Zaamslag 2- Atlas 3 13-6

Terneuzen, de eerste wedstrijd van de zaal vandaag. Hopelijk niet de laatste denk ik dan maar, want dit was eentje waar we niet met de beste gevoelens op terugdenken. In de week vooraf gaat het uiteraard maar over één ding bij de wedstrijdsecretaris, hoe krijg ik vandaag een team op de been in de huidige situatie met alle coronaperikelen. Nou na veel bellen en mensen voor het blok zetten dat ze niet kunnen weigeren ( Jesse en Emmy, vanaf deze positie weten jullie dat we dit zeer waarderen!) gaan we toch weg met 10 man richting Terneuzen.  Aangekomen in een lege zaal proberen we ons voor te bereiden op een lekker potje. We zijn er gratis gekomen, immers de tunnel was tolvrij, dus de eerste winst hebben we al te pakken.

In het praatje refereren we naar de vorige wedstrijd. Na 1 minuut stonden we toen 2-0 achter en dit zou vandaag beter moeten. Ook was dit een memorabele wedstrijd voor Jolien. In het haar zo geliefde overkant mocht ze haar debuut maken voor Atlas! Ook vandaag was ze van de partij en ze mocht in de verdediging plaatsnemen samen met Mandy, Lucas en Leinko. In de aanval was het aan Jordy, Laurens, Ellen en Diane om voor de goals te zorgen.

Helaas, de parallellen waren gelijk te trekken met de laatste wedstrijd. Atlas startte niet scherp en kwam al snel 2-0 achter.  Aanvallend had het verdediging vak het lastig en het aanvalsvak van Atlas had het goed vast. Dit leidde ertoe dat er een wedstrijdbeeld ontstond wat zich de gehele wedstrijd herhaalde. Atlas scoorde 1 keer en Zaamslag 2 keer. Het verdediging vak stond lang aanval en het aanvalsvak erg lang verdediging.  De score liep van 3-1 naar 5-2 naar 7-3. Affijn ik heb het u wel verteld. De oorzaak hiervan was eigenlijk best simpel. In het verdediging vak stonden vandaag eigenlijk te veel mensen die weinig puf hadden. Mandy ( dag van te voren nog ziek) Lucas ( 12 uur gewerkt en hierna 5 uurtjes slaap) en Leinko ( wat ziekjes en speelde op één gegeten banaan). In het andere vak zag het er wel goed uit. De tactiek was duidelijk. Laurens probeerde de rugdekking te geven en dit ging prima. Naast hem stond Jordy die groeide in deze wedstrijd. In mijn ogen zijn beste tot nu toe.  De heren van Zaamslag scoorden er helaas op los en Atlas had de puf niet om deze scherp genoeg te dekken, op het gemakje gingen we naar de rust met 7-3.

De 2e helft was eigenlijk een kopie van de eerste. Atlas probeerde de scherpte terug te brengen, maar Zaamslag had een paar wissels waardoor ze meer grip op de wedstrijd pakte. Atlas liet af en toe wel zien met goals van Ellen en Lucas hoe simpel het spelletje kan zijn. Helaas waren we aanvallen de slap in de passing en het overleg om de juiste mensen uit te spelen en was het duidelijk dat we vandaag geen punten gingen pakken. Omdat Zaamslag niet als laatste scoorde bleef het  bij 13 ipv 14-6.

Duidelijk waar het aan lag, vandaag hadden we één vak met te weinig krachten, wissels waren er wel maar die moesten ook door en als het niet nodig is dat wissel je niet te veel. Emmy was overigens Mandy nog wel komen vervangen. Op de terugweg was duidelijk dat Leinko misschien ook wel eerder gewisseld moest worden, want zn kleur was al zo wit als een scheuteldoek. Als de terugrit nog 4 minuten langer was zou de mooie achterbank van de Mazda van Jesse wel eens heel smerig had kunnen worden, maar wat frisse lucht doet wonderen.

En nu..  we willen doorgaan dus wie weet wat er nog voor mogelijkheden zijn om te spelen. We houden u op de hoogte, wie weet zijn er nog livestreams aan te sluiten om u toch nog te kunnen laten genieten van alle kunsten van atlas!

Scores ( heel eerlijk verdeeld over de personen en de vakken) Ellen, Diane, Lucas, Laurens, Mandy en Leinko 1