Vandaag komt Nexus uit Schiedam op bezoek in De Belt. De uitwedstrijd in het najaar werd met
20-13 verloren. Na het pijnlijke gelijkspel tegen KVK dienen er vandaag toch punten te worden gehaald.
Atlas 1 speelt voor het tweede, een mooie gelegenheid om weer eens een paar jeugdploegjes te laten oplopen. Ellen en Stephan, trainers/coaches van Atlas E1, en Dave en Fenna, het trainer/coach-duo van Atlas E2 hebben zes dames (Saar, Lindy, Laura Wezemer, Laura Buijs, Jasmijn en Senna) paraat staan. Helaas moeten Stephan en Niek zelf de weg naar het midden van de zaal vinden. Scheidsrechter van dienst is Bart Peene uit Westkapelle.

In de eerste minuut scoort Tim, twee minuten later gevolgd door een tegendoelpunt uit een strafworp. Thomas zet via een vrije bal Atlas weer op voorsprong, na een minuut spelen is het opnieuw gelijk. Dit blijft zo tot een stand van 4-4, waarbij we een vrij bal van Tim kunnen noteren en een fraai doelpunt van Stephan. Hij vangt de bal in de lucht en met een sprong belandt het leer in de korf. In nog geen twee minuten loopt Nexus uit tot 4-7. Met een strafworp, benut door Evi en een doorloopbal van Tim komen we weer dichtbij. De marge blijft echter één tot twee punten in het nadeel van Atlas. In de slotfase zijn het Thomas en Stephan die de ruststand op 10-10 bepalen.

Het wordt zaak die opgaande lijn uit het slot van de eerste helft door te zetten. Dat lijkt te lukken: Niek schiet na vijf minuten spelen raak van achter de korf. Atlas verdedigt stug, het duurt tot in de dertiende minuut voor Nexus weet te scoren, even later komen de Schiedammers via een vrije bal op voorsprong. Evi maakt gelijk, waarna Irina met een stip Atlas op 13-12 zet. Nu is het zaak de kopjes er bij te houden en proberen echt los te komen van Nexus. Met nog twaalf minuten te gaan is het gelijk.
Alles lijkt nog mogelijk. Dan lopen de bezoekers binnen één minuut uit tot 13-15, met nog vier minuten op de klok tot 13-16. Met een time-out en enkele wissels probeert Reinoud het tij nog te keren, maar na de 14-16 is het een gelopen koers, eindstand 14-17, weer Nex- of Niks(d)us.
We kenden een paar goede periodes, we hebben er alles aan gedaan. Zo luidt de slotconclusie. Kansen genoeg, maar die konden we in de tweede helft niet afmaken, er werd slechts drie keer gescoord. En zo wordt de frustratie groter als het niet lukt. Volgende week de uitwedstrijd tegen OZC, daar staat veel op het spel.

Scores: Tim en Thomas 3, Stephan, Evi en Irina 2, Fenna en Niek 1.