September 2020, de gedachten gaan al naar december, want de lijsten voor de inkoop van de kerstbomen komen al binnen. Tsja, wat zal het doen, stel dat de voorspellingen rondom Corona uitkomen, kunnen we dan wel verkopen? Wat doen we???? Na wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt, als het zo is, dat we niet kunnen verkopen bedenken we wel wat! Kortom de inkooplijsten werden ingevuld en opgestuurd.

Dan wordt het half november en gaan de afspraken over levering van de bomen gestalte krijgen, super spannend, ieder jaar weer. Waar gaan we de 116 bomen zolang zetten en vooral hoe! Ook niet onbelangrijk, hoe zien ze eruit! Nou ze waren weer fraai en er was weer voor een ieder wat wils en ze werden gretig afgenomen.

Maar deze verkoopdag ging niet zomaar van start, het moest allemaal wel Corona proof, want niemand wil een extra cadeautje bij zijn kerstboom! Na overleg met Ed en Ron, die met goede tips kwamen, kon de dag van start gaan.
Het werd weer lekker druk en zelfs de wekelijkse krant “De Bode” kwam sfeer foto’s maken. Zo staat onze super bezorger Lucas op de voorpagina van de Bode in de Bevelanden.

Ook werd de verkoop uitgebreid met een tafel vol prachtige kransen, gemaakt en geschonken door Willeke, bedankt! en het waren weer plaatjes!Ook heeft Willeke weer prachtige kransen voor de sponsoren gemaakt, ze zijn allemaal afgeleverd. Lilian stond met een tafel mondkapjes met het Atlas logo erop gedrukt, een geweldig initiatief en een zeer leuke aanvulling.

Al met al was het weer een geweldige ochtend en er zijn in totaal 70 bomen verkocht, net zoveel als vorig jaar, we hadden een super opbrengst, opgekrikt door een financiële donatie van de familie Forrer! Onze dank hiervoor.

Graag wil ik nog even een speciaal bedankje doen aan Lucas, die fietste wederom overal heen om de bomen bij de mensen te bezorgen, of dat nu op de bagagedrager was of op zijn nek en of de bomen nu groot of klein waren. Lucas het was weer super! Tot volgend jaar!!

Maar zonder de ras verkopers: Ed – Ron – Frank en dit jaar aangevuld met Joop, is het natuurlijk geen verkoopdag!! Heren super bedankt weer en tot volgend jaar!

Ook nog een bedankje aan de vrijwilligers van de Oranje Vereniging, die er weer voor gezorgd hebben dat de grote bomen aan het begin van ons dorp gezet werden, zodat Ritthem er ook dit jaar weer kerstig uitziet.

Rest mij nog wat wensen neer te zetten voor jullie allen. Maak er een mooi feest van, maar wel volgens de regels!!! Blijf gezond en pas goed op jezelf maar let ook een beetje op elkaar! We zien elkaar weer op 1.5 meter in 2021!!

Maak er een mooi jaar van!

Maar liefst 750 oliebollen verkocht!

De hanen waren nog niet aan het kraaien of Lenie en Riet waren al op oudejaarsdag uit bed om oliebollen te bakken. Net voorbij zes uur ging de dames het beslag kloppen. Niet veel later kwam ook Lydia deze topbakkers versterken.

Nog voor half elf gingen de eerste oliebollen over de toonbank in de Globe. Met uiterste precisie klopte Leinko de suikerpoeder op de Oliebollen. (zie foto)

We kijken terug op een succesvolle dag waarbij meer dan 750 oliebollen zijn verkocht. (oftewel 120.000 calorieën). Deze actie levert een mooie winst van 450 Euro voor de vereniging.
Via deze weg wil ik Karel & Leinko bedanken voor de logistieke support, Harry voor het regelen van het bak-materieel, Elvira & Wim Wondergem voor de gratis melk, Ronny de Koeijer voor de gratis Oliebollenzakken en Riet, Lenie en Lydia voor het bakken.