Beste lezer,

En weer een stapje mogelijk, ook boven 18 jaar mag weer gaan trainen. Ook hiervoor gelden strenge regels. Om een indruk te geven van de protocollen waar we aan moeten voldoen, vinden jullie een protocol hierover van de KNKV bijgesloten. Per clubdiscipline dient met dit als basis een plan geschreven te worden en dienen er instructies gegeven te worden aan ouders/verzorgers en trainers en begeleiders. De regels zijn verschillend voor de diverse leeftijdscategorieën. Begrijpelijk allemaal maar wel veel gedoe. Ook dient bij de gemeente gemeld te worden op welke tijdstippen hoeveel mensen gebruik gaan maken van de accommodatie.

Voor Survival en bootcamp is er inmiddels een plan en dat wordt gecommuniceerd met de betrokkenen. Hun voorgenomen activiteiten zijn ook gemeld bij de gemeente maar we hebben nog geen reactie.

Zoals je ziet veel werk voor betrokken vrijwilligers. Zorg daarom dat als je op het veld komt je houdt aan de regels en dus dat je weet wat de regels zijn. Overtredingen kunnen leiden tot terugdraaien van deze versoepeling en dan zijn we weer terug bij af. De gemeente kan controleren. Het is daarom verplicht een geldig ID bij je te hebben als je op het veld bent.

Omdat we het veld al een tijdje niet gebruiken is er weinig tot geen onderhoud gepleegd ziet het er een beetje verslonsd uit. De Survivalclub heeft nog wel wat gemaaid en gesnoeid gelukkig maar ons mooie veld vraagt wel wat aandacht. Kees gaat een aantal mensen benaderen om een zaterdagmorgentje in actie te komen. Als je je spontaan aan wil melden kan dat uiteraard ook. Dat kan bij Ed van de Kuijl of Kees Oste.

Ook voor tennis zijn weer mogelijkheden. Mensen die willen gaan tennissen kunnen contact met mij opnemen, in samenspraak zullen we dan wat praktische zaken afstemmen.

Ook de hondenclub beraadt zich op het hervatten van de lessen. Binnenkort zal ik wel van hun horen denk ik.

Ik wens iedereen die weer kan gaan sporten veel plezier en houd je aan de regels en let op elkaar.

Ron van Hese