege is, dit wordt de 1-0. Maar natuurlijk nog leuker, de 1e goal van Anne na haar afwezigheid van ongeveer 20 jaren. Hopelijk een van de vele die gaan volgen.  In de verdediging was het aan Andre, Jordy, Diane en Dominique ( fijn dat mensen er staan als je ze nodig hebt!) om de goals tegen te houden en dit ging best aardig. Jordy ontpopte zich vandaag onder de korf tot een ware plaaggeest en won alle fysieke duels. De aanval kreeg hierdoor zeer veel aanvoer en hier kon Leinko uiteindelijk uit scoren. 2-0 na de vakwissel was het hetzelfde beeld. Atlas was beter en als top een kans kreeg dan miste ze die, iets wat normaal toch niet het beeld is wat we hebben van TOP. Maar goed we maalden er niet om het verdedigingsvak ging scoren via het schot van Diane en Andre( zou niet zijn laatste zijn). Dit deden ze overigens véél sneller dan het aanvalsvak en zo ontstond er weer een lange, soms zelfs wat saaie, herhaling van zetten. Atlas had het moeilijk met de lange heer en kwam te weinig in het tempo. Gelukkig was er vandaag weinig van Top te duchten, en via Lucas en Mandy kwamen we op 6-0. Dit was tevens de ruststand.

Na rust hetzelfde spelbeeld, atlas ging gestaag door met goals zoeken en TOP zocht wanhopig naar goals.  Andre had vandaag wat lekkers in zijn Thee gedaan en ging op zoek naar de Choppers van ver, deze vielen redelijk gemakkelijk. Na een tijdje toch het onvermijdelijke, Top scoort een goal. Het was Dominique die zichtbaar baalde en ja het was achteraf ook het enige doelpunt tegen, dus een rondje de 18e lijkt me wel op zijn plek.
Na een tijdje wat wissels. Anne mocht moegestreden het toneel verlaten voor Ellen J en ook Leinko ( eerlijk gezegd een stuk minder moe) verliet het veld voor Stephan. Zo ontstond in de aanval weer de combinatie Stephan/Lucas en dat staat garant voor leuke momenten. Een paar kwamen er wel en vooral Lucas maakte het dubbelen mooi af. Atlas scoorde er één minder en liet er één meer door dan in de 2e helft. De slimme rekenaar ziet dan dat er een eindstand van maar liefst 11-1 op de bordjes stond.

Was dit terecht, de winst wel maar hij was wel geflatteerd, ik heb in mijn carrière nog niet vaak meegemaakt dat een team van TOP de kansen zo laat liggen. Getuige ook de 4! Stippen die ze niet verzilverden vandaag. De wedstrijd had er zomaar heel anders uit kunnen gezien hebben, maar gelukkig is as verbrande turf en staan wij hier met de punten. Op de helft, wie weet wat er nog kan gebeuren in de komende potten.

Scores Atlas: Andre, 4 Lucas en Mandy 2 Leinko, Diane en natuurlijk ANNE 1