Update 22 april 2020:

Beste leden,

Nu Rutte heeft gesproken is duidelijk dat er weer wat mogelijkheden komen om te sporten. Volgens mij is het zo dat jeugd t/m 12 jaar weer mag gaan trainen. De 1,5 meter eis is op hen niet van toepassing, wel op halers, brengers en begeleiders. Sporters van 12 t/m 18 jaar mogen weer sporten mits 1,5 meter afstand kan worden gehouden. Wedstrijden tegen tegenstanders van elders zijn niet toegestaan, onderlinge wedstrijdjes wel voor spelertjes tot 12 jaar en van 12 t/m 18 jaar mits de 1,5 meter afstand kan worden gehouden.

De kantine blijft voorlopig gesloten, douchen thuis en niet in kleedkamers.

Gemeentes zouden moeten adviseren en toezien op naleving van deze versoepeling. De tijd tot 28 april moet worden gebruikt om de exacte kaders duidelijk te krijgen en goed en op tijd. te communiceren met betrokkenen.

Wij als bestuur zullen in overleg met gemeente, sportraad, KNKV en onze eigen commissies in deze tijd een werkbare, veilige methode moeten ontwikkelen om een begin te maken met terug naar normaal.

Misschien ook goed te weten dat de voorzitters van de Zeeuwse korfbalverenigingen in nauw contact met de KNKV elkaar op de hoogte houden van de verschillende oplossingen die de verschillende clubs bedenken. Het is zo niet nodig meerdere malen het wiel uit te vinden.

Voor nu wil ik het hier bij laten en stel ik voor dat we in de komende dagen duidelijk zullen communiceren hoe e.e.a. er voor Atlas in de praktijk uit komt te zien.

Update 3 april 2020:

Beste lezer,

Bizarre tijd waar we in terecht gekomen zijn. Afgelopen dinsdag gehoord dat de maatregelen worden aangehouden tot 28 april. Ik zelf denk dat we er dan nog niet vanaf zijn maar hoop wel dat er dan zicht is op wat afzwakking van een aantal maatregelen. Begrijpelijk uiteraard deze maatregelen maar wel desastreus voor een aantal bedrijfstakken. Ik hoop dat de regering hun beloftes waarmaakt en de bedrijven en individuen die in de problemen komen door deze maatregelen ruimhartig zal compenseren. Ook wij als club missen natuurlijk de nodige inkomsten. Johan is aan het inventariseren wat voor consequenties e.e.a. kan hebben. De KNKV geeft aan dat er mogelijkheden zijn om ook als clubs gecompenseerd te worden. Als het nodig is zullen we daar zeker gebruik van maken.

Ook sportief is het natuurlijk niet leuk. De veldcompetitie wordt niet afgemaakt en over degraderen en promoveren neemt de bond 6 april een besluit. Ook alle andere activiteiten van onze vereniging liggen plat, nu dus tot en met 28 april. Het veld en de kantine blijven tot die tijd gesloten en mogen niet worden gebruikt. Ook niet door individuen of koppels (dus ook geen tennis etc.)

Ook de editie 2020 (29 augustus 2020) van Ritthem heeft meer is afgelast

Is er dan helemaal niks leuks meer te melden. Een paar kleine dingetjes om wat licht te geven in deze duistere dagen.

• Het voorjaar begint en dit weekend al wordt het super weer. Wij Zeeuwen hebben de mazzel dat we, zij het op gepaste afstand van elkaar, naar buiten kunnen.
  • Er zijn alweer asperges van de koude grond.
  • Met Pasen zijn speciaal bieren in de aanbieding bij de Jumbo.
  • Trekker trek Ritthem (6 juni) nog niet is afgelast.
  • Tijd om te genieten van kleine dingen in je directe omgeving, vogels, je tuin, je huis, je gezin etc.
  • Geen paastoeristen, lekker rustig.
  • Veel restaurants hebben afhaalmaaltijden, ik kan die van de Zeezot aanbevelen.
  • De lucht is net zo schoon als tijdens de oliecrisis in 1973.
  • Vandaag start een nieuwe serie van La Casa de Papel.

Ik bedoel maar zo zijn er tal van min of meer leuke dingetjes.

Ik wil afsluiten met houd je aan de voorschriften, help mensen in je omgeving zoveel je kan, blijf gezond en bedenk er komen betere tijden.

Zelfs door de zwartste dag loopt een spoor van witte puntjes

Update 13 maart 2020:

Beste leden,

Het KNKV heeft gisteravond besloten om alle korfbalwedstrijden t/m 31 maart af te lasten.
In navolging daarvan heeft het bestuur van Atlas besloten om alle activiteiten van Atlas en activiteiten op het sportcomplex geen doorgang te laten vinden t/m 31 maart.
Dit betekent dat er ook geen trainingen zullen zijn op ons sportveld bij de bootcamp, survivalrun, hondensport. Ook de biljart, volleybal en bowls zullen geen doorgang hebben.
Wij betreuren dit maar willen door deze maatregel, die in lijn is met het advies van de KNKV, de risico’s van verspreiding het corona virus beperken.