Seolto 4- Atlas 3 8-13.

Vlissingen- alweer de 4e speelronde van dit seizoen. Blij dat we weer “gewoon” mogen. Laten we daar maar mee beginnen. Gezien alle ontwikkelingen is er misschien wel een kans dat we de zaal niet in mogen. Maar goed, laten we niet op eventuele feiten vooruit lopen. Korfballen dan maar. Vandaag tegen Seolto 4. Wat zijn de feiten vooraf. Atlas 2 punten en Seolto nog 0. Seolto heeft ook slecht 9 goals gemaakt, maar van onderschatting moet toch zeker geen sprake zijn bij ons. We moeten er vanaf moment één staan.

Regen en wind houdt ons de gehele ochtend in de ban. Zou de wedstrijd überhaupt door kunnen gaan?? Uiteindelijk kan de jeugd niet doorgaan bij Atlas, het veld staat dusdanig onder water dat sporten niet mogelijk is. Bij Seolto hebben ze hier geen last van, en zo rond 13:00 wordt het beter dus we gaan der maar tegenaan vandaag. Met de woorden, korfbal is simpel, maar simpel korfballen is moeilijk gaan we het veld in. Deze woorden komen goed aan, want Atlas start als een malle. In het aanvalsvak met Sara, Jolien, Andre en Leinko zijn het Andre en Sara die de goals maken voor een 0-2 tussenstand. In het andere vak zijn het de geroutineerde dames ( Ellen en Diane) die met Jonkies joris en Laurens voor goals moeten zorgen. Dit is in de eerste helft nogal eenzijdig. Alle goals komen uit dit vak van Joris.  Atlas staat binnen 10 minuten met 0-4 voor, dit onder toeziend oog van (bijna) familie Ovaa, aanhang en buren. Seolto speelde vooral tegen zichzelf met foute passings en foutieve keuzes maken met het schot. Atlas maakt gretig gebruik van alle aanvallen die het krijgt en via een uitstekende andré loopt de score behoorlijk op. Ook Joris is vandaag on fire, hij bewijst dat je niet veel hoeft te lopen om het verschil te maken, als je dit maar tactisch doet.  Wegtrekken vanonder de korf, of doorbreken het lukt hem vandaag. Seolto scoor éénmaal voor rust en dus is de ruststand 1-10.

2 wissels in de rust. Lucas vervangt Joris en Feline mag Diane vervangen. Het spelbeeld veranderd wel. Seolto komt wat beter in het spel en Atlas wordt wat rommeliger. Doordat veel lukt denk je dat vandaag alles moet lukken. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Doelstelling is om Jolien vandaag te laten scoren, maar daar zijn we iets te veel naar op zoek het lukt helaas ook niet. Zo is de 2e helft niet echt een best scorende van Atlas. In de problemen komen we niet meer. Maar de glans is er een beetje vanaf. Ondanks mooie goals van Ellen en Laurens is het Seolto dat de 2e helft wint met 7-3.  De uitstekende scheidsrechter van der Meulen fluit voor de laatste keer. De snelle rekenaar komt dan op een eindstand van 8-13.

Punten binnen, door met de 1e helft en dit spel vasthouden en verbeteren. Dan komen er nog wat mooie wedstrijden aan. In deze poule lijkt het dat iedereen aan elkaar gewaagd is. Scheldevogels heeft alle 3 de wedstrijden gewonnen, maar met een doelsaldo van + 6. TOP Tjoba ONDO en Atlas staan op 4 punten met doelsaldo’s van + 4 +2 +5 en +3.  We krijgen nog de wedstrijden tegen TOP en Tjoba. Bij 2 goede resultaten is de 2e plaats het hoogst haalbare. Gezien de wedstrijden die we gespeeld hebben is dit zeker verdient. Maar het kan ook zo maar 5e worden, dat zou teleurstellend zijn. Alles is nog open. Wat we wel weten is dat hoe goed of slecht we ook zullen zijn. U zal dit niet met uw eigen ogen live kunnen volgen helaas… Wie weet een livestreampje.

Ik hoor u nog denken, wat is dan de unieke prestatie waar je over spreekt. Later blijkt dat Atlas 3 het enige team is wat gewonnen heeft, en nog eens met de meeste goals. Een prestatie die ik liever niet te vaak wil behalen, dat zult u begrijpen. Hopelijk zaterdag weer 6 punten. Al is elk team de underdog… Maar wie weet wat het ontbreken van de druk van het publiek bij ons boven brengt.

Rest me nog de scores: Joris 5, Andre 3, Sara en Laurens 2, Ellen 1