Atlas 3- Seolto 3 2-18

Ritthem, alweer de laatste wedstrijd van de eerste helft van de veldcompetitie. Ééntje minder dan normaal, maar in de huidige fase is dit wel prima. Het regelen van spelers is best lastig! Zo miste we vandaag Mandy, Feline en Ellen W. Tegenover hadden wij de beschikking over Ellen J, Dominique en Evy.  Seolto was op volle oorlogssterkte met op de bank zelfs nog een oude bekende die zich op 50 meter van zijn huis bevond. Een maandje geleden nog in een TOP trainingspak maar nu teruggekeerd bij Seolto, het kan hard gaan in de huidige transfermarkt. Wie weet hierover meer in de zaal..

Om 12:00 floot scheidsrechter Andre O voor het eerst. Hij ziet in de aanval zijn naamgenoot opereren met Jordy, Ellen en Diane. In de verdediging is het aan Laurens, Lucas, Dominique en Jolien om de goals tegen te houden.  Op de bank Leinko en Evy en natuurlijk coach Flip die zijn manschappen op scherp probeert te krijgen. Dit is aan het begin nog niet echt scherp te noemen Seolto loopt lekker aan te vallen en scoort regelmatig. Atlas heeft veel moeite met de druk bij het uitverdedigen en op de ballijnen waardoor er te weinig ballen aankomen. Gestaag zie je de score oplopen, maar je houdt wel beetje hoop dat het nog een wedstrijd kan worden als er iets valt. Maar ja dat moet een keer wel gebeuren en bij 0-6 zie je het al langzaam beetje breken. Mentaal knakt er iets en je weet dat je de wedstrijd niet meer gaat winnen. Niet erg, maar wel proberen nog er wat van te maken en dat doen we wel maar het werken wordt in de 1e helft niet beloond. Seolto heeft hier geen boodschap aan en wil het liefst nog scoren bij de vakwissel. Maarliefst 0-9 is het bij rust..

Even de neuzen beetje dezelfde kant op en tijd voor de 2e helft. Ik heb de luxe om in te vallen en ik verwacht er wel 14 te gaan scoren, wie weet kan het dan nog.  Het wordt direct 0-10 en effect van de wissel is er niet echt. De 1e helft is een kopie van de 2e en Seolto loopt weer weg, 0-11, 0-12 en 0-13. Ja en dan komen er toch ineens gedachten naar de day afther de playbackshow 2004. Onder toeziend oog van dan onze nieuwe trainer Hans de Meij verliest Atlas met maarliefst 0-13 van ONDO 2. Daar zijn we inmiddels beland, als de 0 blijft staan zal dit toch wel een historische nederlaag worden. Dat lijkt toch een ieders eer te na en dan gaan we maar beetje forceren. Een handige actie van Leinko die gerepareerd wordt door een dame. Ja dat mag natuurlijk niet zoals u weet, een strafworp is de enige passende straf. In de lijn van de wedstrijd zou het passen dat deze mis zou gaan, maar gelukkig, de hatelijke 0 is weg.  Dit trucje wordt door grote zus Diane later in de wedstrijd nog even over gedaan  en Seolto scoort in de 2e helft even veel als de eerste. De oplettende lezer heeft opgemerkt dat de eindstand 2-18 bedraagt.

Oorwassing, die wel iets minder had kunnen zijn. Maar ja als dan alles misgaat dan maar beter één keertje zo dan 4 keer half. Nu even bijkomen, alle blessures laten genezen en op naar de zaal. Lekker warm, fanatiek publiek wie weet wat hier allemaal mogelijk is. Seolto mag op voor het kampioenschap. Ondanks dat ze even veel punten hebben als TOP is het wel duidelijk dat ze dit wel verdienen. Uit 3 gewonnen wedstrijden een doelsaldo van+35 tegen top met een doelsaldo van +4 ( op zich ook knap dat je al je wedstrijden zo spannend kan houden). Het is aan Fortis en Swift om misschien hier nog roet in het eten te gooien.  Voor ons begint het pas 27 november weer. Wie weet hoe de wereld er dan uitziet.

Ik doe het toch maar.. Scores Atlas: Diane en Leinko één hele goal.