Ritthem 6 oktober 2021. Vandaag een doordeweekse wedstrijd voor Atlas 3. Deze kon helaas geen doorgang vinden op 25 september, dus vandaag op een mooie toch beetje regenachtige woensdagavond mochten wij te keer gaan. Onder toeziend oog van het orakel en onder de leiding van dhr. H Koppejan konden wij om 19:15 beginnen.

Tjoba 5 had afgelopen week uitgehaald ( als trouwe lezer van mijn stukjes wist u dit al natuurlijk) dus we moesten op onze hoede zijn. Om de verdediging goed dicht te timmeren hadden we hier vandaag Lucas, Leinko, Diane en Jolien opgesteld. In de aanval was het aan Jordy, Andre, Mandy en Ellen om de goals te maken.  De wedstrijd begint en dan krijg je toch al snel een lekker gevoel, verdedigend zit het goed dicht en aanvallend moet het gaan lopen maar je voelt al snel aan “je water” dit wordt hem vandaag, dit gaan we niet verliezen. Maar ja een gevoel is maar een gevoel, zet dit maar eens om in daden. Mandy begon hiermee met een mooie DLB. Verder was het erg lastig in het aanvalsvak. Er liep een lange heer die veel zakte en hier hadden we moeite mee om dit af te straffen.  Zodoende was er best wat druk op de verdediging en deze brak na een tijdje 1-1. Vak wissel, eens kijken wat dat op kan leveren. Nou in eerste instantie best wat want al snel viel de 2-1 door Leinko. Hierna was het genoeg geweest, lichten uit en we gaan naar huis toe bedacht iemand. Dat vonden we toch wel wat kort door de bocht, dus na 2 minuten gingen de lichten toch maar weer aan. Voor Tjoba de gelegenheid om de eerste wissel door te voeren. Na 19 jaar verleer je het korfballen niet, maar conditie komt toch wat minder snel terug blijkbaar.  Het effect was nog minimaal. Diane tekende voor de 3-1 voor Atlas……. Nou toen gebeurde er een hele tijd.. Niets… Atlas had wel mooie aanvallen waarbij de dames hadden moeten scoren, maar ja dat gebeurd dan niet. De basis was er en vanuit de verdediging zag dit er bij vlagen gewoon goed uit, dit zal goedkomen. Rust is het 3-1.

2 wissels in de rust. Emmy komt Diane vervangen en Laurens vervangt Lucas. In de 2e helft toch wat unieke momenten, althans naar eigen zeggen dan. Mandy maakt een stip! Tegenwoordig is het zelf meekrijgen is zelf nemen, dus dan moet iedereen dit kunnen natuurlijk. Het mocht in 2 instanties, maar toen zat tie er toch echt in. Ook de tegenstander scoorde en als dit mooi is moet je de credit ook geven. Vandaag kreeg de heer het toch tot tweemaal toe voor elkaar om korf loos te scoren, lijkt me toch ook een unieke prestatie. Voor ons wel de 4-2 dus we waren er minder blij mee, maar wel tijd om nu een tandje bij te zetten en te laten zien dat korfbal eigenlijk soms heel simpel kan zijn. Laurens en Emmy illustreren dit door gewoon simpel in uit te gaan ( in laurens zn geval zeer minimaal, maar goed) en de goals te maken. 6-2 een geruststellende voorsprong. Inmiddels zult u toch ook wel denken waar slaat de titel van dit mooie verslag nu op, laat ik deze eens toelichten. In minuut 9 van de 2e helft mogen wij een debutant verwelkomen in ons team. Ach u raad het al een beetje, 9 minuten later is het exit door een hoofdwond met 2 hechtingen. Welkom op het korfbalveld Marcel, we hopen dat deze 9 snel 90, 900 of 9000 minuten worden, afhankelijk van hoe lang je carrière zal zijn.  De wedstrijd krijgt in de 2e helft wel af en toe een wat onvriendelijker karakter, iets wat ik persoonlijk niet begrijp maar goed er zal van 2 kanten wel wat gebeuren. Ik laat het van me afglijden en zo ook de scheidsrechter. Of had deze misschien zijn tand niet in en daarom wat gehoorproblemen, wie zal het zeggen?  Hoogtepunten zijn er nog wel en dan stip ik toch maar de 2 goals van de dames aan, Ellen die zich een slag in de rondte werkt en Diane ( je meisjesnaam blijft natuurlijk altijd Mulder) die deze op prachtige wijze wegkaapt. Maar de mooiste dlb  is toch die van Mandy, der tegenstander is der volgens mij op dit moment nog aan het zoeken.  Op 10-5 vind de scheidsrechter het genoeg en blaast voor het einde.

Verdient gewonnen met bij vlagen ook erg goed spel en mooie goals, zo hoort het. Hopelijk trekken we deze lijn door naar zaterdag, want dan staat alweer de volgende afspraak om 11:00 smorgens met Swift. Altijd een leuk team waaraan we gewaagd zijn wie weet wat deze dag zal brengen. Kom ik nog even terug, voor als u denkt wie is dan ook alweer die Marcel en hoe eindigde hij de wedstrijd. Speciaal voor u de foto.

Scores Atlas: Mandy 3, Diane en Laurens 2, Lucas Emmy en Leinko 1