Mijn naam is Sjaak Joziasse en ik ben komend seizoen 2020 – 2021 de trainer van Atlas 1 en 2. Toen Andre mij eind maart belde voor het trainerschap van Atlas hoefde ik niet zo lang na te denken en na 1,5 week was het dan ook rond. Bijzonder om in deze bizarre tijd zo snel tot elkaar te komen. Het willen trainen van een selectie op het niveau van Atlas 1 en 2 zat bij mij altijd nog “top of mind”.

Ik ben 64 jaar jong en woon in Goes met mijn partner/vriendin Nelly de Jonge. Tijdelijk wonen wij in een appartement in het centrum van Goes en gaan (vermoedelijk) in november verhuizen naar een nieuw appartement in de Westerschans in Goes.

Ik heb 2 kinderen, een zoon Marcel en een dochter Yvonne. Voor sommigen wellicht geen onbekenden in de korfbalwereld. Inmiddels heb ik 2 kleinzoons en is een 3e op komst.

Ik ben al mijn hele leven een Togonees in hart en nieren en zal dat ook altijd blijven. Vanaf mijn 12e jaar heb ik daar gespeeld en vele functies o.a. trainer, bestuurslid en lid van de TC, vervuld.

Ik ambieerde ook altijd nog het trainerschap bij andere clubs en ben als trainer werkzaam geweest bij All Ready, KVK, Seolto en Togo. In het laatste seizoen bij Togo zijn wij gepromoveerd naar de 2e klasse.

Ik hou er van om bij een echte “dorpsclub” te werken. Het dorpse karakter met onderlinge verbondenheid, de beleving en vooral ook het sociale leven zijn zaken die mij zeer aanspreken. Ik hoop dat ik mij snel zal thuis voelen bij jullie club.

Tot in augustus op het veld.

Sjaak

Foto: Sjaak Joziasse (links) in zijn tijd als coach van Togo. © Asmara Tiber (bron: PZC)