’s-Heer -Hendrikskinderen 7 oktober 2020. Een mooie woensdagavond en vandaag mogen we de inhaalwedstrijd spelen die afgelopen zaterdag niet doorging vanwege alle snotneuzen e.d. binnen de vereniging. Gelukkig is iedereen binnen de vereniging nog negatief en bekijken we dit dan maar van de positieve kant.

Door de weeks heeft wel wat nadelen, studenten Feline, Joris en Sara zijn er dan vaak niet. Maar gelukkig is het net die ene dag dat Sara er wel is. Samen met 2 Ellens, Diane en Jolien vormen ze de 5 dames die ten strijde trekken vandaag. Deze 5 dames moeten vandaag natuurlijk geflankeerd worden door 5 heren. Vandaag zijn dit Andre, Laurens, Lucas Jordy en Leinko.

Ik hoor u denken, Jordy die ken ik nog niet. Dit kan zeker kloppen deze inwoner uit Ritthem mag vandaag zijn debuut maken in Atlas 3. Hopelijk is dit het begin van een lange carrière bij Atlas. Om het geheel compleet te maken is er ook nog een coach in de vorm van Lenn. Als u goed geteld heeft komt u op 11 mensen. Vanaf vele locaties in 5 auto’s ( sorry Jesse Klaver) zijn deze verplaatst naar ’s-Heerhendrikskinderen. Om hier aan te komen en een prachtige kunstgrasmat te zien. Slechts 3 weken oud en je ruikt nog de nieuwigheid. Voor de rest was er geen wind aanwezig en geen regen. Alle ingrediënten voor een goede pot. Maar ja dan moet je dit natuurlijk nog wel even doen.. De vastigheid in de vakken is er redelijk deze weken. Aanval waren weer Jolien, Sara, Leinko en Andre. In de verdediging was het aan Ellen W, Diane, Lucas en Laurens om de goals tegen te houden.

Na een beginpraatje van Lenn staan we op scherp. Hop hop hop klap derop is het motto. Dit resulteert in de eerste aanval voor de eerste en direct ook laatste waarschuwing van de tegenstander van Laurens ( wat deze ook waard mag zijn) en een stip voor Tjoba omdat Lucas iets te fanatiek ons motto uitdraagt. 1-0 is al snel de voorsprong. In het aanvalsvak is het even kijken, waar liggen dan kansen en wie spelen we uit. Maar dit weten we snel Andre in de korf en Sara ( alweer, trainen is nergens voor nodig) en Leinko maken vandaag de kansen af. Jolien is goed in de steunende functie en zo gaat het aardig draaien. Het is Sara die dan ook de 1-1 maakt. Het aanvalsvak combineert er lustig op los en dan komen er vanzelf mooie kansen. Diane mag de eerste maken, en even later ook Laurens die voor de 1-3 zorgen. Hierna gaat Tjoba wat scherper verdedigen, maar een dame bij een heer.. Dit mag natuurlijk niet!! Leinko pakt dit cadeautje uit en zorg voor de 1-4 op de bordjes. Tjoba stribbelt nog wat tegen, maar gedurende de verdere eerste helft is de verhouding vaak 1 goal Tjoba en 2 of 3 voor Atlas. Langzaam lopen we uit naar een 3-7 voorsprong. En dan gebeurd het. Het moment wat al een tijdje in de lucht hing, maar nu toch eindelijk werkelijkheid. Een goede actie van beide dames zorgt ervoor dat Tjoba uit positie is.

Ne bal naar de vrijstaande Jolien en ja hoor, je ziet de bal gaan en dan weet je het dit gaat hem zijn!!!! Na 8 officiele wedstrijden voor Atlas de eerste goal. Iedereen op de banken natuurlijk, dit zijn de momenten waar je het voor doet. Tjoba scoort nog eenmaal, maar via een mooie uitgespeelde kans van Ellen en een hoog schot van Lucas komen we op een 4-10 ruststand.

Weer 10 met rust. Nu zaak om vandaag dit beter vast te houden en ook een puike 2e helft te spelen. Met Ellen J voor Jolien. (Die mocht even wat langer nagenieten op de bank) gingen we de 2e helft opt gemakje verder. Vooral het verdedigings vak is genieten om aanvallend naar te kijken. De crossballen van Laurens en Ellen en het goede steunen van Diane en Lucas maken dit een goede combi. Oke, niet alle ballen komen goed aan, maar de intentie is erg goed en wat we trainen komt in dit vak goed tot uiting. Het aanvalsvak heeft vandaag de scherpere mensen en gaat efficiënt met de kansen om. Atlas blijft goed scoren en heeft weinig last van Tjoba.

En zo komt het tot een 2e mooi moment vandaag het officiële debuut van Jordy. Hij staat al erg lang klaar om in te vallen, maar ja dan moet de scheidsrechter nog fluiten. Leinko besluit dan maar een overtreding te maken. En ik beloof u, dit was een nog hele opgave, maar daar mag Jordy invallen. Nog even in de aanval om te wennen. Het is wederom Ellen die een mooie goal maakt, dus het is al snel verdedigen voor hem. Gesteund door het hele team trekken we hem er doorheen. De positie onder de korf vind ik er al goed uitzien, ik denk dat dit in de toekomst helemaal goed gaat komen. De scheidsrechter fluit voor het laatst en de 4 fysiotherapeuten 3 teammanagers en 2 wissels van Tjoba zien dat ze vandaag er niet aankwamen; 8-17 is de eindstand.

Weer een goed en scherp Atlas gezien dit geeft vertrouwen voor zaterdag. De laatste wedstrijd tegen TOP 5. Altijd verassend wat er dan tegen je staat, maar met de huidige scherpte en vorm zou het zomaar een goed resultaat kunnen zijn. Om 16:30 begint de wedstrijd. Ik vrees dat er geen livestream zal zijn. Maar mocht u willen komen filmen, dan mag dit er is een uitzondering voor een filmer gemaakt dus.. Sla u slag. Edit.. Dit verslagje had al donderdag op de website moeten staan. Maar helaas hadden we niet betaald en dus staat het er nu pas op. Ik hoop u morgen nog meer te melden over de wedstrijd tegen TOP 5, al verklap ik vast dat dit geen enthousiast verhaal gaat worden

Rest mij nog de scores: Sara en Leinko 4, Ellen en Laurens 3, Diane Lucas en natuurlijk Jolien 1 !