Top 5- Atlas 3 20-11

Arnemuiden 21 mei 2022 Vandaag het 2e duel van deze kleine veldcompetitie. Top 5 op het programma en ja dan weet je het vaak wel. Het is een dag van normale taferelen bij Atlas. In de voorbereiding hapert het vandaag al beetje. Zo komen we erachter dat we ipv 5 dames er 4 hebben en dat de shirtjes nog in Ritthem staan. Gelukkig is dit maal Jolien zo attent om ze na te brengen.  En meer dan 4 dames is natuurlijk niet nodig als der niets geks gebeurd dus we gaan der maar tegenaan. Bij Top zijn het vandaag de bekende dames en bij de heren is er ook best wat kwaliteit aanwezig, dit zorgt voor een tactische overweging in de opstelling die best aardig uitpakt over de hele linie. Zo mag in de aanval beginnen Jordy, Leinko, Ellen W en Diane. In de verdediging is het aan Joris en Mandy ( die zien elkaar voor het eerst deze wedstrijd) + Anne en Lucas om de goals tegen te houden.  Om 15:30 mag scheidsrechter Aalbers (die vandaag zijn 2e pot fluit) voor het eerst fluiten.
Dit doet hij aan het begin eigenlijk alleen voor de goals van TOP. In het 1e verdedigingsvak gaat het nog wel, maar de aanval is veel te rommelig, foute passes, foute keuzes en de wind zorgen voor slechte aanvallen waardoor de verdediging onder te veel druk komt te staan. Verdedigend doen ze het ook niet erg goed en dus is er al snel een groot gat van 4-0 gemaakt. Atlas maakt nog de 4-1 via Diane maar de dames van TOP zijn uitermate scherp en tikken ons in het begin helemaal weg. Het duurt te lang voordat we een beetje in het spel komen en dan is het kwaad natuurlijk al geschied. Joris en Lucas zorgen voor wat dreiging en steunen Mandy goed, het resultaat is een stip die ze zelf mag nemen. Dit is toch al 10 jaar geleden maar gelukkig is er geen druk op met deze stand, de bal gaat mooi omhoog en stuitert 3 keer op het randje, maar valt wel goed en daar gaat het om.  De wedstrijd gaat door en aan het eind begint atlas wat te scoren. Helaas niet de mooie pogingen achterkantje korf van Jordy. We wachten met smart op die 1e goal! 12-5  is de ruststand .

Opnieuw beginnen en kijken of je nog een leuke pot kunt spelen in de 2e helft. Dit gaat best aardig. Top wisselt wat en laat de teugels wat vieren en atlas doet het de 2e helft wat beter. Zo komt er een leuke 2e helft waarin we laten zien dat het soms echt gemakkelijk is dat korfbalspel. Ellen en Andre krijgen het zelfs voor elkaar om met 1 pass en strafworp te versieren en te maken, kijk dat zijn aanvallen die we graag willen zien.  Top gooit er nog wat verjonging in en Ellen mag nog even gaan rennen in het laatste gedeelte van de wedstrijd. Het sportpark is inmiddels helemaal volgelopen met supporters, maar gelukkig kijken deze allemaal naar het hoofdveld waar PKC 1 zijn kunst(en) aan het vertonen is. Wij hebben slechts één supporter vandaag en die zit in onze dug-out, maar zit toch verassend vaak naar één van de dames van top te kijken.  Affijn de 2e helft spelen we 8-6. U als goede rekenaar heeft dan gezien dat de eindstand 20-11 moet zijn.

De scheidsrechter geeft ons de complimenten voor een leuke pot, ik denk der zelf anders over maar berust in dat dit meestal zo gaat tegen top. De dames zijn wat scherper en fitter en dat maakt als de heren gemiddeld aan elkaar gewaagd zijn het verschil. We laten ons eigenlijk altijd aan het begin het kaas van het brood eten en dat halen we meestal niet meer in.
Misschien is de uitspraak : maar zij hebben nog geen kinderen gehad dan wel het beste excuus😉. Woensdag mogen we alweer tegen top, maar dan het 6e team. Ik hoor u denken, moeten die dan ook tegen elkaar? Ja de bond heeft dit op 18 juni vastgesteld, lijkt me een pikant duel. Eerst wij zelf maar eens, als we spelen zoals in de 2e helft vandaag valt hier misschien nog wel eens wat moois te halen.

Scores Atlas Joris, Lucas, Andre en Leinko 2. Diane, Mandy en Ellen 1