Zaterdag 10 oktober. Mooie datum vandaag 10-10-2020. Een dag waarop je bijvoorbeeld zou moeten trouwen ofzo. vooral de man zal hier weinig moeite mee hebben om deze dag te onthouden.  Maar goed, wij mochten vandaag korfballen, dat is altijd leuk dus daar hoeft het geen speciale datum voor te zijn.  Vandaag is TOP 5 de tegenstander. Een 5e team is altijd lastig, hoeveel kwaliteit zijn ze vandaag krijtgeraakt naar boven of hebben ze uit de kast gehaald. Dit laatste blijkt het wel te zijn.  Een uur van te voren stipt aanwezig, klaar voor de strijd. Atlas doet het rustiger aan en laat zich vooral niet natregenen vandaag. Helaas komt het met flinke bakken uit de hemel en verstoort dit de voorbereidingen. Maar goed, het is al laat ( 16:30) dus dat kwartiertje kan er nog wel bij. Om 16:45 fluit herintredend scheidsrechter Andre O voor de eerste maal.

Hij ziet in de aanval zijn naamgenoot samen met Leinko, Feline en Sara opereren.  In de verdediging is het aan Laurens, Lucas, Ellen J en Diane om de goals tegen te houden. Het is vanaf moment één duidelijk. Dit gaat een moeilijke pot worden. TOP heeft 4 goede dames en 2 redelijke heren die ons wat te machtig zijn. Maar we zijn vooral onszelf niet. Waar donderdag de ballen nog aankwamen en erin knalden was het vandaag niet om aan te zien helaas. Slechte weersomstandigheden kunnen aangevoerd worden als excuus, maar daar heeft de tegenstander toch ook last van.  We probeerden het wel , maar het was aanvallend niet goed genoeg. Verdedigend ging het nog wel vrij aardig, dus het duurde op zich lang voordat TOP het overwicht ook echt uitbuitte in de score. Maar ja, 1 goals voor rust, daar ga je geen wedstrijden mee winnen. Het was dan ook een zeer magere 1-6 ruststand

2 wissels in de rust, Sara en Diane verlaten het veld voor Ellen W en Jolien. Het verschil is maar 5 goals, wie weet wat er nog kan. En warempel, Atlas komt er beetje beter in en maakt 2 goals. Helaas was dit een opleving voor korte duur en zien we het spelbeeld van de 1e helft snel terugkeren, Passes komen niet aan, kansen niet gemaakt en verkeerde keuzes. Het gaat ook nog eens regenen, dus we vinden het wel prima dat de scheidsrechter affluit bij 4-12.

1e echte slechte partij 5 erg leuke gehad, das een goede balans Maar goed u weet nu net zoals ik dat het wel eens lang kan gaan duren voordat we weer een balletje mogen gooien. Voorlopig 4 weken, maar vrees dat dit nog wel eens wat langer gaat duren. Wat de knkv zal beslissen? Geen idee. De competitie’s die niet af gemaakt worden als niet gespeeld beschouwd. Nu maakt het voor breetekorfbal natuurlijk niets uit, maar wat gaan we doen met die 2 wedstrijden van het wedstrijdkorfbal? Dat is aan de wijze heren van het KNKV. In onze poule zijn wij de enige die de 6 wedstrijden afgemaakt hebben, dus lijkt me logisch dat wij dan maar als kampioen worden aangewezen zeg ik dan maar met een knipoog. Voorlopig is dit even een afscheid, wie weet zie ik u dit jaar niet meer… wie zal het zeggen. Blijf ieder geval gezond en houdt de afstand, dit kan alleen maar helpen.  Het is niet veel, maar ik mag niet vergeten dat Laurens vandaag topscoorder is met 2 goals. Feline en Leinko mogen er ook één maken.