De KNKV heeft een routekaart opgesteld. Deze routekaart laat zien hoe de competitie eruit gaat zien, afhankelijk van de startdatum dat we weer wedstrijden mogen spelen. Als we in december nog kunnen starten, is het mogelijk om de normale competitie af te werken. Starten we pas in januari dan zijn er al snel afwijkende scenario’s nodig.

Op een later moment zal voor alle scenario’s de promotie- en degradatieregeling gepubliceerd worden. Na 6 februari kunnen we niet meer starten en wordt er geen zaalcompetitie gespeeld. Uitzonderingen zijn de Korfbal League en Dames Topklasse, deze hebben 13 februari als laatste moment waarop nog gestart kan worden met de zaalcompetitie.

“Met de routekaart brengen we voor onze verenigingen de mogelijkheden in kaart om een passende zaalcompetitie te bieden afhankelijk van de coronamaatregelen”, aldus bondsbestuurslid Erik Kraaij.

Directeur Kees Rodenburg vult aan: “Deze routekaart sluit volledig aan bij die van de georganiseerde sport. Eerst weer over de volle breedte met tegenstander trainen en dan een start van de competitie. Daarna lonkt de opening van het clubhuis en herstel van het verenigingsleven. Mogelijk starten de topcompetities van teamsporten iets eerder. Dat zal dan wel onder strenge voorwaarden plaatsvinden”.

De routekaart kun je hier bekijken: https://bit.ly/31U7WcS.