SWIFT 5 – Atlas 3 7-12

MIDDELBURG- Op een mooie zomeravond was het vandaag de eerste wedstrijd pas van Atlas 3 in het veldseizoen. Eentje die altijd wel een mooi verhaal geeft, wat dacht u van “ het spookdoelpunt van Piet Geene”, “de fraude van Shannon” of meer recentelijk, “de rentree van Betsie”.  Wedstrijden die we vaak winnen, al dan niet terecht hou ik hier even in het midden. Vandaag geen wedstrijd met een opmerkelijk verhaal, wel eentje die beide kanten op kon, maar waar we vandaag goed speelde en terecht met de winst vandoor gingen. Om 1930 in een mooi zonnetje konden we beginnen.

Het was vandaag aan Stephan, Lucas Diane en Mandy om de goals tegen te houden. Andre Leinko Ellen W en Anne begonnen met het scoren. Op de bank was het niet erg vol, Ellen J  als enige wissel met naast haar Jolien ( nog geblesseerd) voor de mentale support, uiteraard niet te onderschatten. Aan het begin was het duidelijk dat de juiste koppeltjes elkaar gevonden hadden. De aanval had het wat moeilijk met de lange heer, maar deze werd na een tijdje goed uit de korf gehouden en na een minuutje of 6 was het 0-1 door het schot. De 1-1 viel en daarna  was het duidelijk, in het vak van Stephan en Lucas ging het vandaag gebeuren. De kansen waren er te over, maar het selecteren van de juiste duurde soms wel even. Op mysterieuze wijze voelen stephan en Lucas elkaar wel goed aan en na een paar mooie uitgespeelde aanvallen was het 1-3 voor Atlas. Na goed druk zetten bij het uitverdedigen was het Leinko die zijn tegenstander als zag aankomen. De kans was niet te maken, maar het contact was wel te zoeken en een terechte stip volgde. Deze ging er heel twijfelend in, maar ook die tellen. Swift scoorde via de scherpe heren en de 2-4 was een feit.  De wedstrijd kabbelde lekker door, hij was sportief en stond bol van de kansen. Vermakelijke pot waarbij er in de 1e helft wel iets meer gescoord kon worden. Het was namelijk 3-6 bij rust.

De 2e helft doorzetten, iets rustiger in de aanvallen en de juiste mensen onder de korf, dat was het streven. Zo gezegd, zo gedaan maar het kakte allemaal wat in. Swift deed wat wissels en kwam langzaam terug tot één puntje verschil 5-6. Atlas brengt ellen J voor Anne en zet zo 2 ellen’s bij elkaar, wel zo gemakkelijk in de communicatie. Atlas wordt wakker en schakelt op het juiste moment bij. Stephan knalt van heel ver raak, 5-7. Hierna is het een mooie pass van Ellen binnendoor waardoor Leinko de 5-8 kan aantekenen. Even later mag hij ook achterkant korf een balletje van Ellen afmaken ( dit was niet der eerste en ook niet der laatste heerlijke pass vandaag). Het is nog steeds erg warm en er zijn nog 10 minuten te spelen. Nu is het Lucas me een droge knal die aan alle ambities van SWIFT een einde maakt den het is 5-10. Na veel pogingen mag daarna ook Mandy op het scorebord komen met de 5-11. Swift stribbelt nog wel wat tegen, maar uiteindelijk komt het te laat, de laatste goal is wel van de man van de wedstrijd, Stephan maakt een mooie dlb die een mooi einde geeft aan deze pot.

Op tijd wakker, als we 5 minuten langer waren doorgegaan met de mindere fase hadden we deze pot niet meer gewonnen denk ik. Maar goed de kop is eraf en deze punten zijn lekker. Of het er nog meer worden.. Misschien wel, maar dan zal er wel geknokt blijven worden zoals vandaag. Zaterdag wacht ons alweer top 5 en woensdag top 6. Druk weekje, als we deze eindigen met 6 zou er zomaar iets leuks kunnen gaan gebeuren…

rest me nog de scores Leinko 5, Stephan 4, Lucas 2, Mandy 1