Atlas 3- Seolto 3 15-14

Oost-Souburg, alweer de laatste wedstrijd van een kort en vreemd zaalseizoen, hopelijk is het veldseizoen een volledig. Vandaag de confrontatie met Seolto 3. Eentje waar we toch met lood in de schoenen naar uit keken, na de 4-17 afslachting van woensdag en de 2-18 afslachting op het veld was het vertrouwen in een goede afloop niet groot. Maar goed, u kent het verhaal van de koe en de haas. De bal is rond en we beginnen op 0-0 met de bal. Zo ook vandaag. Het leek er even op dat de basis nog aangepast moest worden, want nog voor dat het eerste fluitsignaal had geklonken bleek Het was Mandy die met de bal begon en die speelde hem door naar Anne, Leinko en Lucas. Daar moesten de 1e goals van komen. Tegenhouden was vandaag de taak van Diane, Feline, Marcel en Andre.

Even aftasten wat de tegenstander doet en dan proberen goals te maken. Het ging nog wat moeizaam maar Leinko forceerde een stip 1-0. Seolto was ook wakker en maakte de 1-1 via het schot. Het was al na 5 minuten wel duidelijk, vandaag zaten we er beter in. Combinaties liepen wat vlotter en de juiste mensen werden gevonden. In de aanval was het Diane. Voor de wedstrijd nog bestempeld als “luie” korfballer. Geef haar een bal en ze schiet wel, en dit maakt ze tot tweemaal toe waar 3-1 op de borden.  Hierna begint er toch wel een mooie strijd te ontbranden. Atlas heeft het lastig met de scherpe heer in het verdedigingsvak en met de trucjes die Seolto toepast. Wegtrekken onder de korf en na je schot een doorbraak pakken.  De score is nek aan nek. Dan scoort seolto weer en dan trekt atlas de scores weer bij. Het is vooral Diane die opvalt met 4 goals in de 1e helft.  Ook Andre herpakt zich direct na een slippertje in de verdediging met een mooie dbl. Op slag van rust is het Lucas die de 7-7 maakt.

In de rust de puntjes op de i. We zitten goed in de wedstrijd, als we de concentratie hoog houden en minder kleine foutjes verdedigend maken gaat dit vast goedkomen. Er zijn 2 wissels, Emmy komt de zeer verdienstelijk spelende Anne vervangen en Stephan vervangt andre. Het spelbeeld blijft voorlopig hetzelfde. Al lijkt het erop dat Atlas langzaam zo de overhand krijgt. Feline krijgt tot tweemaal toe een strafworp en benut de helft hiervan.  En later gaan de wissels hun stempel op de wedstrijd drukken. Tot tweemaal toe denk ik bij mezelf Stephan niet doen onder deze druk, maar hij maakt ze en dan lullen we er niet over. Ook Emmy doet een duid in het zakje op haar typerende wijze, een kort kansje achter de korf. Maar Seolto blijf ook scoren en het blijft tot het einde toe erg spannend. Dan is het Stephan die onder druk de 15-13 maakt met nog 4 minuten te gaan, dit moet binnen zijn. Atlas krijgt nog een strafworp tegen, maar speelt het slim uit  en op 15-14 fluit scheidsrechter Ovaa voor de laatste keer.

Mooie pot korfbal, ook voor de neutrale kijker. Niet eentje die ik op voorhand verwacht had en dat maakt hem natuurlijk alleen maar lekkerder. Toen het bier later op de avond al wat meer vloeide kregen we door dat Atlas 1 zich op mag gaan maken voor een play off voor promotie tegen Ventura Sport. Als u dit hoort krijgt u toch ook weer kippenvel naar maart 2017.. Zit dit er dit jaar weer in?

Rest me nog de scores: Diane, 4 Andre en Stephan 3, Emmy 2 Lucas, Feline en Leinko 1