TOP 5- Atlas 3 10-9

Arnemuiden- 2 oktober, begin van een weekje met hierin 3 wedstrijden voor atlas 3. Beginnend met de uitwedstrijd tegen TOP 5. In mijn ogen het sterkste team uit deze poule, geroutineerde heren gecombineerd met dames die er scherp opzitten. Maar gelukkig, wedstrijden worden niet op papier gespeeld maar met een bal. Normaal gesproken is dat een 5je al trainen sommigen nog wel eens met een 4tje, maar dit geheel terzijde. De wedstrijd begon vandaag om 12:30 en Atlas was in zijn geheel toch erg op tijd aanwezig. We misten vandaag Andre en aan de dames kant Feline. Gelukkig waren Dave en Emmy bereid om ons een 10-tal te maken. Om 12:30 floot de alleraardigst leidende scheidsrechter Cannoo in.

Scherp aan het begin, dorstig aan het einde one tow tree one team ze waren allemaal voorbij gekomen maar het had de tegenstander geholpen leek het wel. Letterlijk de eerste 3 ballen die ze naar de korf gooiden vlogen erin. Niet zo veel aan te houden voor de verdediging ( vandaag bestaande uit Lucas, Leinko, Jolien en Diane). Het aanvalsvak ( Jordy, Laurens, Mandy en Ellen) had slechts één aanval om iets te doen, ja das best weinig. 3-0 na 3 minuten. Ja dan sta je wel even wat gaat ons vandaag overkomen. Nou dan kunnen en 2 dingen gebeuren, of de tegenstander trekt deze lijn door en je laat dit begaan en verliest 20-7. Of je pakt het op en doet hop hop klap derop en gaat dertegenaan. Het laatste gebeurde. Het was Diane die al snel de 3-1 aantekende en toen kon het aanvalsvak echt gaan excelleren. Dit gebeurde vandaag onder aanvoering van een uitstekende Mandy die 6 jaar niet gekorfbald heeft, maar in haar 2e wedstrijd al liet zien dat korfbal soms toch is zoals fietsen, dit verleer je niet. Het was ook aan haar om de 3-2 te maken via het schot. Hierna een typische actie die je nodig hebt in zon wedstrijd, je moet de halve duels gaan winnen. Laurens won het sprongduel tikte hem handig naar de korf en stond ineens op 1,5 meter vrij om de 3-3 te maken. Een VAR bestaat niet in het hedendaagse korfbal, en dat is maar goed ook want volgens gerenommeerde scheidsrechters Lucas en Leinko die dit eens van een afstandje bekeken ging hier wel een overtredinkje aan vooraf. Maar als de scheidsrechter die de leiding heeft het niet ziet dan zal hij het wel bij het rechte eind hebben natuurlijk.  Top bleef wel in de wedstrijd de boventoon houden en atlas moest steeds wel in de achtervolging, 5-3 6-4 en 7-5 waren de standen die er prijkten op het scorebord voordat het rust was.

Complimenten voor het vertoonde spel. Het aanvalsvak liep goed, in het verdedigingsvak ging het moeizamer met het gebrek aan fysiek en lengte, maar naar omstandigheden liep dit ook best aardig. Een we bleven toch weer bij. De eerste 10 minuten van de 2e helft gebeurde er weinig, dus misschien tijd om Dave in te brengen, wie weet konden we wat forceren. Het was weer aan Mandy die ons op 1 goal verschil schoot.  Top schoot ons al snel weer op 2 (8-6). Hierna een schot van Lucas en direct weer een goal van Top der over en we konden weer opnieuw beginnen. Maar we waren vandaag toch een boxer die je 5 keer knock out moest slaan. Op 10-7 leek het verloren,  maar daar was Laurens die de 10-8 scoorde. Kon er dan nog iets met nog 4 minuten?? De bal kwam ieder geval nog in de aanval. En dan komt er toch een mooi moment, zon schot waarvan je weet als je onder de korf staat, ja deze gaat derin hoor. Hij kwam van Jolien en ineens 10-9. Top begon het toch echt warm te krijgen maar de tijd was helaas te kort om nog ergens aanspraak op te maken.

10-9 als ik de ploegen vooraf vergeleek had ik dit niet verwacht dit waren er meerdere met me eens, dus gewoon de complimenten voor ons helaas geen punten. Maar goed, vanavond mogen we alweer aantreden. Tjoba 5 is dan de tegenstander, vaak een tegenstander met veel routine, ze lieten ieder geval afgelopen zaterdag zien dat dit een geduchte tegenstander is door met maar liefst 21-7 te winnen van SWIFT. Maar goed, iedere wedstrijd begint met 0-0 en we spelen vanavond thuis, dus we beginnen ook nog eens met de bal! U bent zo rond 19:15 van harte uitgenodigd om ons naar de overwinning te schreeuwen. Rest me nog de scores:

Mandy 3, Lucas en Laurens 2, Diane en Jolien 1